أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۵۳۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
انتشار خبر قطعی عرضه دارادوم در شهریور ماه از زبان یک نماینده که ناظر مجلس در شورای بورس است، خیلی زود صف‌های فروش را جمع و حال بازارسهام را بهتر کرد. کاربران در فضای مجازی به قدرت گرفتن بازار سرمایه در یک سال اخیر اشاره کردند که یک روز التهاب بازار چگونه می‌تواند مسوولان را برای رفع آن به تکاپو بیندازد.

به گزارش پایگاه 598، آرمان راد از قدیمی‌های بازار سرمایه است که درباره این موضوع در توییتر خود نوشت: « ۱۵ ساله که در بورس فعالم و الان خیلی خوشحالم که این بازار اینقدر بزرگ و مهم شده که یک روز منفی شدنش تمام مسوولان رو به تکاپو میندازه.» مهدی رباطی از دیگر فعالان بازار سرمایه در تایید این مطلب نوشت: «سال ۹۲ تصمیم همین وزارت نفت آتش به بورس زد و کسی دم نزد؛ اما اکنون بازی عوض‌ شده است. سال۹۲ ارزش معاملات ۶۰ میلیون دلار بود و اکنون یک میلیارد، آن زمان تعداد سهامدار فعال ۵۰۰ هزار بود؛ اما اکنون ۶ میلیون. درست است که برخی به بورس اعتقادی ندارند ولی دیگر سیاست‌گذار نمی‌تواند به این بازار بی‌اعتنا باشد.» کاربرانی هم بودند که شروع به تحلیل رفتار سهامداران کردند و در مواردی به این رفتار کنایه هم زدند. مثلا کاربری با نام «عماد» نوشت: «شیطونا از صف فروش‌ها خارج می‌شید، سریع نپرید تو صف‌های خرید.» «آل‌طه» هم پیش‌بینی کرد که باید از چهارشنبه منتظر صف‌های سنگین خرید در کلیت بازار بود.  

تحلیل آقای کارگردان از حباب بورس

برعکس دوشنبه که اخبار مربوط به بورس در فضای مجازی کاملا حول محور دارا دوم گذشت، کاربران دیروز فراغت بیشتری داشتند و درباره مسائل دیگر سخن گفتند. یکی از این سوژه‌ها، صحبت‌های محمدحسین لطیفی از کارگردانان سینما بود که درباره حبابی بودن بازار سرمایه صحبت کرده و مدعی شده «بورس یک بازی کثیف است که معلوم نیست چه کسانی در آن ببازند.» پیام الیاس‌کردی با انتشار ویدئوی صحبت‌های این کارگردان پرسید که «بهتر نیست همه ما در مورد کار تخصصی خودمون نظر بدیم؟» «نصرت» یکی از کاربرانی بود که با انتقاد از لطیفی نوشت: « اگر ما از حوزه سینما انتقاد کنیم، خیلی ملایم‌تر از الفاظ ایشون. جواب ایشون این خواهد بود که در حوزه تخصص خودتون وارد شوید.» یکی دیگر از کاربران نوشت: «حالا همه برای ما شدن کارشناس بورس، کم مونده کله پاچه‌ای سر کوچه بیاد بورس تحلیل کنه، عادت نکردیم تو کار هم دخالت نکنیم. اینا همش تقصیر راننده تاکسی زرد است.» کاربر دیگری از محمدحسین لطیفی پرسید: «بگو آخه... خونت الان چند شده؟ می‌فروشی به قیمت سال ۹۶؟ اون حباب کثیف نداره؟»

 

اسحاق جهانگیری

معاون اول ریاست جمهوری

اعتماد مردم سرمایه دولت است که تحت هیچ شرایطی نباید آسیب ببیند. اعضای دولت بایدبه قول‌هایی که به مردم می‌دهند، عمل کنند؛ چون مردم فعالیت‌هایشان رابر مبنای تعهدات دولت تنظیم می‌کنند. نباید برخی اختلاف نظرهای جزئی درون دولت برای زندگی مردم و روندجاری اقتصاد کشور ایجاد مشکل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها