أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۶۴۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
عضو هئیت رئیسه مجلس:
نماینده مردم قلاورجان در مجلس گفت: ترامپ با طرح فعالسازی مکانیسم ماشه در حال دست و پا زدن است تا به زعم خود فشار حداکثری را علیه ایران وارد کند و این را دستاوردی برای خود به شمار آورد تا بتواند از آن در تبلیغات انتخاباتی بهره لازم را ببرد.

به گزارش پایگاه 598، ادعای فعالسازی مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی از سوی آمریکا نقض قوانین بین‌الملل بوده؛ بالاخره اگر قوانین و ضوابط مدونی در سازمان‌های بین‌المللی وجود داشت؛ قطعا ایالات متحده به دلیل خروج از برجام نمی‌توانست چنین مسئله‌ای را مطرح کند.

وی در ادامه افزود: وقتی آمریکا اعلام می‌کند که برجام را نمی‌پذیرد و از آن خارج می‌شود دیگر نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد؛ بنابراین کمیسیون مشترک برجام در صورتی تشکیل خواهد شد که طرف شاکی پایبند به تعهدات خود باشد پس آمریکا چون از برجام خارج شده نمی‌تواند در این کمیسیون ورودی داشته باشد.

نماینده مردم فلاورجان به دست و پا زدن‌های آمریکا برای فعالسازی مکانیسم اشاره و تاکید کرد: آمریکا با ترفندهای مختلفی به دنبال همراه کردن کشورهای اروپایی بود تا مکانسیم ماشه را علیه کشورمان فعال کند، اما نتوانست به نتیجه‌ای دست یابد و این کشورها نیز مخالفت صریح خود را با این موضوع بیان کردند.

این نماینده مردم در ادامه افزود: آمریکا برای فعالسازی مکانیسم با شکست مواجه شده؛ زیرا نتوانست اعضای شورای امنیت را برای این مسئله همراه خود کند و البته ناگفته نماند که طرح چنین اقداماتی از سوی ترامپ بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا بتواند رضایت مردم آمریکا را برای انتخابات ریاست‌جمهوری اخذ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها