أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۸۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
رونالد کومان دست به کار شد
روز گذشته باشگاه بارسلونا در بیانیه مربوط به اخراج کیکه ستین تایید کرد که یک پاکسازی گسترده در مجموعه بازیکنانش انجام خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598، سرانجام خبری که همه در انتظارش بودند شب گذشته منتشر شد و باشگاه بارسلونا خبر از اخراج کیکه ستین داد. این شروع عملیات بازسازی آبی اناری ها پس از شکست سهمگین 8-2 از بایرن مونیخ است. شکستی که باعث انقلابی در باشگاه بارسلونا شد و به زودی شاهد تحولات گسترده تری در این باشگاه خواهیم بود.

 

 

جوزپ ماریا بارتومئو رئیس بارسلونا که خیلی ها در انتظار استعفایش بودند، در نهایت حاضر به کناره گیری نشد و به بهانه شیوع کرونا تاریخ انتخابات ریاست باشگاه را نیز ماه مارس(اسفند ماه) اعلام کرد. به این ترتیب او تا پایان دوران ریاست شش ساله اش در بارسا خواهد ماند در حالی که او را یکی از بدترین رویاس تاریخ باشگاه کاتالان می دانند.

 

اخراج سرمربی و اعلام تاریخ انتخابات ریاست باشگاه اولین اقداماتی بود که از باتومئو انتظار می رفت و او در بیانیه اخراج ستین تایید کرد که یک پاکسازی بزرگ در تیم اول باشگاه نیز اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

 

پس از شکست از بایرن مونیخ یکی از انتقادات به بارسلونا به بازیکنان مربوط می شود. بارسا با متوسط سنی 29.5 مستن ترین تیم حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بود و از این حیث رکوردی نیز به نام خود ثبت کرد. خیلی ها معتقدند بازیکنان بالای 30 سال باید بارسا را ترک کرده و در این راه حتی اسطوره هایی چون سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا و لوئیس سوارز نیز باید قربانی شوند.

برخی پا را فراتر گذاشته و معتقدند که فقط لیونل مسی باید حفظ شود و در کنار او به بازیکنان جوان میدان داد و اینکه مهم نیست بارسا در کوتاه مدت به نتایج دلخواه دست پیدا نکند.

 

 

 

 

پس از احراج کیکه ستین حالا همه منتظر اعلام نام رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسا هستند. مربی هلندی اسطوره باشگاه است و به خوبی با فضای بارسا آشناست. او را مربی ای می دانند که نگاه ویژه ای به تیم های پایه دارد و به سبب شخصیت بالایش، مشکلی برای مقابله با بازیکنان بزرگ و پرمدعای رختکن هم ندارد.

 

 

 

 

شب گذشته خوتا جوردی خبرنگار ال چیرینگیتو نزدیک به باشگاه بارسلونا که رابطه دوستانه ای هم با کومان دارد، ادعا کرد که نه تنها این مربی هلندی سرمربی بعدی بارسا خواهد بود که او فهرستی را به روسای باشگاه داده  و مشخص کرده است که روی چه بازیکنانی حساب نمی کند.

طبق این ادعا، کومان خواهان جدایی ایوان راکیتیچ، آرتورو ویدال، ساموئل اومتیتی و لوئیس سوارز شده و روی آنها برای فصل بعد حساب نمی کند.

در این فهرست نام دو بازیکن دیگر هم دیده می شود که قرار است در مورد این دو پس از چند روز تصمیم گیری شود. سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا بازیکنانی هستند که سرمربی هلندی قرار است پس از تعمق بیشتر در موردشان تصمیم گیری کند و این شاید به دلیل عدم وجود جانشینان مناسب برای شان در تیم و مشکلات مالی باشگاه برای جذب بازیکن به جای آنها باشد.

 

 

 

 

در لیست سیاه کومان نام لوئیس سوارز بیش از همه جلب توجه می کند. ستاره اروگوئه ای 33 ساله سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه است و یک سال دیگر نیز قرارداد دارد ولی کومان روی او حساب نمی کند و لائوتارو مارتینز مهاجم اینتر را گزینه بهتری برای آبی اناری ها می داند.

 

بارسلونا آبستن حوادث بسیاری است و به زودی شاعد تحولاتی بزرگ در همه ارکان آن خواهیم بود. تحولاتی که با اخراج ستین شروع شد و به زودی به بازیکنان بزرگ و قدیمی نیز خواهد رسید.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها