أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۵۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در پی تشدید تنش‌های مرزی هند و چین، وزارت دفاع هند از استقرار ۶ راکت‌انداز سیار با راکت‌های هدایت شونده «پیناکا» در مرز مشترک با چین خبر داده است.

به گزارش پایگاه 598، وزارت دفاع هند از استقرار ۶ راکت‌انداز سیار با راکت‌های هدایت شونده موسوم به «پیناکا» در مرز با چین خبر داده است.

هند ۶ راکت‌انداز در مرز مشترک با چین مستقر می‌کند

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع هند طی بیانیه‌ای گفت: «این شش راکت‌انداز پیناکا در مرز‌های شمال و غرب کشورمان به کار گرفته خواهند شد تا آمادگی نیرو‌های مسلح‌‌مان در انجام عملیات ارتقا یابد.» 

سامانه‌‌ چند‌شبکه‌ای موسوم به پیناکا با راکت‌های هدایت‌شونده قادرند هدفی را در فاصله ۹۰۰ متر مربع تخریب کند. این سامانه‌ همچنین می‌تواند ۷.۲ تن مواد منفجره را بر هدفی در فاصله ۸۰ کیلومتری در ظرف ۴۸ ثانیه با دقت ۲۵ متر فرود آورد. 

وزارت دفاع هند به منظور حفظ توان شلیک و آتشبار خود یک قرارداد ۳۸۰ میلیون دلاری را با یک شرکت خصوصی امضا کرده تا ۶ فروند از این سامانه‌ها را در اختیار بگیرد و آنان را در مرز‌های خود با چین مستقر کند.  

هند تمایل دارد تا سال ۲۰۲۶، ۲۲ فروند از این سامانه‌ها را در اختیار داشته باشد.  

تنش‌های مرزی بین چین و هند از آخرین هفته آوریل در خط کنترل مرزی در شرق منطقه لداخ روابط دو کشور را به تیرگی کشانده است. 

 در حدود ۵۰ سال اخیر دو طرف شاهد شدیدترین نزاع بین یکدیگر بوده‌اند و این در حالی است که در درگیری‌های پانزدهم ژوئن امسال، ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها