أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۶۵۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
رئیس‌جمهوری آمریکا تئوری توطئه‌ای را که به غلط مدعی بود "در حقیقت" تنها حدود ۹۰۰۰ تن بابت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند، نه حدود ۱۵۰ هزار تن باز انتشار کرد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری هیل، پیام‌رسان توییتر بعدا این توییت را که نوشته کاربری به نام " Mel Q" بود و از طرفداران تئوری توطئه کیوانان (QAnon) به شمار می‌رفت، به جرم نقض قوانینش حذف کرد.

این توییت حذف‌شده به پستی در وب‌سایت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره داشت که می‌گفت "برای شش درصد از مرگ‌ و میرها، کووید-۱۹ تنها علت ذکر شده بود."

اما برخلاف ادعایی که این توییت دارد، این بدین معنا نیست که ۹۴ درصد دیگر بابت ابتلا به ویروس کرونا جان نداده‌اند. بسیاری دیگر از مرگ‌های ثبت‌شده همچنین شرایطی داشته‌اند که مستقیما بابت کرونا ایجاد شده بود مثل "نارسایی تنفسی." دیگر بیماران شرایطی داشته‌اند که به خودی خود مرگبار نبوده اما ابتلا به کرونا را سخت‌تر می‌کند، مثل چاقی مفرط و دیابت.

یک اپیدمیولوژیست استرالیایی نوشت: وقتی شما می‌بینید که "تنها شش درصد" از مردم کووید-۱۹ را به عنوان تنها دلیل در فرم‌های مرگ خودشان دارند، معنایش این است که تنها بخش کوچکی از مردم بودند که از این بیماری جان باختند و علل فوری دیگری که تاییدکنندگان پزشکی عنوان کرده باشند، نداشتند. امری عادی است که شخصی پیش از مرگش دست‌کم یک مساله که از کروناویروس ایجاد شده باشد، نداشته باشد و تمام این‌ها بدین معناست که در ۹۴ درصد از موارد، افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا بودند، همچنین مسائل دیگری هم داشتند یا هم‌زمان از مشکلات دیگری رنج می‌بردند.

بازانتشار این توییت به دست ترامپ، از تمایل او برای کم‌ نشان دادن میزات تلفات کرونا در شرایطی حکایت دارد که انتخابات آمریکا نزدیک است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را تا ۲۲ اوت ۱۶۱ هزار و ۳۹۲ تن اعلام کرد. دیگر منابع، تلفات را بالاتر ارزیابی می‌کنند. دانشگاه جانز هاپکینز مرگ بیش از ۱۸۳ هزار تن بر اثر کرونا در سراسر ایالات متحده را گزارش داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها