‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۶۷۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خیلی ها را در این مدت شناختم
بعد از کش و قوس‌های فراوان لیونل مسی لحظاتی پیش اعلام کرد که یک فصل دیگر به کارش در بارسلونا ادامه خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598، بعد از کش و قوس‌های فراوان و شایعات زیادی که درباره آینده لیونل مسی مطرح شده بود، این فوق ستاره آرژانتینی دقایقی پیش در مصاحبه ای با سایت گل به شکل رسمی اعلام کرد که یک فصل دیگر به کارش در نوکمپ ادامه خواهد داد.

 

در اینجا میتوانید متن کامل مصاحبه لیونل مسی با سایت گل را بخوانید.

 

من به باشگاه و رئیس اطلاع دادم که می خواهم بروم. من در تمام سال این موضوع را به او گفتم. اعتقاد داشتم که زمان رفتن فرارسیده است. احساس کردم که باشگاه به بازیکنان جوان و جدیدتری احتیاج دارد. در واقع معتقد بودم که زمان حضور من در بارسلونا به پایان رسیده است. بسیار متاسف شدم چراکه همیشه گفته بودم می‌خواهم به کارم در اینجا پایان دهم.

سال بسیار سختی بود. من در تمرینات بازی ها و رختکن سختی زیادی را تحمل کردم. همه چیز برایم دشوار شد و زمان به گونه‌ای پیش رفت که به دنبال جاه‌طلبی جدیدی باشم. به خاطر شکست مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا این تصمیم را تگرفته بودم بلکه مدتها بود که به آن فکر می کردم.

 

 

 

 

بارها این موضوع را به رئیس باشگاه اعلام کردم اما او هر مرتبه می‌گفت که در پایان فصل می‌توانم در این باره تصمیم گیری کنم که می خواهم بمانم یا بروم اما او نهایتاً به قول خود عمل نکرد."

 

مسی ادامه داد: " در طول سال من بارها به رئیس گفتم که می‌خواهم بروم. زمان آن فرا رسیده بود که اهداف و مسیرهای جدیدی را تجربه کنم. با این حال او دائما می گفت که حالا وقتش نیست، بعداً در این باره صحبت خواهیم کرد. او هیچ سرنخی از چیزهایی که می‌گفت را در اختیار من نگذاشت. ارسال برو فکس یک اقدام بود که به شکل رسمی اعلام کنم که می خواهم بروم. قصد داشتم از بند قرار دادم استفاده کنم و جدا شوم.

 

این درخواست من یک هرج و مرج و یا مخالفت با باشگاه نبود بلکه فقط راهی برای اعلام رسمی این موضوع بود چرا که تصمیمم را گرفته بودم. اگر بروفکس را نمی فرستادم، مثل این بود که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و من قصد دارم بند یک سال حضور اختیاری در بارسا را قبول کرده و با این تیم ادامه دهم. آنچه باشگاه می گوید این است که من این درخواست را تا قبل از تاریخ 10 ژوئن اعلام نکردم. ما آن زمان در وسط مسابقات بودیم و امکان این کار وجود نداشت.

 

جدا از همه اینها رئیس همیشه به من می‌گفت وقتی فصل به پایان رسید شما می توانید درباره این که بمانید یا جدا شوید تصمیم‌گیری کنید. او اما هیچ تاریخ را اعلام نکرد و فقط کارش به این دلیل بود که من دیگر بحث کردن را ادامه ندهم. هیچگاه نمی خواستم مبارزه ای را با باشگاه شروع کنم و علیه آن جنگ راه بیندازم."

 

 

 

 

مسی در ادامه گفت: " من در تصمیم‌گیری نهایی مشکل داشتم. البته هیچ ارتباطی با شکست مقابل بایرن مونیخ نداشت. من همیشه گفتم که می‌خواهم با این تیم ادامه دهم و کارم را در اینجا به پایان برسانم. اینکه می‌خواستم در یک پروژه برنده حضور داشته باشم و به همراه باشگاه عناوین زیادی کسب کنم تا همچنان افسانه بارسلونا را گسترش دهم. حقیقت این است که مدتهاست هیچ پروژه ویژه ای وجود نداشته است. هرچه پیش می رویم حقه بازی آنها نیز بیشتر می‌شود و نقاط ضعف را می‌پوشانند. همانطور که گفتم من همیشه به فکر رفاه خانواده و باشگاه بوده ام."

 

مسی ادامه داد: " هنگامی که من تصمیمم را برای جدایی به اطلاع همسر و فرزندانم رساندم، یک درام واقعی رخ داد. تمام خانواده ام گریه می کردند چرا که فرزندانم نمی خواستند بارسلونا را ترک کنند. آنها همچنین دوست نداشتند مدرسه خود را تغییر دهند. اما من فراتر را نگاه می کردم و دوست داشتم که در بالاترین سطح حضور داشته باشم. عناوین را کسب کنم و در لیگ قهرمانان اروپا قدرتمند ظاهر شوم. شما می‌توانید در این مسابقات برنده یا بازنده باشید اما اتفاق مهم این است که به خوبی رقابت کنید. آنقدر رقابت کنید که مانند اتفاقات رم، لیورپول و لیسبون رخ ندهد. همه این ها باعث شد که به تصمیمی که می خواستم آن را عملی کنم، بیندیشیم."

 

فوق ستاره آرژانتینی درباره وضعیت قراردادش نیز گفت: " من فکر می‌کردم و اطمینان داشتم که بازیکن آزاد هستم. رئیس همیشه می گفت در پایان فصل می توانم تصمیم گیری کنم که بمانم یا نه. حالا آنها به این واقعیت رسیده اند که من باید این تصمیم را تا قبل از 10 ژوئن اعلام می کردم. درست زمانی که ما در آن تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونا در لالیگا رقابت می‌کردیم و چنین امکانی اصلا وجود نداشت. در واقع این بیماری تمام تقویم فصل را تغییر داده بود."

 

 

 

 

مسی در صورت اصرار برای جدایی باید کار را به دادگاه می کشاند اما او ترجیح داد که این کار را نکند. او در ادامه گفت: " راه دیگری نیز وجود داشت و آن دادگاه بود. من هرگز کار با بارسلونا را به دادگاه نخواهم کشاند زیرا این باشگاهی است که از زمان ورود همه چیز به من داد. این باشگاه زندگی من است و من تمام زندگی ام را در آنجا ساخته ام. بارسا همه چیز را به من داد و من همه چیز را به آن دادم. هرگز در فکرم این نگذشت که کار را به دادگاه شکایت بکشانم."

 

مسی در ادامه درباره ناراحتی فرزندانش از شرایط پیش آمده نیز گفت: " متئو هنوز کوچک است و نمی داند نقل مکان کردن به یک جای دیگر چه معنایی دارد. تیاگو از او بزرگتر است و چیزی هایی را از تلویزیون شنید و سوالاتی پرسید. از طرفی من نمی خواستم که او این اخبار را درباره ترک بارسلونا و اینکه باید مدرسه اش را تغییر دهد و دوستان جدیدی پیدا کند، بشنود. او خیلی گریه کرد. تکرار می کنم واقعاً شرایط سخت بود.

من هنوز هم بارسلونا را بسیار دوست دارم و به دنبال این نیستم که جای بهتری پیدا کنم.‌ با این حال هنوز هم حق تصمیم گیری دارم. قصد داشتم اهداف و چالش های جدیدی را تجربه کنم. حالا می توانم از فردا برگردم. من در بارسلونا همه چیز دارم.

 

پسرانم و خانواده ام در این جا بزرگ شده اند. با این حال در مورد رفتن مشکلی وجود نداشت. چرا که فکر می کنم به آن نیاز داشتم؛ باشگاه هم همینطور. در واقع این موضوع برای همه بسیار خوب بود. همسرم با تمام وجود از من حمایت کرد."

 

 

 

 

مسی ادامه داد: " من در بارسا ادامه خواهم داد و نگرشم تغییر نخواهد کرد. هرچند که خواهان جدایی بودم. من همیشه می خواهم برنده شوم، به دنبال رقابت هستم هرگز نمی‌خواهم چیزی را از دست بدهم. من همیشه بهترین باشگاه، رختکن و البته خودم را می خواهم.

 

من پیش از این گفتم که از ما برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا حمایت نمی‌شود. در حال حاضر هم نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ خواهد داد. مربی جدید و ایده های تازه ای وجود دارد. این اتفاق خوبی است اما باید ببینیم که واکنش و نتیجه چگونه است و آیا این امکان وجود دارد که ما در سطح بالایی رقابت کنیم. آنچه می توانم بگویم این است که می مانم و بهترین تلاش خود را برای بارسلونا ارائه می دهم."

 

مسی درباره شرایط خود درباره 20 سال حضور در بارسلونا نیز گفت: " من هیچ گاه احساس تنهایی نمی کردم. کسانی هستند که همیشه در کنارم حضور دارند و این باعث آرامش خاطر من است. با این حال من چیزهایی از مردم، خبرنگاران و به طور کلی کسانی که تعهد من را زیر سوال می برند، می شنیدم که فکر می کنم لایق آنها نبودم. این باعث شد که صدمه ببینم. همچنین باعث شد که بسیاری از حقایق را در وجود مردم درک کنم.

 

دنیای فوتبال بسیار پیچیده و دشوار است و افراد جعلی زیادی در آن وجود دارند. این اتفاق به من کمک کرد تا بسیاری از این افراد را بشناسم. وقتی عشقم به این باشگاه زیر سوال رفت، درد و رنج زیادی را متحمل شدم. هر چیزی در آینده رخ دهد، چه بروم یا بمانم قطعاً از عشقم نسبت به باشگاه کم نخواهد شد.

 

چیزهای که درباره من منتشر می‌شود و مهم تر از همه موارد دروغین آنها، بسیار آزارم داده است.‌ یا اینکه آنها فکر کردند من کار را به دادگاه خواهم کشاند تا شرایط را به نفع خودم تغییر دهم. با این حال هرگز چنین کاری را انجام نخواهم داد. من می‌خواستم بروم و این کاملا حقم بود زیرا در قراردادم این بند وجود داشت که می توانم به شکل آزاد جدا شوم. اینگونه نبود که بگویم می روم و تمام. این اتفاق می‌توانست از بسیاری لحاظ برایم سخت و گران تمام شود.من می خواستم بروم چرا که به دنبال این بودم که سال های آخر فوتبالم را با خوشحالی سپری کنم. چیزی که اخیراً در این باشگاه آن را نیافتم. "

 

 

 

 

مسی ادامه داد: " همیشه این باشگاه را در اولویت خود قرار دادم. بارها این مکان به من دست داد که از بارسا جدا شوم. تصمیم گیری برای حضور در جایی بهتر از اینجا بسیار دشوار بود. با این حال احساس کردم که نیاز به تغییر و اهداف جدیدی دارم.

 

طبق معمول من در ادامه بهترین تلاش خود را انجام خواهم داد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا برای رسیدن به همه اهداف مان بجنگم و امیدوارم بتوانم خودم را وقف افرادی کنم که روزهای بدی را سپری کرده اند. من امسال روزهای سختی را سپری کردم اما ناعادلانه است اگر بخواهم آن را با کسانی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کردند مقایسه کنم. با کسانی که چیزهای زیادی از جمله خانواده هایشان را از دست دادند. امیدوارم که تلاش کنیم تا یک بار برای همیشه بر این ویروس غلبه کرده و به روزهای عادی گذشته بازگردیم. "

منبع : ورزش سه
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها