يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۳۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ممنوعیت عزاداری امام حسین(ع) در سرزمین رسول خدا؛
مقامات سعودی بر حملات خود به آزادی شعائر عقیدتی دینی افزوده‌اند و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام را تهدید می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، مقامات سعودی با آغاز ماه محرم، هر ساله برای یورش به مراسم عاشورایی خیز بر می‌دارند و از هر موسم حزن و اندوهی برای تعرض به آن‌هایی که در منطقه الشرقیه عربستان، سالروز شهادت امام حسین علیه السلام را زنده نگه می‌دارند استفاده می‌کنند. این موضوع به یک شیوه نامه سالانه برای آنان تبدیل شده است گویا سرنوشتی است که مستضعفان آنجا باید به آن اذعان کنند و دم بر نیاورند و مخالفتی نکنند.

ساکنان منطقه الشرقیه می‌دانند که در ماه‌های محرم و صفر چه چیزی در انتظارشان است به همین سبب به خوبی آماده می‌شوند و به تهدیدات توجهی ندارند به همین سبب از سخنان امام حسین علیه السلام الگو گرفته اند و نام مراسم عاشورایی امسال را «راضی ام به قضای تو» گذاشته‌اند.

مقامات سعودی نیز در مقابل، بر حملات خود به آزادی شعائر عقیدتی دینی افزوده اند و در مقابل به بهانه گفتگوی ادیان به صهیونیست‌ها روی آورده اند و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را تهدید می‌کنند. مقامات سعودی امسال به بهانه کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام هشدار داده اند و هر کسی را که از شرایط ظالمانه آنان تخطی کند تهدید کرده‌اند.

العهد به نقل از منابع محلی در القطیف به محدودیت‌های تحمیلی مقامات رژیم سعودی اشاره کرد و نوشت: استفاده از بلندگو در داخل حسینیه‌ها یا مجالس خانوادگی ممنوع است و حتی سقف صدای مجاز را برای مجالس عاشورایی مشخص کرده اند و عزاداران برای تأمین امنیت مجالس نیز حق ایجاد پست‌های بازرسی ندارند. بستن خیابان‌ها در هنگام برگزاری مراسم عاشورایی به بهانه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوع شده است و مردم حق ندارند نذری بدهند و... همچنین برای عزاداری مدت زمان بسیار محدودی مشخص کرده اند...

خطبا و نوحه خوانان هم باید مجوز مشارکت از اداره اوقاف بگیرند و افراد زیر ۱۵ سال و بالای ۶۵ سال نیز حق حضور در مجالس عزاداری ندارند و دسته‌های سیار عزاداری و نصب پرچم‌های مناسبتی نیز در خیابان‌ها و میدان‌های عمومی یا ساختمان ممنوع شده است. نوشتن هرگونه عبارات سیاسی یا جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی ممنوع اعلام شده است. علاوه بر اینکه اختصاص هرگونه ملک تجاری یا مسکونی یا کشاورزی برای مجالس حسینی منع قانونی دارد.

نیرو‌های امنیتی در روستا‌های قطیف و تاروت گشت زنی می‌کنند تا از اجرای مقررات منع مجالس عاشورایی مطمئن شوند و حتی مقبره تاروت نیز از اقدامات امنیتی نیرو‌های سعودی در امان نبوده است و نصب هرگونه پرچم عزاداری را در آن منع کرده‌اند و پرچم‌های برافراشته شده را برچیده‌اند.

منابع محلی با اشاره به این ظلم و ستم‌ها می‌گویند رابطه بین صدا با کرونا چیست؟ آیا ویروس از طریق صدا منتقل می‌شود؟! آیا برافراشتن پرچم باعث شیوع کروناست؟! پس چرا مراسم‌های لهو و لعب و گناه همچنان ادامه دارد؟!

صدای امام حسین در سرزمین رسول خدا همچنان در مخالفت با طاغوتیان شنیده خواهد شد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها