يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۵۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
حسن هانی زاده در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح کرد:
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: با توجه به اینکه اسرائیل به خوبی از محل وجود 2750 تن آمونیوم نیترات در بندر بیروت اطلاع داشته توانسته با استفاده از جنگ الکترونیک و لیزرهای همراه با حرارت بالا این مواد را منفجر کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دکتر حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری 598، پیرامون تحولات اخیر لبنان اظهار داشت: انفجار اخیر بندرگاه بیروت نتیجه یک سناریوی از پیش تعیین شده توسط آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و فرانسه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از 6 سال پیش حدود 2750 آمونیوم نیترات در انبار شماره 12 بندر بیروت جاسازی شده بود، مقامات محلی مکاتبات زیادی با دولت حریری برای انتقال این مواد خطرناک انجام داده بودند اما دولت های گذشته و به ویژه دولت حریری بدون توجه به وجود این ماده خطرناک، مانع انتقال آن به خارج از بندر شدند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: با توجه به اینکه اسرائیل به خوبی از محل وجود این محموله اطلاع داشته با استفاده از جنگ الکترونیک و لیزرهای همراه با حرارت بالا آنها را منفجر کرده است.

وی اظهار داشت: بعد از این فاجعه دردناک، مکرون وارد بیروت شد و با نگاه طایفه ای رمز عملیات را در خیابان های بیروت آغاز کرد، بدین معنا که از دولت لبنان درخواست کرد دست به اصلاحات اساسی زده و تغییرات ساختاری در پیکره نظام لبنان را آغاز کند.

هانی زاده گفت: پس از بازگشت مکرون به فرانسه، عده ای در خیابان های لبنان به خیابان ها ریخته و به جای محکوم کردن عامل انفجار، حزب الله را محکوم کردند. رسانه های صهیونیستی، سعودی و آمریکایی نیز جریان سازی شدیدی علیه حزب الله تهیه کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: پس از این انفجار، 4 نفر از وزرای کابینه دولت لبنان که دارای تابعیت فرانسه هستند، استغفا دادند که درنتیجه حسان دیاب مجبور شد استعفای کابینه خود را تسلیم رئیس جمهور لبنان کند لذا نگاه ها به این صورت است که یک کابینه تکنوکرات و در تقابل با حزب الله و بدون حضور این جنبش در آینده تشکیل و انتخاباتی زودهنگام پارلمانی برگزار شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر یک انتخابات زودهنگام پارلمانی انجام شود، با توجه به جریان سازی های غیرمنصفانه علیه حزب الله، قطعا این جنبش در آینده شانس بالایی برای احراز تعداد زیادی از کرسی های پارلمان نخواهد داشت.

هانی زاده تصریح کرد: به نظر می رسد مجموعه رخدادها و سناریوهای طراحی شده بر این است که دولت آینده لبنان به حزب الله فشار آورد تا سلاح خود را بر زمین گذارد و اگر حزب الله ممانعت کرد پرونده این جنبش را به شورای امنیت ارجاع و تحت بند هفت منشور سازمان ملل قرار خواهند داد تا اجماعی جهانی علیه حزب الله صورت گیرد. حضور ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در اطراف بندر بیروت حاکی از این است که مقدمات یک حمله نظامی علیه مقاومت در لبنان فراهم شده و به همین دلیل لبنان به سمت یک چرخه خطرناک حرکت می کند که همان تقابل طوایف و جریان های سیاسی می باشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کمک های مالی کشورها و بازیگران بحران داخلی لبنان منوت به اجرای اصلاحات سیاسی شده است لذا به نظر می رسد که هیچ حزبی سلاحی خارج از دولت در اختیار نداشته باشه و حزب الله در آینده با فشارهای خارجی شدیدی مواجه خواهد شد.

هانی زاده با بیان اینکه "قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای بر روی اسب باخته شرط بندی کرده اند"، در خصوص فضاسازی های صبحی طفیلی، نخستین دبیرکل حزب الله علیه ایران و سیدحسن نصرالله اظهار داشت: صبحی طفیلی که در گذشته سمت دبیرکلی حزب الله را هم بر عهده داشته، به دلیل اینکه به حاشیه رانده شده و شیعیان او را به بازی نمی گیرند، با تحریک عربستان و اماراتبه جریان سازی علیه حزب الله و ایران پرداخته است.

وی ادامه داد: طفیلی کاریزما و قدرت لازم برای رهبری و اداره حزب الله را نداشت و به همین دلیل برکنار شد.او کینه حزب الله را به دل گرفته و اظهارات سخیفی علیه ایران و حزب الله داشته که از این سخنان برای جریان سازی علیه حزب الله و ایران و ایجاد شکاف در میان شیعیان لبنان استفاده می شود.

هانی زاده گفت: عربستان پول های زیادی به طفیلی داده تا نقش حزب الله را تضعیف و علیه مقاومت اسلامی جریان سازی کند ولی با توجه به هوشمندی بالای سید حسن نصرالله،حزب الله می تواند با تعریف سازوکار جدیدی با فشارها مقابله کند. در گذشته هم این نوع برخورد ها با حزب الله صورت گرفته اما حزب الله توانست از بحران ها خارج شود. این اتفاق با بن بست مواجه خواهد شد و تا زمانی که لبنان از سوی اسرائیل تهدید می شود، حزب الله سلاح خود را تسلیم نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص احتمال بازگشت سعد حریری به پست نخست وزیر لبنان اظهار داشت: سعدحریری در عرضه سیاسی لبنان به عنوان شخصیت وابسته به عربستان شناخته می شود و توان خارج کردن لبنان از این وضعیت را ندارد.حریری در فساد دولت های گذشته نقش داشته، سالها در حاکمیت بوده و لبنان را به سمت بن بست سیاسی سوق داده است.

وی افزود: بازیگرانی که در گذشته از او حمایت می کردند دست از حمایت کشیده‌اند اما شخصیتی مشابه حریری به نام نواف سلام، که سفیر لبنان در واشنگتن است، مورد توجه قرار گرفته و ممکن است این شخص که به تفکرات حریری نزدیک است کابینه را تشکیل دهد و تقابلی شدید در حزب الله شکل گیرد.

هانی زاده تصریح کرد: بنابراین حریری، سمیر جعججع و مروان حماده شخصیت های بدنامی بوده که مورد توجه آمریکا و غرب نیستند اما رده های پایین تر که به مراتب تفکراتی رادیکال تر از سعدحریری دارند ممکن است در آینده قدرت را در دست بگیرند و کابینه را تشکیل دهند که سیاست و رابرد این کابینه تقابل و خلع سلاح حزب الله است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص نقش رسانه های محور مقاومت در مقابله با فضاسازی ها اظهار داشت :متاسفانه تاکنون محور مقاومت سکوت رسانه ای داشته در حالیکه رسانه های صهیونیستی از یک خط تبلیغاتی منسجمی برخوردار هستند. رسانه های محور مقاومت حالت تدافعی دارند در حالی که بایستی محور تهاجمی بیشتری داشته باشند و چهره پلید دولت های مرتجع عرب مخصوصا عربستان و امارات را برای ملت های عرب روشن کند.

وی تصریح کرد: رسانه ها بایست نقش برجسته حزب الله درتقابل با نفوذ اسرائیل و جریان وهابیت را پررنگ کند و حرکت کاملا دقیق و هوشمندانه مورد نیاز است. رسانه های محور مقاومت باید به صورت هماهنگ و یک اتاق فکر منسجم و با برنامه ریزی دقیق با کمک رسانه های وابسته به حزب الله در لبنان یک خط تبلیغاتی برای مقابله با جریان سازی های صهیونیستی سعودی آغاز کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها