أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۵۳۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مدیرعامل بانک ملت، در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در این پیام، از دکتر موسویان به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در مباحث فقهی بانکداری و همچنین بازار سرمایه  کشور نام برد و افزود: بی تردید فقدان این دانشمند برجسته برای صنعت بانکداری و بورس کشور، ضایعه ای جبران ناپذیر محسوب می شود.

مدیرعامل بانک ملت در پیام تسلیت خود با تاکید بر این نکته که حجت الاسلام و المسلمین موسویان، آثار ماندگاری در زمینه فقه اقتصادی از خود بر جای گذاشته است، تصریح کرد: یاد و خاطره این اندیشمند حوزه اقتصاد اسلامی همواره در یادها و خاطره مردم ایران به ویژه فعالان عرصه بانکداری و بازار سرمایه کشور، جاودان خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، دکتر سید عباس موسویان عضو هیات امنا و هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عضو انجمن اقتصاداسلامی و انجمن مالی اسلامی  و استادتمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.

مرحوم موسویان که دارای مدارک دکترای تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و دکترای فقه اقتصادی بود نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را به خاطر نظریه‌پردازی در حوزه اقتصاد اسلامی دریافت کرد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها