امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۵۹۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
دادستان استان «حسکه» در شمال شرق سوریه گفت: با هماهنگی وزارت دادگستری در حال تحقیقات و جمع‌آوری کلیه اسناد از جنایاتی هستیم که توسط نیروهای به اصطلاح «ائتلاف بین‌المللی» به رهبری آمریکا در سوریه انجام شده است.
به گزارش پایگاه 598، قاضی " محمدعلی دهش "  روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، افزود: این اسناد پس از جمع‌آوری به کمیته اسناد جنایات تروریستی وزارت دادگستری سوریه ارسال می‌شود تا دادرسی عمومی علیه عاملان این جنایات بین‌المللی که وزرای دفاع آمریکا، فرانسه و انگلیس هستند، انجام شود.



وی تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی به رهبری ارتش اشغالگر آمریکا مرتکب جنایات بسیار زیادی علیه شهروندان سوریه از جمله سرقت نفت و ثروت این کشور و جلوگیری از بازاریابی کشاورزان سوری برای فروش گندم خود در مراکز دولتی در قالب  "قانون سزار" شده، ضمن اینکه به پاسگاه‌ها و مراکز بازرسی ارتش سوریه حمله کرده و بسیاری از خانه‌ها و زیرساخت‌ها را ویران کرده است.

دادستان حسکه سوریه به این نکته اشاره کرد که آن‌ها (دادستانی حسکه) با شنیدن شهادت افراد شاهد و از طریق عکس توانسته‌اند تعدادی از جرائم نیروهای ائتلاف را در سوریه مستندسازی کنند تا بتوانند علیه عاملان این جنایات طرح دعوی کنند.

جنگ علیه ارتش سوریه

دادستان حسکه گفت که یکی از این جنایات حمله نیروهای آمریکایی به پاسگاه ارتش سوریه در محل ایست بازرسی (رشو) در روستای «تل الذهب» در حومه شهر «قامشلی» سال ۲۰۲۰ است، هنگامی که چهار خودرو نظامی آمریکایی از نوع "همر" در جاده " قامشلی - تل براک " که از سمت شهرک "تل براک " به سمت قامشلی در حرکت بودند و نیروهای سوریه در این ایستگاه بازرسی از ورود آن‌ها بعنوان بخشی از مأموریت ملی و نظامی خود جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی در این ایستگاه بازرسی نیم ساعت بطول انجامید، افزود: در این درگیری نیروهای آمریکایی که با هواپیماهای جنگی حمایت می‌شدند، از سلاح‌های سنگین برخوردار بودند و با استفاده از خمپاره و موشک هوا به زمین که از بالگردهای آمریکایی شلیک شد، این محل را مورد هدف قرار دادند که در پی آن یکی از سربازان ارتش سوریه به نام " مالک احمد محیمید " شهید شد و دو نفر دیگر از همرزمان وی به نام‌های ستوان " غازی ملحم " و سرباز " احمد مصطفی قباقیبی " مجروح شدند.

دادستان کل حسکه با بیان اینکه این حادثه یک حمله تروریستی بین‌المللی است که برای آن قوانین بین‌المللی مجازات در نظر گرفته شده و در حقوق عمومی سوریه نیز آمده است، افزود: به همین دلیل ما یک پرونده را علیه عاملان این جنایت غیرانسانی علیه نیروهای سوری تشکیل خواهیم داد.

ویران کردن ۳۵  خانه شهروندان غیرنظامی

دهش،  ویران کردن ۳۵ منزل مسکونی شهروندان سوری در الحسکه از جمله در مناطق " الهول "، " الشدادی " و " تل براک " را از دیگر جنایات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه مردم سوریه بیان کرد و گفت: توانسته‌ایم با کمک پلیس اسناد مربوط به تخریب این منازل توسط هواپیماهای نیروهای ائتلاف که صدمات روحی و مالی به گروه بزرگی از شهروندان غیر نظامی در این مناطق وارد کرده را مستندسازی کنیم.

وی افزود: شهروندان از طریق مجاری تخصصی قضایی، عاملان این جنایات را تحت پیگرد قانونی قرار داده و برای دادرسی عمومی علیه آن‌ها که همگی وزرای دفاع کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین‌المللی که مهترین آن‌ها آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند، بسیج شده‌اند.

تعرض به کودکان سوری

دادستان حسکه در ادامه تعرض به کودکان را از دیگر جنایات نیروهای ائتلاف در منطقه حسکه بیان کرد و افزود: در تاریخ ۲۴ ژوئن سال‌جاری ما اطلاعاتی را دریافت کردیم که گروهی از کودکان خردسال در حالی که در کنار پل " حریز " در شهر " تل حمیس " در حومه قامشلی مشغول شنا بودند، مورد تعرض جنسی تعدادی از سربازان ارتش اشغالگر آمریکایی قرار گرفتند.

وی توضیح داد که به اداره امنیت جنایی در قامیشلی دستور داده شده تا به شهادت و بازجویی‌های کودکان و خانواده‌های آن‌ها که از رفتار این سربازان آمریکایی شکایت دارند، رسیدگی کنند.  

دهش اضافه کرد: یکی از وکلای مدافع در این زمینه کلیه تحقیقات، اسناد و مدارک را جهت درخواست دادخواهی علیه مقامات مسئول این سربازان به وزارت دادگستری ارسال کرده تا آن‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

حمله به روستای خربة عمو

دادستان حسکه حمله نیروهای زرهی آمریکایی به روستای "خربه عمو" را از دیگر جنایات انجام شده توسط نیروهای آمریکایی در این منطقه بیان کرد و گفت: در ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۰، خودروهای زرهی آمریکا به روستای خربه عمر در حومه قامشلی در شمال استان حسکه حمله کردند و هنگامی که ارتش سوریه برای حمایت و محافظت از  غیر نظامیان منطقه و در راستای وظیفه ملی خود با حمایت مردم محلی درصدد جلوگیری از پیشروی اشغالگران برآمد، نیروهای آمریکایی به مردم محلی تیراندازی کردند و  " فیصل خالد المحمد "  را شهید و یک شهروند غیر نظامی دیگر به نام " جمال سلیمان " را  زخمی کردند.

وی افزود: این تحقیقات توسط مرکز پلیس قامیشلی و پلیس نظامی انجام شده و برای آغاز یک دادخواست عمومی مستقیم علیه مقامات وزارت دفاع آمریکا به وزارت دادگستری سوریه ارسال شده است.

قرارداد نفتی و قانون سزار

دهش در ادامه با اشاره به اینکه دادستانی حسکه اطلاعاتی در مورد یک شرکت غیرقانونی آمریکایی که برای سرقت نفت سوریه و انتقال آن به خارج از کشور با حمایت گشتی‌های آمریکایی دریافت کرده است، افزود: این یک جرم بین‌المللی است که آمریکایی‌ها با همکاری گروه‌های مسلح تروریستی مرتکب شده‌اند.  

وی اضافه کرد: دادستانی حسکه در حال تکمیل اطلاعات و اسناد درباره این شرکت جهت طرح دعوی علیه آن است.  

دادستان حسکه اعمال تحریم‌ها علیه سوریه با عنوان به اصطلاح "قانون سزار" توسط اشغالگران آمریکایی را غیر قانونی دانست و تاکید کرد که " سزار " یک محاصره سیاسی و اقتصادی غیرقانونی علیه مردم سوریه است و همه کسانی که روابط بین کشورها و قوانین بین‌المللی و آیین‌نامه‌های سازمان ملل را تنظیم می‌کنند، چنین اقدامات خودسرانه و غیرقانونی را رد کرده‌اند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای خود را وارد شرق سوریه کرده و با وجود درخواست‌های مکرر دولت قانونی این کشور، از خروج آنان خودداری می‌کند.

آمریکا بر اساس برخی اخبار، حدود ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق این کشور با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده است.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.

فرانسه و انگلیس نیز مانند آمریکا اقدام به مستقر کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین‌المللی بود.

در سال ۱۳۹۷ "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای مزبور از سوریه خبر داد، ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی آمریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه‌های نفتی این کشور باقی بمانند.

برخی از این نیروها برای غارت منابع زیرزمینی در اطراف میادین نفتی سوریه مستقر شده‌اند و با همدستی تروریست‌ها، پیشتر نفت این کشور را قاچاق می‌کردند تا منابع مالی خود را تأمین کنند، اما به تازگی پای کردهای این کشور را برای قانونی نشان دادن سرقت خود به میان کشیدند و به همین منظور یک قرارداد نفتی با گروه‌های کرد شمال سوریه امضاء کردند.

شبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به "نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه" با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها