يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۹۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
از شارلروا به لیگ برتر انگلستان می رویم
اینروزها برای زوج لژیونر فوتبال ایران روزهای فوق العاده ای است؛ بعد از درخشش علی قلی زاده در آغاز فصل فوتبال بلژیک امروز همسرش یاسمن فرمانی نیز با تیم زنان شارلروا قرارداد بست.
به گزارش پایگاه 598، یاسمن فرمانی یکی از بازیکنان مطرح فوتبال زنان امروز به عنوان لژیونر جدید فوتبال ایران به تیم شارلروا پیوست. علی قلی زاده همسر او که بازیکن تیم ملی ایران هم هست ، نیز در شارلروا بازی می کند و حالا با پیوستن فرمانی آن ها اولین زن و شوهر ایرانی هستند که همزمان در یک تیم فوتبال اروپایی بازی می کنند. اتفاقی ویژه که در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد. جالب اینجا است که آن ها در فوتبال بلژیک هم از این نظر تک هستند و اولین زوج فوتبالیست در یک باشگاه بلژیکی هم به حساب می آیند و این موضوع باعث شده که رسانه های این کشور امروز و بعد از انتشار خبرعقد قرارداد فرمانی با شارلروا توجه ویژه و گسترده ای را به این موضوع داشته باشند.

 


ماجرای حجاب
فوتبال بلژیک یکی از لیگ های اروپایی است که قوانین سختی نسبت به استفاده از حجاب برای بازیکنان فوتبال دارد اما فرمانی و قلی زاده توانستند در نهایت شرایط را به سمتی ببرند که شارلروا و لیگ بلژیک را متقاعد کنند که او از پوشش هایی که مطابق موازین و قوانین فوتبال زنان در ایران است استفاده کند:" بله اینجا اجازه نمی دادند که بازیکنی باحجاب بازی کند اما ما تمام تلاشمان را کردیم و خوشبختانه پوششی مثل آنچه در لیگ ایران استفاده می شود- هدبند و پوشش سر، لگ و استرچ- را در مسابقات داشته باشم." یاسمن فرمانی در اولین صحبت هایش بعد از عقد قرارداد با شارلروا در ادامه گفت:"  تمرینات تیم که شروع شده و البته من مدتی است با شارلروا تمرین می کنم اما نخواستم تا زمان عقد قرارداد موضوع رسانه ای شود."


فرمانی عصر، قلی زاده صبح
اما موضوع جالب توجه اینجا است که با توجه به حضور یاسمن فرمانی در شارلروا او و علی قلی زاده همزمان در یک باشگاه تمرین می کنند:" البته زمان تمرینات ما متفاوت است. تیم مردان صبح ها و ما بعدازظهر تمرین می کنیم و فکر می کنم من و علی دیگر خیلی کم همدیگر را ببینیم. البته خوشبختانه طبق برنامه بازی های ما جمعه است و می توانیم بازی های همدیگر را ببینیم."
فرمانی در ادامه گفت:" فردا برای یک بازی دوستانه به فرانسه می رویم و جمعه هفته بعد باید اولین بازی را در لیگ بلژیک انجام بدهیم. الان درلیگ بلژیک ده تیم حضور دارند که همه تیم های خوبی هستند. اکثر تیم ها از بازیکنان خارجی استفاده می کنند و تیم ما هم شش بازیکن خارجی دارد. تیم های فوتبال بلژیک در بخش زنان در فوتبال اروپا تیم های قدرتمندی هستند، اندرلخت تیمی است که تیم های مطرح اروپایی را با نتایج خوب می برد."


بازیکن ایرانی تیم فوتبال زنان شارلروا در ادامه گفت:"در تیم شارلروا بازیکنانی از کشورهای اسلواکی ، مالت ، رومانی حضور دارند ضمن بازیکنان ملی پوش هم داریم."

 


امکانات ملوان و امکانات شارلروا
هرچند فوتبال مردان در رده لیگ برتر در سال های اخیر پیشرفت هایی از نظر امکانات داشته اما فوتبال زنان در ایران با مشکلات عدیده ای از نظر امکانات مواجه است. فرمانی با بیان اینکه از امکانات تیم شارلروا سورپرایزش کرده گفت:" ما در ملوان فقط توپ و کنز و کاور داشتیم با این وجود و با آن امکانات اندک نتایج خوبی در ایران می گرفتیم. چون خوب تمرین می کردیم و یک مربی بسیار خوب به نام خانم مریم ایراندوست داشتیم."
او اضافه کرد:" جالب است که اینجا به من یکسری فرم ها را دادند که در آن سوال هایی از این قبیل بود که چه زمانی و در چه سنی به آکادمی رفتید؟ در حالی که در ایران نهایتا سه چهار سال است که چند آکادمی راه افتاده است و کسانی مثل من خودشان فوتبال بازی کردند. جالب است که من خودم اول به تیم ملی زیر 14 سال دعوت شدم و بعد از آن به باشگاه رفتم. البته شانس داشتم که مربیان بسیار خوبی سرراهم قرار گرفتند و شاید نتوانم اسم همه را بیاورم، اما از خانم ایراندوست باید واقعا تشکر کنم که خیلی چیزها را در فوتبال مدیون او هستم. ایشان تنها کسی هم بود غیر از همسرم و خانواده ام که در جریان مذاکره و قراردادم با شارلروا قرار داشت."
هافبک سابق تیم زنان ملوان گفت:" امکانات اینجا عالی است و مسایلی وجود دارد که قبل از آن تجربه نکرده بودیم؛ مربی گلرها، بدنساز، مربی های مختلف و بسیاری موارد که در فوتبال زنان ایران وجود ندارد." او همچنین افزود:" در این یک ماهی که با تیم تمرین می کنم خیلی پیشرفت کرده ام و فهمیدم که هنوز جای پیشرفت برایم وجود دارد. به نظر من فوتبال ایران بازیکنان خوبی دارد که می توانند لژیونر شوند اما سختی زنان فوتبالیست همان مرحله اول ورود و معرفی شان است."

 

 

یاسمن فرمانی که قرار است در این فصل در لیگ فوتبال بلژیک بازی کند درباره حضورش در فوتبال اروپا و سقف آرزوهایش گفت:" چندسال پیش که در ایران بازی می کردم یکی از آرزوهایم این بود که در اروپا بازی کنم. الان اینجا هستم و می بینم که آرزوهایم می توانند بزرگتر شوند. ممکن است بتوانم روزی در لیگ های اروپایی دیگر هم بازی کنم و اگر تیم ملی خوبی داشته باشیم بتوانم همراه تیم ملی هم به موفقیت های بزرگی برسم."

 


طرفدار تیمی هستم که علی در آن بازی می کند
همسر او ، علی قلی زاده یکی از ستاره های آینده دار فوتبال ایران است که فصل بسیار خوبی را با شارلروا آغاز کرده است. او البته پیشنهاداتی هم در ابتدای فصل داشت اما باشگاه مانع از رفتن او شد تا این فصل را در کنار همسرش در شارلروا توپ بزند. یاسمن فرمانی در این رابطه که با توجه به اینکه به شارلروا پیوسته آیا با حضور علی قلی زاده در لیگ دیگر کشورهای اروپایی مخالفتی دارد یا نه؟ گفت:" اول باید بگویم من همیشه به تصمیمات علی احترام می گذارم و کمک می کنم که بهترین تصمیمات را برای فوتبالش بگیرد. ما هیچکداممان در این مورد خودخواهانه رفتار نمی کنیم. اما اگر علی مثلا به فوتبال انگلستان برود شاید من هم بتوانم در فوتبال این کشور بازی کنم. رزومه و توانایی اش را دارم ضمن اینکه شارلروا یک تیم خوب در اروپا است که می تواند سکوی پرتاب مناسبی باشد."
او که خودش طرفدار تیم استقلال در این باره که اگر روزی علی قلی زده بخواهد مثلا به پرسپولیس برود اجازه می دهد هم گفت:" علی در یک مصاحبه لو داد که من استقلالی هستم(می خندد) اما اشکالی ندارد اگر علی بخواهد به پرسپولیس برود من مانعش نمی شوم. ضمن اینکه من طرفدار هر تیمی هستم که علی در آن بازی می کند."

 


احساس غرور
لژیونر جدید فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد قرارداد با شارلروا و خوشحالی اش از این اتفاق گفت:" خوشحالی ما بیشتر از این است که در یک اتفاق تاریخی برای کشورمان هستیم. فکر نمی کنم تا به حال زوج فوتبالیست ایرانی همزمان لژیونر شده و در یک باشگاه بازی کرده باشند. این موضوع برای رسانه های بلژیکی هم خیلی جالب است و منتظر این اتفاق بودند."

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها