أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۶۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هواداران بلوگرانا دل‌نگران پیراهن افسانه‌ای
پیراهن شماره 10 بارسلونا و نام لیونل مسی آنچنان با هم عجین شده که رونالدینیو زمانی گفته بود بارسا بعد از بازنشستگی مسی باید پیراهن شماره 10 خود را هم بازنشسته کند.
به گزارش پایگاه 598، لیونل مسی بیش از یک دهه است که ستاره بی بدیل و بی چون و چرای بارسلونا است. نام مسی در این مدت با نام باشگاه کاتالان در هم تنیده شده. از این گذشته مسی و پیراهن شماره 10 بارسلونا به زوجی ابدی تبدیل شده اند و بعید به نظر می‌رسد به این زودیها کسی فراموش کند که این پیراهن سال‌ها بر تن چه اسطوره‌ای بوده است.

 

 

به همین خاطر است که رونالدینیو ستاره بزرگ سال‌ها پیش بارسلونا زمانی گفته بود وقتی زمان بازنشستگی مسی از فوتبال فرا برسد باشگاه بارسلونا باید پیراهن شماره 10 خود را همراه او بازنشسته کند.

 

مسی اولین بازی رسمی خود برای بارسا را با پیراهن شماره 30 آغاز کرد و اولین گل خود را با همین پیراهن به ثمر رساند. او سپس پیراهن شماره 19 را به تن کرد و با این شماره بود که به یکی از بازیکنان فیکس تبدیل شد.

 

مسی اما در پایان فصل 2007-2008 پیراهن شماره ده را از اسطوره برزیلی باشگاه دریافت کرد: رونالدینیو. پیراهن شماره 10 به خودی خود وزن قابل توجهی دارد و معمولاً برای بازی‌ساز اصلی هر تیم کنار گذاشته می‌شود.

 

تعریف و تمجید بین مسی و رونالدینیو البته همیشه یک طرفه و از سمت ستاره برزیلی نبوده. مسی هم در گذشته از تاثیر مهم رونالدینیو بر فوتبالش صحبت کرده و به خصوص از حمایت های او در زمانی که مسی در حال گذار از تیم جوانان بارسا به تیم بزرگسالان بوده سخن گفته.

 

 

در واقع اولین گل مسی در لالیگا با پیراهن بارسلونا با پاس گل رونالدینیو به ثمر رسید. مسی در باره او گفته بود: " رونالدینیو به من کمک زیادی کرد. وارد رختکن یک تیم بزرگ شدن در شانزده سالگی اصلاً آسان نیست. به خصوص برای کسی با شخصیت من. رونالدینیو قبل از ترک باشگاه هم به من گفت که می خواهد شماره 10 یعنی پیراهن او را من بپوشم".

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها