أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۵۵۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مدیر مجموعه تئاتر شهر، در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت مسعود سمیعی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس، نوشت: سمیعی بی آنکه در پی نام و نانش باشد، در میدان هنر بود و غریبانه رفت.
به گزارش پایگاه 598، مدیر مجموعه تئاتر شهر، در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت مسعود سمیعی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس، نوشت: سمیعی بی آنکه در پی نام و نانش باشد، در میدان هنر بود و غریبانه رفت.

مسعود سمیعی درگذشت

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر با انتشار پیامی، درگذشت مسعود سمیعی نمایشنامه‌نویس، بازیگر، منتقد و کارگردان تئاتر را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «هرکس که به‌راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی اش را هم به جان می خرد. همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه‌ میدان رنج و لذت توأمان است. امروز سوگوار هنری مردی هستیم که بار سبکی تحمل ناپذیر بودن در میدان هنر را، بی آنکه در پی نام و نانش باشد، به دوش کشید و غریبانه رفت. مدیریت مجموعه تئاترشهر درگذشت مسعود سمیعی، نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می گوید.»

مسعود سمیعی نمایشنامه نویس، بازیگر کارگردان در ۶۷ سالگی دارفانی را وداع گفت. این هنرمند بروجردی در سال ۱۳۳۲ متولد و در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرد. سمیعی از رزمندگان دفاع مقدس است که حدود ۴۰ سال در عرصه هنرهای نمایشی، به نمایشنامه نویسی و کارگردانی مشغول بود و نگارش بیش از ۳۰ نمایش حرفه ای در پرونده خود دارد. این هنرمند از عوارض حملات شیمیایی رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس رنج می برد .

برخی از آثار نمایشی سمیعی؛ با لنج تا عمق دریا: کارگردان مسعود سمیعی، زیباترین سکوت کارگردان مسعود سمیعی، اه خواهرم مده ا، خوان هشتم (نمایشنامه)که در چندین استان و جشنواره های مختلف اجرا شده است و آثاری دیگر.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها