أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۲۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:
آیت الله مهدوی، گریه بر امام حسین(ع) را بالاترین حد توسل خواند و گفت: همه امامان کشتی نجات هستند، اما کشتی امام حسین(ع) سرعت بیشتری دارد و کسانی که سوار بر این کشتی می شوند با سرعت بسیار زیادتری حرکت می کنند و به خدا نزدیک می شوند.

به گزارش پایگاه 598، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان؛ با اشاره به این که خدای متعال برای تقرب و نزدیکی به خود وسایل متعددی را قرار داده اظهار کرد: بهترین این وسایل،توسل به سیدالشهدا(ع) است و این تعبیر صریح روایت از امام صادق علیه السلام است که فرمودند «کلنا سفن النجاة لکن سفینة جدی الحسین (علیه السلام) اوسع و فی لجج البحار اسرع» (بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲)/ همه‌ی ما اهل بیت، کشتی‌های نجات هستیم ولی کشتی جدم حسین علیه السلام گسترده‌تر و در دل دریاها (و موج‌های خروشان) باشتاب‌تر و سریع‌تر است».

وی افزود: کسانی که سوار بر کشتی نجات سیدالشهدا(ع) می شوند، با سرعت بسیار زیادتری حرکت می کنند و از گناه، دنیا و غیرخدا فاصله می گیرند و به خدا نزدیک می شوند و نشانه واضح این مسئله آن است که افرادی که با کربلا مأنوس هستند روحیه انقلابی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انس با سیدالشهدا(ع) و کربلا را موجب داشتن روحیه انقلابی دانست و گفت: روح کربلا، انقلاب و فدایی شدن در راه خدا است و اگر کسی در خود این احساس را داشت می تواند بگوید به هدف قیام امام حسین(ع) نزدیک است.

امام زمان(عح) در هنگام ظهور یاران تنوری می خواهد

وی اضافه کرد: امام زمان(عح) در هنگام ظهور، یاران تنوری می خواهد، یعنی افرادی که از جان گذشته باشند. یاران تنوری همان شهدا هستند که با کربلا، انقلاب و امام(ره) انس گرفتند و اکنون نیز جوانان فراوانی هستند که روحیه کربلایی و انقلابی دارند.

رعایت پروتکل های بهداشتی وظیفه شرعی است

آیت الله مهدوی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط فعلی، تصریح کرد: همان گونه که رهبر  معظم انقلاب فرمودند: "من از دستورات وزارت بهداشت تبعیت می کنم"، ما هم فرمان رهبر انقلاب را فرمان شرعی برای خود می دانیم.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پارک ها و مراکز تفریحی

استاد حوزه علمیه اصفهان، بی موالاتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پارک ها و مراکز تفریحی را ناشی از غفلت مسئولان دانست و گفت: در این موارد کسی تذکر نمی دهد، اما این مسئله از ما سلب وظیفه نمی کند، در عین حال در تجمعات و جلسات امام حسین(ع) مواظبت و رعایت دستورات متخصصین بهداشت انجام می شود و از آن طرف دیگر جلسات عزاداری را با شور و حرارت بیشتری برپا کنیم.

وی افزود: نکته دیگری که درباره مجالس عزای حسینی وجود دارد، مسئله تبلیغ جلسات امام حسین(ع) است که هر سال گفته می شود علاوه بر این که لباس مشکی به تن می کنید، حداقل یک پارچه در بالای درب منازل و مغازه ها نیز نصب گردد.

جایگاه اشک بر سیدالشهدا(ع)

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اهمیت و جایگاه اشک بر سیدالشهدا(ع)، عنوان کرد: بالاترین حد توسل، گریه برای امام حسین(ع) است، لذا نباید از این مهم غافل شد و توسل از خواندن زیارت عاشورا تا سلام بر امام و شرکت در جلسات اباعبدالله(ع) را شامل می شود، اما حد اعلا که بالاتر از آن وجود ندارد گریه برای امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: آن زمان که فرد برای سیدالشهدا(ع) گریه می کند معلوم است که از دنیا کنده شده و نفس انسان ضعیف می گردد، لذا تصمیمات عالی مانند جان دادن در راه دین می گیرد، از همین رو است که اباعبدالله(ع) نیز فرمودند: "انا قتیل عبره" یعنی من کشته اشک هستم و هر مومنی امام را یاد می کند اشک او جاری می شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها