يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۶۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سه شرکت مستقر در کشورهای خارجی می‌گویند صاحبان محموله‌های نفتی هستند که آمریکا به ظن مالکیت ایران، توقیف کرده و اینکه برخلاف ادعای واشنگتن، نفتکش‌ها عازم ونزوئلا نبوده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، صاحبان محموله‌های نفتی بارگیری شده بر روی چهار شناوری که ماه میلادی گذشته، آمریکا با این ادعا که متعلق به ایران هستند، توقیف کرد؛ با طرح شکایتی در دادگاه ناحیه کلمبیای آمریکا، خواستار رفع توقیف محموله‌هایشان شدند.

آنها همچنین این ادعای آمریکا را که محموله‌های نفتی عازم ونزوئلا بودند؛ به چالش کشیدند.

مالکین محموله‌ها عبارتند از شرکت «مبین» که در امارات مستقر است و خود را مالک محموله بارگیری شده بر روی نفتکش‌های «بلا» و «برینگ» معرفی می‌کند، شرکت «عمان فیول» که در انگلستان به ثبت رسیده و صاحب محموله بارگیری شده بر روی نفتکش‌های «پاندی» و «لونا» است و در نهایت شرکت «سوهار فیول» که می‌گوید بخشی از محموله بارگیری شده بر روی «لونا» را در تملک خود دارد.

به گفته آنها، محموله‌های نفتی به شرکت اماراتی «سیتی انرژی اف زد سی» فروخته شده حال آنکه قرار بوده پرداخت بعد از تحویل بار، انجام شود.

آنها همچنین می‌گویند که محموله‌های نفتی عازم کشور «ترینیداد» در جنوب دریای کارائیب بوده‌اند تا از آنجا به کشورهای پرو و کلمبیا منتقل شوند.

به گزارش مهر، در تاریخ ۲۳ مرداد، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار کشتی‌هایی را که گفته می‌شود حامل سوخت از ایران بوده‌اند، توقیف کرده است.

بنابر این گزارش، توقیف نفتکش‌های مزبور بخشی از کمپین «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران بود. وال استریت ژورنال همچنین اعلام کرد که این چهار فروند نفتکش به نامهای «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» توقیف شده و در حال حرکت به سمت هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا هستند.

یک مقام آمریکایی بدون ارائه توضیحات بیشتر ادعا کرد که این کشتی‌ها بدون توسل به قوه قهریه توقیف شده‌اند.

این در حالی است که «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر توقیف چهار فروند نفتکش حامل سوخت از ایران در توئیتر نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها