يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۲۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
فردی که با معرفی خود به‌عنوان متخصص طب سنتی، بیماران کرونایی را ویزیت و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه شرق: فردی که با معرفی خود به‌عنوان متخصص طب سنتی، بیماران کرونایی را ویزیت و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

مأموران پلیس تهران خبری به دست آوردند مبنی بر اینکه شخصی با جعل عنوان دکتر طب سنتی و با سوءاستفاده از شرایط حاکم بر جامعه در یکی از محلات پایتخت اقدام به ویزیت مراجعان و بیماران کرونایی می‌کند. بعد از دریافت این خبر رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و با بررسی سوابق متهم مشخص شد او دارای سوابق متعدد جعل عنوان در پلیس آگاهی است. با بررسی‌های بیشتر محرز شد این شخص علاوه بر فساد اخلاقی با جعل عنوان پزشک طب سنتی، بهداشت عمومی جامعه را تهدید و ضمن مداخله در امور پزشکی اقدام به فروش داروهای تقلبی می‌کند.

مأموران در ادامه تحقیقات خود پی بردند این متهم با پرداخت مبالغ بسیار ناچیز به یک پزشک عمومی، از مهر نظام‌پزشکی او سوءاستفاده و اقدام به تجویز داروهای گیاهی و قرص‌های لاغری بدون مجوز و تاریخ‌گذشته برای بیماران می‌کند. همچنین معلوم شد متهم با سوءاستفاده از شرایط احساسی جامعه در ارتباط با ویروس کرونا اقدام به تبلیغ گسترده داروهای پیشگیری و کنترل این ویروس با عناوین شربت ایمنی، شربت کامبوجیا و... در فضای مجازی کرده است. در نهایت متهم در فرودگاه مهرآباد شناسایی و دستگیر شد. دکتر قلابی در بازجویی‌ها اعتراف کرد با مدارک پزشکی فردی دیگر خود را به‌عنوان متخصص و دکترای حرفه‌ای طب سنتی به مردم معرفی می‌کرد و با توجه به اینکه نهادهای نظارتی در ایام پایانی هفته تعطیل هستند، فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه اقدام به ویزیت بیماران می‌کرد و در صورت نیاز داروهای تقلبی را با پیک به در منازل می‌فرستاد.

سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، با اعلام دستگیری شش نفر در ارتباط با این پرونده خاطرنشان کرد: مأموران پلیس فرودگاه موفق شدند انبار داروی این گروه را کشف کنند و با دعوت از کارشناسان وزارت بهداشت اقلام موجود بررسی و مشخص شد بیشتر داروهای گیاهی غیرمجاز، شیمیایی و تاریخ‌گذشته است. سردار مهری با اعلام اینکه حسب نظرات کارشناسی اولیه ارزش این داروها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مطب و انبار داروی متهم پلمب شد و متهمان به‌همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها