أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۶۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بررسی میدانی از وضعیت بازار معاملاتی مناطق مختلف شهر تهران، از ورود گروه جدید خریداران ملک به این بازار خبر می ­دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اقتصادنیوز: بررسی میدانی از وضعیت بازار معاملاتی مناطق مختلف شهر تهران، از ورود گروه جدید خریداران ملک به این بازار خبر می ­دهد.

مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت عنوان می­ کنند بخش عمده متقاضیان خرید ملک در هفته ­های اخیر را افرادی تشکیل می ­دهند که پس از کسب سود­های قابل توجه در بازار سهام طی چندماه گذشته، اکنون به دلیل نگرانی از ریزش شاخص، بازار مسکن را پناهگاه امن برای سرمایه خود انتخاب کرده اند.

حرکت از سمت بورس به بازار مسکن

افرادی که برای اطمینان خاطر از حفظ دارایی خود، بخشی از سود خود را از بازار سرمایه خارج کرده و به سرعت به بازار مسکن منتقل می­ کنند. این گروه گمان می ­کنند در شرایطی که امکان ریزش شاخص بورس وجود دارد و ممکن است این بازار زیان­ده شود، می ­توانند با انتقال بخشی از سرمایه خود به بازار مسکن، خود را از ضررهای احتمالی دور کنند.

با وجود چنین فرضیه ­ای، میزان حضور متقاضیان خرید ملک با هدف سرمایه­ گذاری در بازار مسکن زیاد شده است.

فعالان بازار مسکن به ویژه در مناطق شرق و غرب پایتخت به نکته جالبی از رفتار این گروه از متقاضیان خرید مسکن اشاره می­ کنند.

پشت پرده بالا رفتن حجم معاملات و قیمت آپارتمان

به گفته آن­ها، از آنجاکه این گروه از متقاضیان خرید مسکن، بودجه خرید خود را با کسب سود از بازار سرمایه به دست آورده­ اند بنابراین با توجه کمتری از سطح قیمت پیشنهادی از سوی فروشنده ­ها و سنجش آن با قیمت پیشنهادی سایر آپارتمان ­های مشابه در منطقه، اقدام به خرید می­ کنند. به همین دلیل است که در غیاب خریداران مصرفی در بازار، هم حجم معاملات و هم میانگین قیمت آپارتمان همچنان رو به افزایش است.

هجوم بازیگران بورس به بازار ملک؟

محمد مهدی مافی ،عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران نیز حضور سرمایه گذارانی که در بورس سود بالایی کسب کرده و برای حفظ ارزش دارایی های خود به بازار مسکن روی آوردن را تایید می کند .

بازار مسکن از مصرف کننده واقعی خالی شد

او می گوید :‌با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت مسکن دیگر مصرف کنندگان توان خرید ندارند و می توان گفت بازار مسکن ازمصرف کنندگان واقعی خالی شده است .

به گفته مافی هجوم سرمایه ها به بازار مسکن کسانی هستند که می خواهند ارزش پولشان حفظ شود .

او ادامه می دهد: ‌الگوی تولید در این سال ها الگوی صحیحی نبوده است و باید متراژ مسکن کاهش می یافت .

در جدول زیر قیمت فروش آپارتمان های منطقه 8 آمده است . این منطقه به دلیل پایین بودن قیمت ملک، منطقه محبوب خانه اولی هاست.

هجوم بازیگران بورس به بازار ملک؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها