أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۷۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
حامدی، مسئول هیئت های مذهبی استان قزوین گفت: هیئت های مذهبی استان که قصد دارند مراسم عزاداری را در ایام ماه محرم و صفر برگزار کنند، باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده باشند.
به گزارش پایگاه 598، قاسم حامدی، مسئول هیئت های مذهبی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: مسئولان هیئت های مذهبی با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، تعهدات لازم بهداشتی را امضاء کنند و سپس با بازدید کارشناس سازمان تبلیغات و امور بهداشتی از محل هیئت و تأیید آن، هیئت هایی که شرایط لازم را دارند می توانند به عزاداری بپردازند.

وی افزود: هیئت های مذهبی که قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

مسئول هیئت های مذهبی استان قزوین اظهار کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر همانند شیوه نامه صنوف با نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا تدوین شده است.

حامدی با اشاره به نحوه برگزاری مراسم محرم و صفر در استان قزوین بیان کرد: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت باشد.

مسئول هیئات مذهبی استان قزوین به موضوع نذر و نذورات مردم در ماه های محرم و صفر اشاره و بیان کرد: پیشنهاد می شود مردم نذورات خود را در قالب بسته های معیشتی و کمک های مؤمنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند توجه کنند که در توزیع نباید هیچ گونه تجمعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از ستاد کلی مقابله با کرونا ضروری است، بیان کرد: تلاش می شود با در نظر گرفتن سلامت مردم بیشترین بهره را از محرم امسال داشته باشیم.

حامدی با اشاره به اینکه ۲۰۱۲ هیئت مذهبی در استان قزوین فعالیت دارند، بیان کرد: موجودیت سازمان تبلیغات با وجود هیأت‌های مذهبی شکل مناسبی گرفته و همکاری عموم مردم نتیجه بخشی برنامه‌ها را رقم می‌زند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها