أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۵۵۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست مداح و شاعران اهل بیت برای مراسم عزاداری در منازل در ایام محرم و صفر خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در برگزاری مراسم محرم گفت: در هر قشری ممکن است بخشی از مردم پروتکل‌های لازم را برای پیشگیری از بیماری کرونا مراعات نکنند، اما چون قشر و جامعه امام حسینی بسیار زیاد هستند اگر حتی بخش کوچکی پروتکل‌ها و موارد بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است زیاد به نظر بیاید و تلخ و ناروا باشد.

طرح سامانه‌ درخواست مداح برای عزاداری در منازل

وی ادامه داد: ستاد کرونا کمیته‌ای را برای نظارت بر هیئات‌ مذهبی از بین خود مردم معین کرده‌اند و ضوابط مشخصی را برای آن تعیین کرده‌اند اما واقع‌بینانه اگر به این موضوع نگاه کنیم با توجه به حجم گستردگی عزاداری امام حسین(ع) بهترین ناظران خود مردم هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید براینکه بهترین ناظر حتما خود مردم هستند، تصریح کرد: هر وقت کار را به مردم سپردیم صدمه‌ای ندیده و برکات بزرگی را شاهد بودیم. معتقدم باید روی فرهیختگی عزاداران امام حسینی حساب کرد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری مراسم در فضای مجازی گفت: سامانه‌ای معین شده است مداحان و منبری‌های مطرح و غیرمطرح که داوطلب هستند بدون دریافت وجه در این خصوص همکاری کنند و در این سامانه حضور دارند. هر خانه‌ای که اعلام نیاز کند و بخواهد با اعضای خانواده روضه برگزار کنند می‌توانند در این سامانه درخواست کند و از طریق آن مداح و سخنران در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امسال فرصتی است که بتوانیم در همه خانه‌ها روضه سیدالشهدا را برپا کنیم انواع اقسام کمک‌های فضای مجازی و اجتماعی و صدا و سیما برای این کار مهیا است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها