أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۲۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ماندگاری در اصفهان تبیین کرد:
کارشناس دینی گفت: سؤال اینجا است چه باید کرد که مفتخر به مدال عاقبت بخیری و مدال شهادت شویم؟ طبق آیه ۷ سوره محمد(ص) برای عاقبت بخیری و کسب مدال شهادت باید یاری کننده دین خدا باشیم.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران حسینی  رزمندگان اسلام میدان امام(ره) اصفهان اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) در زندگی دنیایی قبول شدند، لذا خداوند مُهر تایید خود را توسط امامش در پرونده آنها زد.

وی بیان کرد: ابا عبدالله الحسین(ع) با توصیف یارانشان به عنوان بهترین یاران تاریخ و اینکه قبل از شهادت هر یارشان، بالای سر آنها حاضر می شدند و سر یاران خود را در دامن می گرفتند، در حقیقت مُهر تاییدی بر عملکرد آنها زده اند.

کارشناس دینی با اشاره به مقام شامخ شهدا در دنیا و آخرت به تعدادی از آیات قران کریم که مدال های افتخاری از سوی خداوند به شهدا عطا شده، اشاره کرد و افزود: طبق آیه۱۵۴ سوره بقره خداوند می فرماید شهدا بالاترین درجه را دارند، همچنین آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران آیه ای است که به شهدا مدالی والا می دهد و شهدا را برندگان عالم معرفی می کند.

وی ادامه داد: آیه ۹۵ سوره نسا آیه ای عظیم است که خداوند می فرماید من مجاهدین را از همه برتری می دهیم ، همچنین آیه ۶۹ سوره نساء شهدا را همسایه پیامبران در بهشت  می داند.

ماندگاری ابراز کرد: آیات ۲۶و ۲۷ سوره یس آیه ای دیگر در جهت مدال آفرینی شهدا است و آیات ۱۱۱ و۱۱۲ سوره مبارکه توبه تاکید می کند خریدار شهدا خداوند است که مدال افتخار دیگری است

وی با بیان اینکه آیه ۳ سوره مبارکه صف تاکید دارد خداوند عاشق شهدا می شود گفت: آیه ۱۵ سوره حجرات مدال  مومن صادق بودن را به شهدا می دهد.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: اگر می گوییم مقام شهدای کربلا خیلی بالا است برطبق آیات قرآن بوده؛ مدال شهادت از سوی خداوند به هرکسی عطا نمی شود.

وی عنوان کرد: بهترین مدال عاقبت بخیری است و بهترین عاقبت، شهادت است؛  در زیارت شهدا هم مدال هایی برای آنان ذکر شده است، مقام اولیا الله، مقام صفی الله،  مقام انصار دین الله و مقام انصار ابی عبد الله همگی از مدالهایی است که به شهدا عطا شده است.

 ماندگاری اذعان کرد: سؤال اینجا است چه باید کرد که مفتخر به مدال عاقبت بخیری و مدال شهادت شویم؟ طبق آیه ۷ سوره محمد(ص) برای عاقبت بخیری و کسب مدال شهادت باید یاری کننده دین خدا باشیم.

وی اضافه داشت: برای اینکه یاری کننده دین شویم شرط اول طهارت است؛ برای طهارت توبه راهکار ی مفید بوده، شرط دوم مجاهدت و تلاش، شرط سوم مقاومت واستقامت، شرط چهارم مراقبت و شرط پنجم ولایت داشتن است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها