أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۶۵۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ژل ضد عفونی دست و عواقب آن؛
آیا بشر به سمت عصری بعد از آنتی بیوتیک ها خواهد رفت؟ بررسی استفاده از ضد عفونی کننده های دست و عواقب خطرناکی که به همراه دارد...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «دیلی میل» و «ان پی ار» ، استفاده بیش از حد از ژل دست در عصر کرونا باعث ایجاد ابرباکتری آخرالزمانی خواهد شد.


دکتر «اندروکمپ» از دانشگاه لینکلن ضمن هشدار درباره این موضوع تاکید کرد، درصورتی که از ژل دست بیش از حد استفاده شود، باعث مقاوم شدن باکتری و ایجاد یک ابر باکتری خواهد شد که سلامت بشر را در خطر انقراض قرار خواهد داد.

به گفته وی باکتری جدید سعی میکند روی دست مانده بماند و به یک باکتری آخرالزمانی تبدیل شود که خطرناک تر از وضعیت کنونی خواهد بود.

به گفته ان پی ار محققان 139 نوع باکتری را با هم مقایسه كردند كه در بازه زمانی  19 ساله - از 1997 تا 2015، به طور دقیق باکتری های جمع آوری شده پس از سال 2009، 10 برابر باکتری های قبل از 2004 تحمل داشتند که به علت فشار دولت‌ها برای استفاده بیشتر از مواد ضد عفونی کننده دست در بیمارستان‌ها است.




محققان از درصد های مختلف الکل برای  مقابله با باکتری ها استفاده کردند،  این عمل با الکل 23 درصد شروع شد و سرانجام در محلول 70 درصدی الکل، باکتری ها از بین رفتند. به طور معمول ضد عفونی کننده های دست الکل 60 درصد  هستند.

دکتر «لنس پرایس» استاد دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جورج واشنگتن و مدیر بنیانگذار مرکز اقدام مقاومت آنتی بیوتیکی «جی دابل یو»  میگوید: "اگر دستان خود را كم می شویید زیرا ضد عفونی كننده دست  الكلی به شما اطمینان می دهد كه دستان شما تمیز است ممکن است باکتری های بدن شما در برابر الکل  مقاوم شود.

*مترجم: نیما رحیمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها