أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۸۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
«برنی سندرز» ضمن رد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلاش دموکرات‌ها برای تقلب گفت، ترامپ به این دلیل که مردم از دروغ‌هایش خسته شده‌اند، در انتخابات شکست خواهد خورد.
به گزارش پایگاه 598، سناتور برنی سندرز به اظهارات دونالد ترامپ که گفته بود تنها راه شکست خوردن او در انتخابات ریاست جمهوری از راه تقلب خواهد بود، قویاً رد کرد.


برنی سندرز نماینده مردم ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا یک روز بعد از سخنرانی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات و اعلام مجدد حمایت خود از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان)، به ادعای ترامپ درباره تلاش دموکرات‌ها برای تقلب در این انتخابات واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر با رد مواضع دموکرات‌ها درباره لزوم به کار گیری انتخابات از طریق پُستی مدعی شده بود که این حزب درصددد تقلب در انتخابات است.

ترامپ گفته بود: «چرا می‌خواهند جلوی ملزومات مربوط به شناسایی رأی‌دهندگان در همه ایالت‌ها را بگیرند و چرا می‌خواهند جلوی الزامات مربوط به راستی‌آزمایی با امضا در انتخابات فدرال را بگیرند؟ چه کسی از طرحی حمایت می‌کند که خواستار ممنوع کردن راستی‌آزمایی با امضا است؟».

وی افزود: «ماجرای همه اینها چیست؟ می‌دانید ماجرا چیست؟ تقلب. این چیزی است که می‌خواهند، تقلب! آنها می‌خواهند این انتخابات را سرقت کنند، چون این تنها روشی است که می‌توانند برنده شوند».

برنی سندرز این سخنان و ادعای ترامپ را در یک پیام توییتری قویا رد کرد و رئیس‌جمهور آمریکا را دروغگو و نژادپرست خواند.

این سناتور سوسیالیست در دو انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد بود اما با کارشکنی‌های سران این حزب نتوانست در رقابت‌های مقدماتی پیروز شود.

سندرز در واکنش به سخنان ترامپ و ادعای تقلب دموکرات‌ها نوشت: «این ادبیات مورد استفاده افراد عوام فریب است. ترامپ (در انتخابات) شکست می‌خورد البته نه به خاطر تقلب در رای گیری که اصلا هیچ وجود خارجی ندارد».

این قانونگذار ارشد کنگره افزود: «او (ترامپ) می‌بازد برای اینکه مردم آمریکا از دروغ‌گویی‌های بالفطره او، انکار علم، نژادپرستی و جنسیت زدگی او خسته شده‌اند».

توییت سندرز بر دروغگویی ترامپ کمتر از یک هفته بعد از سوال جنجالی «اس وی داته» خبرنگار هافینگتون پست در کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منتشر شد که در آن این خبرنگار از ترامپ پرسید: آقای رئیس جمهور، بعد از سه سال و نیم [از ریاست جمهوری ترامپ]، آیا اصلاً پشیمان نیستید، از همه دروغهایی که به مردم آمریکا گفته‌اید؟

این سوال و جواب رئیس جمهور آمریکا جنجال‌های بسیاری ایجاد کرد. سوال و جواب ترامپ و خبرنگار کهنه کار آمریکایی به شرح ذیل انجام شد:

ترامپ پاسخ داد: از چی؟

خبرنگار: دروغ‌گفتن

ترامپ: با کی هستی؟

خبرنگار: با شما
ترامپ: خبرنگار بعدی (سوال کند)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها