يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۰۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
چطور می‌شود پاری‌سن‌ژرمن را تیم کم شانس این فینال تصور کرد؟
به گزارش پایگاه 598، ، بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن قرار است فینال هیجان‌انگیزی در لیگ قهرمانان اروپا برگزار کنند. باشگاهی با تاریخی غنی و پرافتخار برابر تیمی قرار می‌گیرد که با مالکیت کمپانی سرمایه‌گذاری قطری(QSI) پیشرفت قابل توجهی داشته است و حالا می‌خواهد برای اولین بار در تاریخش برای قهرمانی اروپا مسابقه بدهد. برای قرار گرفتن بر قله اروپا باید با تیمی روبه‌رو شوند که پیش از این پنج بار رقابت‌های قاره‌ای را فتح کرده.


ژرمن‌ها در این فصل فوق‌العاده بوده‌اند و در راه رسیدن به فینال تمام بازی‌های خود را برده‌اند؛ آنها در این 10 بازی 42 گل زده‌اند، رکورد گلزنی در یک فصل در اختیار بارسلونای فصل 2000-1999 است که در 16 بازی 45 گل زد. شاید اگر شیوع ویروس کرونا نبود و بازی‌ها روال عادی خود را طی می‌کرد، این رکورد به نام بایرن ثبت می‌شد.


روبرت لواندوفسکی با زدن 15 گل صدرنشین جدول گلزنان است و علاوه بر آن همراه با سرژ گنابری که 9 گل زده، رکورد 23 گل کریستیانو رونالدو و گرت بیل در فصل 2014-2013 لیگ قهرمانان را شکسته‌اند.


اما کار سختی دارند برای نفوذ به خط دفاعی تیمی که با پنج گل خورده مستحکم‌ترین تیم این فصل در دفاع بوده هرچند برابر تیمی که غیر از گل‌هایش 75 ضربه در چارچوب رقبا وارد کرده، قطعاً با مشکل مواجه خواهد بود.


بایرن قدرت اعجاب‌آوری در حمله و بازکردن تیم‌ها دارد. فقط کافی است از آنهایی که در بارسلونا هستند سؤال کنید و به شما خواهند گفت چطور تیم کاتالان با باخت تحقیرآمیز 8 بر 2 از دور مسابقات حذف شد.
با همه اینها نکته قابل توجه اینکه تمام تیم بایرن-اعم از اصلی و ذخیره- در برد 3 بر صفر چهارشنبه شب برابر لیون هزینه کمتری نسبت به کیلیان امباپه و نیمار داشته‌اند. دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن بر اساس اعلام ترانسفر مارکت 330/3میلیون پوند برای باشگاه فرانسوی هزینه داشته‌اند و دو خرید گرانقیمت تاریخ فوتبال به حساب می‌آیند.


اما آیا این واقعیت دارد؟ اجازه بدهید آمار ترانسفرمارکت را برای ارزیابی تمام تیم بایرن ملاک قرار دهیم. در ترکیب اصلی این تیم، مانوئل نویر با 27 میلیون پوند گران‌ترین بازیکن بود، قبول این هم وقتی به برخی ستاره‌های تیم هانسی فلیک نگاه می‌کنی، سخت است. تیاگو آلکانتارا با 2/5میلیون پوند نفر بعدی است و برای سومین خرید گرانقیمت باید به دفاع بروید، جروم بواتنگ با12/15 میلیون پوند.

انگار درباره لواندوفسکی و گنابری سؤال کردید؟ خب، راستش لواندوفسکی تقریباً با هیچ به بایرن آمد و گنابری فقط 7/2میلیون پوند روی دستشان خرج گذاشت.


باید گفت بایرن وقتی بازیکن باارزش ارزان گیر بیاورد، از همه جلوتر است. در خط حمله، فقط کاپیتان لهستان به عنوان بازیکن آزاد نیامده، توماس مولر و لئون گورتزکا هم شرایط مشابهی دارند.


داوید آلابا هم برای این تیم 135 هزار پوند هزینه داشته. اگر 65/7 میلیون پوند برای یاشوا کیمیش، 9 میلیون پوند برای آلفونسو دیویس و 5/4 میلیون پوند برای قرض گرفتن ایوان پریشیچ را هم به آن جمع کنید، 90/13 میلیون پوند می‌شود.


 
خب، ذخیره‌ها چه؟
خاوی مارتینس با 36 میلیون پوند، کورنتین تولیسو با 37/35 میلیون پوند و بنژامین پاوار با 31 میلیون پوند خریداری شد. در حقیقت گران‌ترین بازیکن بایرن به استثنای فیلیپه کوتینیو که در واقع بازیکن بایرن به حساب نمی‌آید، لوکاس هرناندس با 72 میلیون پوند است. همه اینها روی هم 266/48میلیون پوند می‌شود که هنوز با مبلغی که پاری‌سن‌ژرمن برای نیمار و امباپه داده، فاصله قابل توجهی دارد.


بگذارید یاشوا زیرکزی، کینگزلی کومان، میشل کویسان، ران تروبن هوفمن، آلوارو اودریوسولا، اسون اولریش و نیکلاس سوله را هم در نظر بگیریم.
با مبلغ انتقال آنها و 65/7 میلیون پوندی که برای انتقال قرضی کوتینیو به بارسلونا پرداخته شده، روی هم 324/21میلیون پوند داده‌اند در حالی که پاری‌سن‌ژرمن برای نیمار و امباپه 09/6 میلیون پوند بیشتر داده است.


چطور می‌شود پاری‌سن‌ژرمن را تیم کم شانس این فینال تصور کرد؟

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها