يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۴۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
روحانی این روز‌ها عصبانی است؛
روحانی که در چهار سال اول دولتش و بلکه پس از آن علی الدوام، همه ناکارآمدی‌ها و مشکلات را به «دولت گذشته» ارجاع می‌داد، اکنون که منتقدان، طرح فروش نفت را تحمیل تعهدات این دولت به «دولت آینده» ارزیابی می‌کنند، برآشفته می‌شود و خطاب به آنانی که صحبت از «این دولت و آن دولت» می‌کنند، می‌گوید: ما یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روحانی این روز‌ها عصبانی است؛ عصبانی از اینکه طرحی که دولت قرار است در قالب فروش نفت به مردم در بورس ارائه کند، مورد نقد قرار گرفته است. رئیس جمهور می‌گوید این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در طول هفته‌های گذشته بررسی کرده و به تصویب رسانده است، از این رو انتظار دارد کسی، اما و اگر نیاورد و لابد دربست بپذیرد. او منتقدان طرح را به «درشت‌گویی» و «فحاشی» متهم می‌کند و آن‌ها را انذار می‌دهد که «در زمین دشمن بازی نکنید.» با آنکه بعید است در نقد منتقدان شناخته شده دولت، حتی یک جمله درشت پیدا کند چه رسد به فحاشی!

روحانی که در چهار سال اول دولتش و بلکه پس از آن علی الدوام، همه ناکارآمدی‌ها و مشکلات را به «دولت گذشته» ارجاع می‌داد، اکنون که منتقدان، طرح فروش نفت را تحمیل تعهدات این دولت به «دولت آینده» ارزیابی می‌کنند، برآشفته می‌شود و خطاب به آنانی که صحبت از «این دولت و آن دولت» می‌کنند، می‌گوید: ما یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم.

او طرح بحث این دولت و آن دولت از سوی برخی افراد در روز‌های اخیر را از حرف‌های «زشت، بی منطق و کودکانه» می‌داند و معتقد است: «این دولت و آن دولت معنا ندارد، ما یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم، این حرف‌ها چیست؟ برخی به مردم می‌گویند دولت طرحی دارد که ممکن است زحمتی برای دولت آینده درست کند. کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد بگوید ایرادش چیست؟ با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت، مشکلی از کشور حل نمی‌شود.»


طی هفته گذشته طیف گسترده‌ای از کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تبعات اجرای طرح دولت ابراز نگرانی کرده و ضمن حمایت از هرگونه طرحی که به معیشت مردم کمک کند و مشکلات اقتصادی را کاهش بدهد، خواستار دقت و بررسی‌های کارشناسانه‌تری در این زمینه شده‌اند. دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت در توضیح طرحی که هفته گذشته از آن تحت عنوان «گشایش اقتصادی» وعده داده بود و مشاوران او از آن تحت عنوان «سورپرایز» یاد کرده بودند، گفت: دولت در حال تلاش برای کنترل نقدینگی، مقابله شدید با تحریم نفتی، ایجاد تعادل بودجه‌ای بین درآمد‌ها و هزینه‌ها و ایجاد سرمایه مطمئن برای مردم است و این مجموع مفاد طرحی است که دولت به دنبال آن است و به تصویب رسانده و در جلسه سران قوا نیز کلیات آن تصویب شده است.

رئیس جمهور وعده داد: اگر این طرح‌ها اجرایی شوند، حتماً در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود. ما می‌خواهیم بگوییم سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس و خرید نفت، جای سرمایه‌گذاری مطمئن است. روحانی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط تاریخ کشور و تحت فشار اقتصادی تروریستی دشمنان، در حال اداره کشور هستیم، اظهار داشت: مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، خطا است. در زمین دشمن بازی نکنید چرا که دشمن می‌خواهد القا کند از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به پیروزی و موفقیت رسیده و ما در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.

* جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها