يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۹۸۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نگاه فرصت‌محور همراه اول به رویدادهای کشور؛
شرکت همراه اول که از اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور همواره با ارائه خدمات نوین دیجیتال در کنار هم‌وطنان بوده است، این بار نیز حمایت از رویداد مذهبی محرم در قالب اقدامی دیجیتال را در سرلوحه کار خود قرار داده است.
به گزارش پایگاه 598، شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی تحت تأثیر قرار داد اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 پرچم آزادی‌خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه‌دارند.

یکی از بسترهایی که در این ایام می‌توان از آن استفاده حداکثری کرد، استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

بدیهی است که استفاده هیئت‌های مذهبی از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حسینی در ماه محرم امری مهم و ضروری است، ولی استفاده از این ظرفیت به وجود بسترهای لازم مخابراتی ارتباط مستقیم دارد. در همین خصوص شرکت ارتباطات سیار ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور کشور و در راستای مسئولیت اجتماعی خود این بار هم به کمک فضای مجازی کشور آمده و با ارائه پلتفرمی که به‌رایگان در اختیار هیئت و مسئولین آنان قرار می‌دهد این امر را برای آن‌ها سهل می‌کند.

شرکت همراه اول که از اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور همواره با ارائه خدمات نوین دیجیتال در کنار هم‌وطنان بوده است، این بار نیز حمایت از رویداد مذهبی محرم در قالب اقدامی دیجیتال را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

بزرگ‌ترین اپراتور کشور این بار در بستر یکی از پیام‌رسان‌های داخلی به کمک هیئت‌های سراسر کشور آمده است.

روش کار به این صورت است که هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.


شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال کننده و دریافت کننده در تمامی اپراتورها، رایگان است و چنانچه هیئت‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن همراه از این امکان بهره‌مند شوند.

همانطور که گفته شد ارائه اینترنت رایگان چه برای هیئت‌داران و چه مخاطبان آنها در این پیام‌رسان، امکانی است که همراه اول در نظر گرفته است و تمام هم‌وطنان می‌توانند با نصب روبیکا و عضویت در کانال هیئت موردنظر خود بدون نگرانی از مصرف اینترنت و به‌صورت کاملاً رایگان تمام مراسمات را به‌صورت آنلاین و زنده مشاهده کند.

مدیران هیئت‌های علاقه‌مند به استفاده از این شرایط، لازم است ابتدا کانال اختصاصی هیئت را در روبیکا ایجاد کرده و سپس آدرس آن را به نام کاربری aghighlive ارسال کنند.

امکان دیگری که در این طرح گنجانده شده، امکان ارسال پیامک رایگان است که اطلاعات بیشتر آن، پس از ایجاد کانال برای مدیر هیئت ارسال خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود که شرکت همراه اول به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره با ارائه خدمات نوین دیجیتال در فضای مجازی کشور در کنار مردم بوده است؛ از ارائه بسته‌های متنوع اینترنت گرفته تا کاهش تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و حتی کمک به آموزش از راه دور دانش آموزان با پشتیبانی از نرم‌افزار شاد.

به عنوان مثال راه اندازی سامانه شاد که از اقدامات برجسته همراه اول برای یاری رسانی به سیستم آموزش و پرورش در بحبوحه شیوع کرونا بود، برای نخستین بار توانست سامانه ای با رویکرد عدالت آموزشی را بر بسترهای مخابراتی کشور در عصر اطلاعات فراهم آورد.


سامانه شاد توانست مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، در جلوگیری از مختل شدن تحصیل دانش آموزان به کمک وزارت آموزش و پرورش بیاید.

در همین راستا، ناگفته نماند که برنامه دیجیتالی شدن از سال ها پیش مورد توجه اپراتور همراه اول قرار گرفته بود. چرا که نزدیک به ۶۰ درصد از کاربران تلفن همراه خریدهای روزانه را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند و از این رو همراه اول در برنامه پنج ساله خود، دیجیتالی شدن را در دستور کار قرار داد و شیوع ویروس کرونا صرفاً برنامه های اپراتور اول برای دستیابی به این هدف را تسریع کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها