يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۹۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با پیوستن یاسمن فرمانی به شارلروا زوج سرشناس فوتبال ایران حالا در یک اتفاق جالب تبدیل به اولین خانواده-لژیونر تاریخ فوتبال ایران شده اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه: با پیوستن یاسمن فرمانی به شارلروا زوج سرشناس فوتبال ایران حالا در یک اتفاق جالب تبدیل به اولین خانواده-لژیونر تاریخ فوتبال ایران شده اند.

امروز باشگاه شارلروا بعد از مدت ها تلاش توانست با یاسمن فرمانی بازیکن سابق تیم فوتبال زنان ملوان قرارداد امضا کند تا او و همسرش اولین زوج ایرانی باشند که در یک باشگاه خارجی توپ می زنند. علی قلی زاده ستاره ایرانی تیم شارلروا و بازیکن تیم ملی همسر خانم فرمانی است و امروز در مراسمی ویژه در باشگاه شارلروا او نیز شاهد عقد قرارداد همسرش با این باشگاه بود.

اولین زن و شوهر ایرانی در فوتبال اروپا

اما این قرارداد همانطور که گفته شد از آن جهت حائز اهمیت است که یک اتفاق ویژه و تاریخی در فوتبال ایران به حساب می آید چرا که تا پیش از آن هیچ زوج فوتبالیست ایرانی در یک تیم باشگاهی و به طور همزمان توپ نمی زدند. حالا علی قلی زاده با وجود پیشنهاداتی هم که داشت دستکم یک فصل دیگر در این تیم می ماند تا او و یاسمن فرمانی همزمان بتوانند به عنوان نماینده های ایران در فوتبال بلژیک برای شالروا به میدان بروند.

یاسمن فرمانی یکی از بازیکنان مطرح فوتبال زنان ایران در سال های گذشته بوده است. او که در تیم ملوان توپ می زد بعد از ازدواج با علی قلی زاده و حضور این بازیکن در بلژیک به همراه همسرش به این کشور رفت.

شروط فرمانی و قلی زاده

اما یکی از موانعی که ابتدا مانع می شد تا فرمانی با شارلروا قرارداد ببندد قوانین سفت و سخت فوتبال بلژیک در ارتباط با پوشش بازیکن است. با این وجود این زوج فوتبالیست و لژیونر ایرانی توانستند در نهایت شروطشان در این ارتباط را عملی کنند به طوری که پوشش یاسمن فرمانی در بازی های لیگ بلژیک ویژه و مطابق با آنچه در فوتبال ایران انجام می شود خواهد بود. علی قلی زاده ستاره ایرانی تیم شارلروا و همسر خانم فرمانی در ارتباط با این قرارداد گفت:" خیلی خوشحال هستم از این اتفاق. شارلروا البته از مدت ها قبل به دنبال این موضوع بود اما به خاطر مسایلی که وجود داشت در نهایت کمی طولانی شد و در نهایت این اتفاق افتاد."

وینگر تکنیکی تیم ملی ایران در ادامه گفت:" بیشتر از همه خوشحالم که یک افتخار برای فوتبال ایران رقم خورده است. اینکه ما اولین زوج ایرانی هستیم که لژیونر شدیم و در یک باشگاه بازی می کنیم برایم خیلی خوشحال کننده و باعث افتخار است."

البته که یاسمن فرمانی چه از نظر پست و چه از نظر سبک بازی کاملا با علی قلی زاده متفاوت است. در حالی که قلی زاده یک وینگر و بازیکن تهاجمی فانتزی، سرعتی و تکنیکی است همسرش یک هافبک میانی جنگنده است.

اولین زن و شوهر ایرانی در فوتبال اروپا

موضوع قابل توجه دیگر اینکه علی قلی زاده فصل خوبی را با شارلروا آغاز کرده ، او در دوبازی اول لیگ در ترکیب ثابت تیمش حضور داشت و علاوه براینکه یکی از بهترین های شارلروا بود یک پاس گل سه امتیازی هم به کاوه رضایی در هفته دوم داد. این شاید نشانه خوبی باشد که در طول این فصل شاهد درخشش این زوج و خانواده لژیونر ایرانی در فوتبال بلژیک باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها