أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۰۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در شب چهارم محرم:
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در شب چهارم محرم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: راه پیوستن و ملحق شدن به وجود مبارک امام حسین علیه‌السلام و همراهان حضرت هنوز هم باز است منتها باید تلاش نماییم که صفات اصحاب عاشورایی را کسب نماییم تا به فوز عظیم برسیم.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در شب چهارم محرم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: راه پیوستن و ملحق شدن به وجود مبارک امام حسین علیه‌السلام و همراهان حضرت هنوز هم باز است منتها باید تلاش نماییم که صفات اصحاب عاشورایی را کسب نماییم تا به فوز عظیم برسیم.

وی افزود: اصحاب عاشورایی تمام امکانات و ظرفیت و توان خود را در مسیر نصرت الهی به کار گرفتند و خون خود را تقدیم به سید الشهداء نموده و تمامشان قبل از حضرت به شهادت رسیدند درحالی‌که گروه توابین بعد از واقعه کربلا خون خود را تقدیم امام حسین علیه‌السلام کردند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اصحاب عاشورایی اهل استفاده از فرصت‌ها بودند و اهل سرعت و سبقت بودند و توانستند از فرصتی که نصیبشان شده بود بهره کافی را ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین علیه‌السلام فرصت شناس بودند به همین خاطر خود را آماده کوچ کردن از عالم دنیا به عوالم آخرت کرده بودند و با عوالم مرگ انس داشته و پنجره‌های عالم غیب برایشان گشوده شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری یادآور شد: یکی دیگر از صفات اصحاب عاشورایی این بود که هیچ مانع و توجیهی نتوانست آن‌ها را از امام جدا و دور کند درحالی‌که عده‌ای از انسان‌ها در واقعه عاشورا به توجیه پرداخته و درنهایت نیز از قافله عاشورا جا ماندند.

وی افزود: خیلی از اصحاب عاشورا از سال‌ها قبل می‌دانستند که باید در کربلا حاضر شوند به همین خاطر لحظه‌شماری می‌کردند که فرصت حضورشان فراهم شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مقابله با موانع خیرات انسان را اهل سرعت و سبقت خواهد کرد و شیطان در مسیر خیرات موانع مهمی ایجاد می‌کند و انسان را به معطلی ترغیب و در دل انسان تردید ایجاد می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: همیشه نمی‌توان جزو انصار دین خدا شد و همیشه فرصت‌ها به وجود نمی‌آید به همین خاطر باید انسان همانند اصحاب عاشورایی فرصت شناس و اهل سرعت و سبقت باشد.

وی افزود: اصحاب عاشورایی به معنای واقعی کلمه با مرگ مأنوس بوده و طالب شهادت در راه خدا بودند و برای رسیدن به این هدف دست از دنیا شسته و دنیا در نظرشان حقیر بود و خود را مهیای عالم آخرت کرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: اصحاب عاشورایی می‌دانستند تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام حسین علیه‌السلام است به همین خاطر به هر قیمتی که بود خود را به‌موقع به امام رساندند و در رکاب حضرت نیز به شهادت رسیدند و می‌دانستند اگر به امام ملحق نشوند و همراه امام نباشند فرصت را از دست داده و به فوز عظیم نائل نخواهند شد.

وی ادامه داد: امروزه نیز تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام است به این معنا که نه از امام جلوتر حرکت کنیم نه از او عقب‌تر باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها