يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۳۶۱
زمان انتشار: ۲۲:۲۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
رییس هیات نجات غریق مازندران گفت که ۲ مسافر سبزواری عصر امروز هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع ساحل سرخرود در شهرستان محمودآباد غرق شدند.
به گزارش پایگاه 598، رییس هیات نجات غریق مازندران گفت که ۲ مسافر سبزواری عصر امروز هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع ساحل سرخرود در شهرستان محمودآباد غرق شدند.

نقی کریمیان سه شنبه شب افزود که جان باختگان هر دو زن حدود ۳۰ بودند که به رغم ممنوعیت شنا در دریای خزر بویژه منطقه شناممنوع ، وارد آب شدند و به علت عدم آشنایی با فنون شنا غرق شدند.

وی گفت که یک مرد هم همراه آنها بود که توسط ناجیان غریق نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

کریمیان به استناد منابع بیمارستانی حال این فرد را مساعد توصیف کرد.

شنا در آب های ساحلی دریای خزر در مازندران از نیمه دوم تیر ماه به خاطر موج دوم شیوع کرونا ممنوع شد و تمامی شناهگاهها تعطیل شدند.

پیش از این بازدیدهای میدانی خبرنگاران ایرنا از این حکایت داشت که مسافران و مجاوران بدون توجه به تعطیلی شنا در آب های ساحلی دریای خزر در سواحل حضور یافته و وارد آب می شدند.

بر اساس اعلام ستاد ساماندهی سواحل مازندران ، با وجود تعطیلی شناگاه های ساحلی استان ، ناجیان غریق و ماموران انتظامی برای جلوگیری از ورود مسافران و مجاوران به آب در مناطق شنا ممنوع در این مناطق حضور دارند ولی اغلب مراجعه کنندگان توجهی به هشدارهای آنان ندارند.

سواحل مازندران بر اساس این ستاد حدود ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و شنا ممنوع دارد و با وجود ممنوعیت ورود و شنا در این مناطق سالانه نیمی از قربانیان دریا در این نقاط جان می بازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها