امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۶۳۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موارد بیماری کرونا کاملا بی علامت است و از طرفی در تجمعاتی که در ایام محرم وجود دارد، امکان انتقال بیماری افزایش پیدا می‌کند؛ لذا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از جابه جایی در داخل و یا به خارج استان خودداری کرده و امسال را در همان مکانی که هستند عزاداری کنند.

به گزارش پایگاه 598، کامبیز مهدی زاده، در خصوص مراسم عزاداری ایام محرم گفت: با توجه به در پیش بودن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و با توجه به وجود رسومات و مراسمی که به خصوص در روستاها وجود دارد، معمولا هر سال شاهد جا به جایی مردم به زادگاهشان به خصوص روستاها هستیم که امسال با وجود بیماری کرونا این موضوع دچار حساسیت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از موارد بیماری کرونا کاملا بی علامت است و از طرفی در تجمعاتی که در ایام محرم وجود دارد، امکان انتقال بیماری افزایش پیدا می‌کند؛ لذا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از جابه جایی در داخل و یا به خارج استان خودداری کرده و امسال را در همان مکانی که هستند عزاداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، بیان کرد: جهت برگزاری مراسم دستورالعملی صادر شده که همه جوانب پیشگیری از انتقال بیماری را سنجیده از جمله در مکان‌های غیر مسقف عزاداری برگزار شود، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کاملا الزامی است.

مهدی زاده اظهار کرد: عدم توزیع نذورات و پذیرایی در هنگام برگزاری مراسم باید حتما رعایت شود و همچنین دسته روی ممنوع است.

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شکایت خود را از طریق سامانه ۱۹۰ مطرح کنند تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی موارد اقدام کنند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شد نسبت به چند هفته قبل خراسان جنوبی فعلا از وضعیت مناسبی برخوردار است؛ هرچند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ما شاهد افزایش موارد بیماری خواهیم بود.

وی یادآور شد: خوشبختانه خیز دوم بیماری را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و خودمراقبتی، شاهد حفظ این وضعیت و ارتقای سلامت مردم باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها