أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۳۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
طرح سه شنبه‌های تکریم با ارتباط زنده از یادمان شهدای نجف‌آباد با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، سید عباس صالحی، عصر روز گذشته در برنامه سه شنبه‌های تکریم که بصورت ویدئوکنفرانس با حضور خانواده شهید محسن حججی، در کنار مزار مطهر این شهید عزیز در یادمان شهدای نجف‌آباد برگزار شد، گفت: بی تردیدها وجود خانواده های شهدا دین ما را به ایران زمین بیشتر و بیشتر می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیوند شهادت، دین و انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهادت با تاریخ اسلام پیوند دارد و همچنین تاریخ انقلاب اسلامی نیز با شهادت پیوند خورده است.

وی با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم، افزود: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، جریان تند تکفیر در عراق، سوریه، لبنان و ایران چیزی باقی نمی‌گذاشت و به نظر می‌رسد جریان استکبار بعد از ایجاد اسرائیل به دنبال غده سرطانی دومی برای به هم ریختن خاورمیانه و ایجاد آشوب مداوم در منطقه بودند. اگر شهدا نبودند اتفاقاتی رخ میداد که پیامدهای آن چندین سال باقی می‌ماند.

صالحی در ادامه با اشاره به زنده بودن شهدا و رزقی که در نزد خداوند دارند، بیان کرد: آیه قرآن تعلیم می‌دهد که شهید حی است و رزق دارد، ما هم به دنبال ارتزاق از رزق ربوبی که آن‌ها می‌برند، هستیم، لذا اگر ارتباط با شهدا مناسب باشد ما هم می‌توانیم از رزق آن‌ها بهره مند شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهدای مدافع حرم در بین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی ویژگی‌های خاص خود را دارند. آن‌ها در غربت به شهادت رسیدند و در زمانی شهید شدند که جو اجتماعی جامعه جو جهاد و شهادت نبود.

صالحی خاطر نشان کرد: شهید حججی افتخار و نماد شهدای مدافع حرم شد و این خالی از سر و راز نیست. حتما راهی طی شده که او به این نقطه رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید حججی، بیان کرد: شهید حججی در بخشی از وصیت نامه خود به حق الناس می‌پردازد و حتما تربیت خانوادگی یکی از ویژگی‌های این شهید بوده است که در وصیت نامه خود به آن اشاره می‌کند.

جامعه به تکریم شهدا نیاز دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد هم در این برنامه گفت: امروز شهیدان و  خانواده شهدا به این برنامه ها نیازی ندارند، بلکه جامعه اسلامی است که به این برنامه‌ها و شناخت بیشتر الگوهای حیات بخش نیاز دارد. ما وظیفه داریم خانواده شهدا را تکریم کنیم و فراموش نکنیم که این خانواده‌ها بودند چنین فرزندانی را پرورش دادند.


وی با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: مبادا بگویید شهید مرده است، شهدا زنده اند و در نزد خداوند رزق می‌خورند و این رزق جاودانگی، عزت و کرامت است.

امام جمعه نجف آباد ادامه داد: شهدا از وابستگی‌ها هجرت کردند و با همه دارایی‌های خود در راه خداوند مبارزه کردند. آسایش خود را تقدیم کردند و به آسایش جاودان رسیدند.
 

ثبت روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم در تقویم

مجتبی راعی، فرماندار نجف آباد نیز در این برنامه، گفت: شهدای مدافع حرم در راستای حفاظت از دین اسلام، حرم ائمه معصومین علیهم السلام و میهن عزیز جان خود را تقدیم کردند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم در تقویم، بیان کرد: با توجه به اینکه روز شهادت شهید محسن حججی به عنوان سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم در تقویم ملی ثبت شده است، پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ای همه ساله در سطح ملی به مناسبت این روز برگزار گردد.

شهید وحدت و همدلی

محمد رضا حججی، پدر شهید محسن حججی هم ضمن گرامیداشت یاد تمامی شهدای مدافع حرم، بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این شهید باعث افزایش وحدت و همدلی شده است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها