يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۹۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
«لیو روی» سرمقاله نویس روزنامه گلوبال تایمز چین در سرمقاله امروز خود نوشت که کشورهای اروپایی از طریق مخالفت با فعال شدن مکانیسم ماشه، سیلی سختی به آمریکا زدند که سزاوار آن هم بود.
به گزارش پایگاه 598، در بخشی از سرمقاله روزنامه گلوبال تایمز آمده است: سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان با انتشار یک بیانیه مشترک با فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران مخالفت کردند این قاطعانه ترین گام آنها در مخالفت با آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی است که اروپا به حمله آمریکا به عراق «نه» گفت و حالا هم واشنگتن بار دیگر بر سر موضوع ایران منزوی شده است.


پیش نویس قطعنامه آمریکا هم که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارایه شده بود فقط توانست دومنیکن را با آمریکا همراه کند و دیگر اعضا با آن مخالفت کردند و این بار هم اروپا با مخالفت با فعال کردن مکانیسم ماشه سیلی بدی به آمریکا زد.

آمریکا ماه می سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) از برجام خارج شد ولی حالا بی آنکه حق و حقوقی داشته باشد می خواهد ماشه را بکشد این کشور دقیقا مانند گانگسترها رفتار می کند بسیاری از رسانه های غربی نوشتند که آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران است در حالی که خودش را منزوی کرده است آمریکا بیش از اندازه در جاده یکجانبه گرایی پیش رفته است و با برتر دانستن خود می کوشد تا دیگران را وادار به فرمانبری از خود کند و هر کسی را هم که اطاعت گو نباشد، تهدید و سرکوب می کند.

ایران اکنون به اروپا نزدیک شده است آمریکا وقتی از برجام خارج شد منافع اروپا را نیز به چالش کشید و شرکت های این اتحادیه را برای خروج از ایران تحت فشار قرار داد و تا الان هم این روند را ادامه داده است حال آنکه این منطقه و ایران برای کشورهای اروپایی بسیار با اهمیت است.

آمریکا یکجانبه گرایی محض را گسترش داده است و سزاوار است گفته شود که این دولت آمریکا واقعا عقل و درایت خود را از دست داده است واشنگتن به دنبال فشار بر اروپاست تا بین چین و آمریکا یارکشی کنند و از سوی دیگر مقابل طرح گاز روسیه به اروپا مانع ایجاد می کند و می خواهد همه را وادار به تعظیم دربرابر آن کشور کند.

امروز آمریکا گستاخ ترین دولت با گستاخانه ترین سیاست ها در دنیا است طبیعی است که چنین کشوری با مقاومتی فزاینده از سوی دیگر کشورها روبرو می شود و این بار هم اروپایی ها بر سر ایران در برابر آمریکا ایستادند که حقش بود.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هیچ چیزی از سیاست فشار بر دیگران عایدش نشده است این کشور در موضوع ایران منزوی شده و در مساله کره شمالی شرمسار گشته و در برابر ونزوئلا شکست خورده است پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم برای یافتن نیروهای ضد چینی در اطراف دنیا گدایی و التماس می کند و بواقع اگر آمریکا یک قدرت بود با یک تلفن می توانست مسایل را حل و فصل کند ولی می بینیم که عاجز مانده است.

آمریکا یک جهانخوار است و اشتهایش پایانی ندارد یکجانبه گرایی می کند و دایما منزوی تر می شود اما بداند که نمی تواند دنیا را تحریم و کنترل کند و اگر گستاخانه دنیا را تحریم کند خود را منزوی ساخته است و مخالفت این بار اروپا با آمریکا بر سر ایران، زنگ های هشدار را برای واشنگتن به صدا دراورد و هرچقدر هم بیشتر در این راه به پیش برود ثمرات تلخ آن را خواهد چشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها