أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بازیخوانی، تغییر تاکتیکی و میل به برد
پیروزی بزرگ شب گذشته استقلال برابر سپاهان تکرار برد بزرگ آبی‌ها مقابل این تیم مدعی لیگ برتر بود.
به گزارش پایگاه 598، کمتر هوادار استقلالی انتظار داشت شب گذسته تیم مجیدی که سه نفر از عناصر اصلیش شیخ دیاباته ، امیر رسلان مطهری و فرشید اسماعیلی  به دلیل مصدومیت در ترکیب نمی دید برابر تیم قلعه نویی و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پیروز شده و به مرحله نیمه نهایی برسد . آن ها که 9روز قبل تر با تیم 10نفره موفق شده بودند سپاهان را در لیگ برتر شکست دهند و برای کسب سهمیه از طریق لیگ برتر امیدوارتر از گذشته باشند، شب گذشته یکی از با برنامه ترین فوتبال های  خود در این چند وقت را به نمایش گذاشتند تا امیدهای نماینده اصفهان برای کسب سهمیه را کمرنگ تر از گذشته کنند.
تیم با برنامه استقلال شب گذشته با ترکیب اولیه فرهاد مجیدی همه کارشناسان فوتبال را هم غافلگیر کرد . مجیدی که در فاز هجومی با کمبود شدید بازیکن روبرو بود و تنها قایدی ریز نقش را به عنوان مهاجم اصلی در اختیار داشت و می بایست فضا و زمان بازی  را طوری مدیریت می کرد تا از او در طول بازی بهره لازم را ببرد با اندیشه های تاکتیکی  و بابرنامه خود و بازی با مهره ها قلعه نویی را به بن بست کشاند و در نهایت در شبی که لیاقت پیروزی با گل های بیشتر را نیز داشت سپاهان را با دو گل شکست داد. 


مجیدی که تا قبل از شیوع ویروس کرونا با روش 2-5-3برابر رقبا صف آرایی می کرد از نیمه دوم بازی با تراکتور سازی تغییر چهره داد و حالا کسی نمی تواند قبل از بازی دست او را بخواند . بازی های تیم مجیدی برابر رقبایش در یک ماه گذشته با روش های مختلف تاکتیکی همیشه به ثمر نشسته  تا از او در شروع مربیگریش  همانند دوران فوتبالش فردی با هوش به جامعه فوتبال معرفی کند .

 

 

 

 

استقلال ؛تراکتور  


استقلال برابر تراکتور سازی با روش 2-5-3بازی را شروع کرد و نیمه اول دلچسبی ارائه نداد . تعویض تاکتیکی او در بین دو نیمه و تغییر روش بازی تیم به 2-4-4باعث شد استقلال نیمه دوم برتری بیشتری در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت گل  برابر تراکتور در تهران داشته باشد ، هر چند نتیجه باب میل مجیدی نبود و در نهایت بازی دو تیم بدون گل مساوی شد . خارج شدن از زیر سایه استراماچونی که تیمش با روش 2-5-3خو گرفته بود و دل هوادارها را نیز با فوتبالی که ارائه می کرد ربوده بود، بالاخره بین دو نیمه بازی با شهامت مجیدی اجرایی شد تا دیگر کارشناسی تیم فرهاد را با تیم استراماچونی مقایسه نکند. 

 

 

 

استقلال ؛سپاهان (لیگ برتر)


بازی اول استقلال و سپاهان هم همانند بازی شب گذشته دو تیم دارای اندیشه های تاکتیکی متفاوتی از مربی جوان آبی ها بود . او که دو بازی مهم و حیاتی  برابرسپاهان در 9روز باید برگزار می کرد بازی با تیم اصفهانی را با روش 2-4-4شروع کرد و در حالی که در نیمه اول دیدار فرصت چندانی به تیم سپاهان نداده بود و مالکیت بیشتر  توپ را هم نسبت به رقیبش در آمار می دید با اخراج دقایق پایانی آرش رضاوند خلع سلاح شد و 10نفره به رختکن رفت . آغاز نیمه دوم با اضافه کردن قربانی به خط حمله و تعویض نورافکن توسط قلعه نویی همراه شد که خیلی سریع با واکنش جالب مجیدی همراه شد . او قایدی را از خط حمله کم کرد ، دانشگر به خط دفاع اضافه کرد از سیستم 1-5-3  استفاده کرد و دوباره به روش سه دفاعه مدرن رو آورد . تغییری که با اضافه شدن نسبی وریا به خط هافبک باعث شد استقلال میانه میدان به تیم قلعه نویی ندهد. آزادی اختیار به حسینی به خروج از دروازه و پاس منجر به خطای پنالتی کریمی و گل شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی با فشار به نقطه ضعف سپاهان در مرکز خط دفاعی و زدن گل دوم از همین نقطه ضعف  باعث شد تا مجیدی نیمه مربیان با استقلال 10نفره برابر سپاهان قلعه نویی ببرد. بازیخوانی او در دقیقه 50بازی و تغییر تاکتیکی او دوباره هوش و نبوغ بالای مرد مجبوب استقلالی ها را به رخ منتقدانش کشید تا او با هیسی چند ثانیه ای تمام حرف هایش را بزند.

 

 

 

استقلال ؛سپاهان (جام حذفی)


دیدار شب گذشته دو تیم اوج هنر مربی جوان این روزها و محبوب دیروز سکوهای ورزشگاه ها بود. او که با سه مصدوم بزرگ به این بازی رسیده بود و تیم قلعه نویی و افکار تاکتیکی او را خوب می شناخت. این بار با 4مدافع وسط به بازی آمد تاکتیک مجیدی 1-5-4مدرن بود! چهارمدافعی که دانشگر و عارف غلامی آن در کناره ها  توان حمل توپ بالایی داشتند و به خط هافبک کمک می کردند و در موقع دفاع جمع می شدند و نقش دفاعی را به خود می گرفتند.استفاده همزمان از روزبه چشمی ، سیاوش یزدانی ، محمددانشگر و عارف غلامی در خط دفاعی باعث شد وریا یک قدم جلوتر به خط دروازه سپاهان نزدیکتر باشد . منطقه ای که شب گذشته و در نیمه دوم بازی هدف تمام شروع بازی های حسین حسینی و خط هافبک استقلال بود تا بار تهاجمی تیم با توجه به کمبود بازیکن در این منطقه کم نشود . او در نبود فرشید اسماعیلی از کریمی هم خواسته بود به دوازه سپاهان بیشتر نزدیک شود و رضاوند  و حتی میلیچ شعاع حرکتی بیشتری پیدا کرده بودند تا میانه زمین آبی ها با کمبود تعدادی بازیکن روبرو نشود . آزادی عمل دوباره حسینی از خروج از دروازه و سانترهای متعدد سپاهانی ها به جایی نرسید تا باز هم مانند بازی قبلی دو تیم آبی ها از نقطه ضعف دفاعی سپاهان در میانه میدان استفاده کنند و با دو گل وریا از روی نقطه پنالتی که با هوش بالای قایدی به دست آمد و حضور به موقع کریمی در منطقه میانی دفاعی سپاهان ، این تیم با دو گل شکست دهند . شکستی که با هیس دو باره مجیدی همراه شد و دقایقی بعد قلعه نویی را مجبور به استعفا کرد.

 

 


 
* بازی خوانی عالی و تغییرات تاکتیکی متعدد با توجه به روند بازی و استفاده از چیدمان های مختلف با شرح وظایف تک تک بازیکنان  نشان می دهد مجیدی می تواند در زمان مربیگری هم همانند دوران فوتبالش موفق باشد.جالب اینکه خرده گیران مجیدی او را متهم به استفاده از اپل واچ و به نوعی تقلب او در دریافت توصیه‌های تاکتیکی از سوی دیگر مربیان می‌کردند اما اگرچه او از مشورت ابایی ندارد اما بردها را باید به نام خودش نوشت؛مربی ای تیمش برایش بازی می‌کند و این چیز کمی نیست.

محمدرضا تقی خانی

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها