يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۵۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سه پلیس قلابی که پس از ربودن دلالان دلار اموال آن‌ها را سرقت می‌کردند، پس از دستگیری مدعی شدند که در زندان نقشه سرقت را طراحی کرده بودند.
به گزارش پایگاه 598، چندی قبل مردی سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه‌مرد مأمور‌نما به اتهام آدم‌ربایی و سرقت ۱۰‌هزار دلار شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من دلار فروشم و در حوالی میدان فردوسی کار می‌کنم. چند روز قبل مردی به سراغم آمد و سفارش ۱۰‌هزار دلار داد. من برای او ۱۰‌هزار دلار فراهم کردم تا اینکه امروز در همان نزدیکی میدان فردوسی برای تحویل دلار‌ها سر قرار رفتم. او در حالی که تجهیزات نظامی همراه داشت با دو نفر دیگر سر قرار آمد و خودش را مأمور پلیس معرفی کرد و مدعی شد که من به صورت قاچاق دلار خرید و فروش می‌کنم و باید همراه آن‌ها به اداره پلیس بروم. او حتی به من کارت شناسایی هم نشان داد که بعد فهمیدم جعلی بوده‌است. به‌هرحال مرا سوار خودرو کردند و به طرف جنوب تهران حرکت کردند تا اینکه حوالی یکی از اتوبان‌های جنوب تهران توقف کردند و مرا به شدت کتک زدند و پس از اینکه دلارهایم را سرقت کردند، دست و پایم را با طناب بستند و در گوشه‌ای رها کردند.

وی ادامه داد: به سختی دست و پایم را باز کردم و از راننده‌های عبوری درخواست کمک کردم و برای شکایت به اداره پلیس آمدم.

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه داشت، مأموران پلیس با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند که همگی حکایت از آن داشت سه‌سارق مأمور نما به بهانه خرید دلار، دلالان دلار فروش را ربوده و پس از سرقت اموالشان آن‌ها را رها می‌کنند.

دستگیری متهمان مأمور نما
بررسی‌های مأموران پلیس برای شناسایی متهمان ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش به آن‌ها خبر رسید تعدادی از دلار‌فروشان با سه‌مردی که مدعی‌اند مأمور پلیس هستند درگیر شده‌اند. بنابراین مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند که سه مرد مأمور نما با دیدن خودروی پلیس از محل گریختند، اما خیلی زود در تعقیب و گریز مأموران پلیس به دام افتادند.

سه متهم در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت از دلار فروشان اعتراف کردند.

فرید سردسته باند مأمور نما‌ها گفت: چند سال قبل به خاطر پرداخت مهریه راهی زندان شدم و از آن زمان به بعد وارد جرگه خلافکاران شدم. در زندان آموزش کیف قاپی دیدم و بعد از آزادی هم شروع به کیف قاپی کردم و چند باری به زندان افتادم تا اینکه آخرین بار چند‌ماه قبل با دو نفر دیگر هم سلول شدم. ما خبر داشتیم که دلار گران شده و افرادی هم به صورت غیر قانونی در کار خرید و فروش دلار فعالیت دارند. به همین خاطر نقشه سرقت دلار از دلالان دلار‌فروش را در زندان طراحی و پس از اینکه هر سه نفر آزاد شدیم اجرا کردیم. وی در پایان گفت: ما فکر می‌کردیم دلالان دلار به خاطر اینکه کارشان غیرقانونی است شکایت نمی‌کنند.

تحقیق از سه متهم ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها