کد خبر: ۴۷۶۰۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
کاش او را در نوکمپ نگه می داشتیم
فیلیپ کوتینیو ستاره برزیلی که بعد از انتقال از لیورپول به بارسا با بی مهری های زیادی روبرو شد دیشب با پیراهن بایرن مونیخ جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر برد.
به گزارش پایگاه 598، صحنه بالای سر بردن جام قهرمانی چمپیونزلیگ توسط فیلیپ کوتینیو با پیراهن بایرن مونیخ بدون شک بیش از هر کس دیگری، حتی بیش از پاریسی‌ها که در میدان مغلوب بودند، برای باشگاه بارسلونا تلخ و دردناک بود.

 

 

کوتینیو دو فصل پیش چشم و چراغ آینده بارسلونا به حساب می آمد و کاتالانها به جد معتقد بودند در حال انجام دادن یکی از بهترین معاملات ممکن در بازار نقل و انتقالات هستند. آنها ستاره برزیلی را با صرف مبالغ کلان از لیورپول به خدمت گرفتند و امیدوار بودند او بتواند در کنار لیونل مسی بدرخشد و جای خالی نیمار را برایشان پر کند.

اما داستان کوتینیو و بارسا به هیچ وجه مطابق انتظار تیم کاتالان پیش نرفت و کار در نهایت به جایی رسید که سکوهای نوکمپ خواهان خروج هر چه سریعتر ستاره برزیلی از تیم شان شدند. در نهایت همه پیوندها قطع شد و بارسلونا او را به صورت قرضی به بایرن مونیخ فرستاد.

 

 

کوتینیو اما در بایرن هم دورانی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت. در بخشی از فصل به نظر می رسید بایرن از معامله اش با بارسا بسیار راضی است و قصد دارد در انتهای فصل با فعال کردن بند آزادسازی او کوتینیو را دائمی کند. اما در نهایت ضرب الاجل قرارداد سپری شد و بایرن چنین کاری نکرد. کوتینیو زمانی که دیشب جام قهرمانی را بالای سر برد هم بارسا را در حسرت از دست دادنش فرو برد و هم بایرن را به خاطر اینکه به زودی چنین مهره ارزشمندی را از دست خواهد داد.

 

کوتینیو دیشب موفق به کاری شد که در سال 2018 امیدوار بود انجامش دهد: قهرمانی در چمپیونزلیگ. یک سال بعد آرزوی او این بود که جام را با پیراهن بارسا بالای سر ببرد که یک بار دیگر آرزوی او نقش بر آب شد. در نهایت بایرن بود که مزد اعتماد نصفه و نیمه خود به ستاره برزیلی را پرداخت و او را در نقش فاتح جام دید. کوتینیویی که در جریان پیروزی تاریخی 8-2 بایرن مقابل بارسلونا دو گل به ثمر رساند تا نشان دهد هنوز می تواند یکی از بهترینهای دنیای فوتبال باشد.

 

پیش از فینال دیشب گفته می شود در صورتیکه بایرن مونیخ فاتح چمپیونزلیگ شود به دلیل نوع قرارداد فروش کوتینیو به بارسلونا مبلغی نصیب این باشگاه انگلیسی خواهد شد. لیورپول در ازای فروش کوتینیو به بارسا 106 میلیون پوند دریافت کرده بود ولی طبق قرارداد باید در چند قسط مبلغ 36 میلیون پوند دیگر هم به لیورپول پرداخت می شد. این قسطها قرار بود در ازای بعضی شرطها به لیورپول پرداخت شود. شرطهایی مثل تعداد بازی، صعود به اروپا و قهرمانی در چمپیونزلیگ.

 

 

لیورپول در این مدت بخش اعظم این مبلغ را از بارسا دریافت کرده ولی هنوز 4.4 میلیون پوند یا 5 میلیون یورو باقی مانده که در شرایط فعلی ناشی از کرونا مبلغ قابل توجهی است. حالا که کوتینیو رسماً به عنوان بازیکن بارسا توانسته فاتح چمپیونزلیگ شود این 5 میلیون یورو باید از سوی تیم کاتالان به حساب لیورپول واریز شود. مساله ای که بدون شک حسرت بارسا به خاطر از دست دادن راحت این ستاره برزیلی را افزایش خواهد داد.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها