أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۵۴۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۴ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
به گزارش پایگاه 598، در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 4 هزار تومان، قیمت دلار 22 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 300 تومان و قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 950 هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم یک میلیون و 4 هزار تومان، هرگرم طلای 24عیار یک‌میلیون و 375 هزار تومان و هر مثقال طلا 4میلیون و 350 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1897 دلار معامله می‌شود.

تغییر روند افزایش قیمت طلا و نقره آغاز شده است. طلا پس از تلاش ناموفقش برای رسیدن به بالاترین رقم در روز دوشنبه، روند کاهشی خود را آغاز کرده است.

کارستن فریج، تحلیلگر کامرزبانک میگوید:« طلا در روز دوشنبه تلاش کرد به رکوردی که در پایان هفته گذشته ثبت کرده بود برسد ولی موفق نشد و تنها تا 2050 دلار بالا رفت. از آن زمان قیمت طلا رو به کاهش بوده است».

قیمت طلا برای معاملات ماه دسامبر در زمان نوشتن این خبر 1891 دلار بود یعنی 7 درصد کاهش طی یک روز.

تعجب آور نیست معاملات طلا در این هفته سود آور بوده باشند. قیمت طلا طی چند هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشت. اول به 1920 دلار در هر اونس رسید و بعد تا بیش از 2000 دلار در هر اونس بالا رفت. قیمت این فلز گرانبها حتی یک بار در هفته گذشته به 2100 دلار هم رسید.

فیچ گفت:« نرخ صعودی قیمت طلا طی چهار هفته گذشته بسیار شدید بوده است. با توجه به شاخص قدرت نسبی بالای طلا و فاصله زیاد با متوسط قیمت 100 روزه آن، این شرایط کاملا قابل پیش بینی بود. حساسیت ها نسبت به طلا به شدت مثبت بوده است و تعداد کمی از شرکت کنندگان در این مورد محتاط بوده و هشدار داده اند».

روند افزایش قیمت طلا بیش از همه چیز نتیجه علاقه سرمایه گذاران بوده است. علاقه سرمایه‌گذاران برای بالا بردن قیمت ها کافیست ولی برای حفظ این روند افزایشی کافی نیست.

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به روز کاری قبل 22 هزارتومان، یورو 26 هزار و 100 تومان و درهم امارات 6 هزار و 200 تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش 80 تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 21 هزار و 800 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 700 تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با کاهش 30 تومانی تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 25 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها 25 هزار و 550 تومان درج شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها