يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۴۳۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:
شریعتی گفت: اگر قرار است نفت به خریداران داخلی فروخته شود چرا به صورت پیش فروش، همین امروز خریدارانی هستند که حاضرند در این طرح مشارکت کنند. باید نفت در بورس انرژی عرضه و معاملات به صورت نقدی انجام شود.
به گزارش پایگاه 598، دکتر مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه میزان روی طرح «گشایش اقتصادی» دولت کار کارشناسی صورت گرفته، اظهارداشت: ظاهراً کارشناسی زیادی روی این طرح صورت نگرفته، چراکه محل کارشناسی طراح‌ها و لوایح یا مجموعه کارشناسی دولت است که باید پیوست کارشناسی آن معلوم باشد یا اینکه به صورت لایحه به مجلس می‌آید و بررسی می‌شود که این اتفاق هم نیافتاده و هنوز نمایندگان چیزی را به عنوان سند کارشناسی این طرح ندیده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید جزئیات این طرح ارائه شود تا قابلیت بررسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر چیزی که می‌خواهد اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد باید چند مولفه داشته باشد. یکی اینکه به تورم دامن نزند و سهم بیشتری از این گشایش اقتصادی برای طبقات متوسط به پایین جامعه باشد. مورد دیگر اینکه نسبت به آینده کشور و دولت‌های بعدی بی‌تفاوت نباشد؛ یعنی طوری نباشد که یک موضوعی را برای یک سال اخیر در نظر بگیرند ولی برای تبعات آن فکری نشده باشد و آینده نگری صورت نگرفته باشد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نقش و اهمیت تولید داخلی، آثار و پیامدهای آن برای کشور و به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی،گفت: مهمترین موردی که باید در این طرح‌ها دیده شود، کمک به تولید داخلی است. در حال حاضر فقط به دنبال جبران کسری بودجه هستند و اکثر آن هم در حوزه بودجه جاری مصرف می‌شود که خیلی نمی‌تواند واجد ویژگی‌های عدالت و جهش تولید باشد.
 
شریعتی در پایان درباره اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر این طرح، بیان کرد: اختلاف نظر از این جهت است که نمایندگان می‌گویند این طرح باید مسیرش را به درستی طی کند و در مجلس بررسی شود. اگر قرار است نفت به خریداران داخلی فروخته شود چرا به صورت پیش فروش این اتفاق بیافتد، همین امروز خریدارانی هستند که حاضرند نفت را بخرند و در این طرح مشارکت کنند. باید نفت را در بورس انرژی عرضه کنند و معاملات به صورت نقدی انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها