يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۸۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: به دلیل بافت تاریخی بازار امکان اطفاء حریق و ایجاد سیستم فاضلاب به روش‌های متداول وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره وضعیت ایمنی بازار و برگزاری جلسه ویژه و کمیته تخصصی در این زمینه اظهار داشت:‌ جلسه‌ای درباره ایمنی بازار روز گذشته برگزار شد و مسأله اطفاء حریق در بازار و فاضلاب این منطقه از جمله معضلاتی است که بازار بزرگ تهران را تهدید می‌کند.

وی افزود: بافت بازار تهران تاریخی و خشت و گل است و در صورت حریق آب آتش‌نشانی جهت اطفا حریق می‌تواند سبب نم کشیدن بافت بازار و فروریزش آن شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بازار تهران به لحاظ میراث فرهنگی ثبت جهانی شده و قلب اقتصادی پایتخت هم محسوب می‌شود بنابر این توجه به دو موضوع اطفاء حریق و فاضلاب در بازار بسیار حائز اهمیت است.

نژادبهرام ادامه داد:‌در جلسه اخیر که در زمینه ایمنی بازار برگزار شد پیشنهاد داده‌ایم که فراخوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شود که راهکاری را در مورد نحوه اطفاء حریق و فاضلاب در بازار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مساحت بازار بیش از 112 هکتار است،‌گفت:در حال حاضر از چاه‌های جذبی جهت ورود آب به محدوده زیرزمین بازار استفاده می‌شود و هنوز برای بازار سیستم فاضلاب طراحی شده ندارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: راهکارهای متداول اطفاء حریق و طراحی سیستم فاضلاب در بازار پاسخگو نخواهد بود و باید با نوآوری‌های جدید برای حل این مشکلات استفاده کرد.

نژادبهرام با تأکید بر ضرورت حفظ ارزش‌های تاریخی بازار گفت: شهرداری تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شرکت‌های مربوطه باید فراخوانی در این زمینه جهت درخواست راهکار از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها