أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۸۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
وینگادا: عملکرد مهدی در ریوآوه من را شگفت زده نکرد
نلووینگادا مربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس می گوید که کارلوس کی روش تلاش کرد تا مهدی طارمی را آماده حضور در یک تیم بزرگ بکند.
به گزارش پایگاه 598، نلووینگادا با تجربه گسترده در فوتبال آسیا و دوست و مشاور سابق کارلوس کی روش در تیم ملی ایران معتقد است که شکی نیست که طارمی از کیفیت لازم برای تحمیل خود به ترکیب اف سی پورتو برخوردار است.


وینگاداد در مصاحبه با "بولا برانکا" فاش می کند که کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران سعی داشت طارمی زودتر وارد یک باشگاه بزرگ شود؛ عملکرد این مهاجم ایرانی در اولین فصل حضورش در فوتبال پرتغال تعجب آور نیست. آنچه واقها وینگادا را متحیر می کند این است که طارمی چرا الان(دیر) باید به پورتو برود:" از نظر فنی و روانی من شک ندارم طارمی بازدهی بالایی خواهد داشت. آنچه او در ریوآوه انجام داد من را شگفت زده نکرد."

 

 

وینگادا تاکید می کند:" او در ریوآوه فصل فوق العاده ای را رقم است و این به خاطر استعداد و توانایی است که این بازیکن با کمک همه و بخصوص و مربیانش شناخته و تقویت کرده است. اینکه پورتو یک باشگاه بزرگ است با ظرفیت و توانایی طارمی سازگارتر است چرا که او از نظر روحی و روانی یک بازیکن قدرتمند است."


کیفیت مهدی طارمی برای نلو وینگادا غیرقابل انکار است؛ او این را قبل از استخدام این بازیکن توسط ریوآوه و در بازی و تمرینات تیم ملی مشاهده کرده است و به خوبی این بازیکن را می شناسد:" آنچه آن زمان می دیدم –حتی در گفت و گو با کارلوس کی روش- این بود که ما با بازیکنی با پتانسیل و ظرفیت بالاتر از سطح ایران روبرو هستیم که از بهترین های قاره آسیا است. اگر چه کسامی شاید این موضوع را دوست نداشته باشند قبول کنند اما واقعیت این است که فوتبال آسیا در سال های اخیر دیگر خیلی از فوتبال اروپا فاصله ندارد."

 

 

 


با توجه به تجربه بلایی که وینگادا در فوتبال آسیا دارد این مربی هشدار می دهد که طارمی ممکن است شخصیتی " کمی خجالتی " داشته باشد و این سرمربی است که باید این مساله را حل کند. چرا که او بازیکنی است  که از فرهنگ و کشوری با ارزش های کاملا متفاوت می آید."

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها