يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۸۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
گروهی آمریکایی اعتراضاتی را علیه دولت در 60 روزه باقی مانده به انتخابات این کشور به راه انداخته که قرار است در این دوره هر روز با درخواست برای خروج دونالد ترامپ و معاونش از قدرت برگزار شود.
آغاز اعتراضات 60 روزه در آمریکا با شعار «اخراج ترامپ/پنس»

به گزارش پایگاه 598، گروهی آمریکایی روز شنبه اعتراضات ۶۰ روزه علیه دولت این کشور را تا روز انتخابات این کشور در سوم نوامبر کلید زد. گروه «فاشیسم را نپذیر» اعتراضاتی را در منهتن و بیش از ۲۵ شهر دیگر آمریکا به راه انداخت.










 

در منهتن اعتراضات حدود ساعت ۲ بعد ازظهر آغاز شد و جمعیتی حدود هزار نفر در آن شرکت کردند. یکی از سخنگویان سازمان‌دهندگان این اعتراضات خطاب به معترضان گفت: شما جایی هستید که باید باشید. با هم در ۲۵ تجمع اعتراضی مختلف برای بیرون کردن ترامپ/پنس (معاون رئیس‌جمهور آمریکا) شرکت می‌کنیم.

اعتراضات روز اول این گروه در میدان پارک واشنگتن بعد از ۵ ساعت با گرداندن عروسک بزرگ ترامپ و پخش موسیقی «مرا نجات بده» پایان یافت. سازمان‌دهندگان تاکید کردند این تازه آغاز اعتراضات بوده است.





«اما کاپلان» یکی از سازمان‌دهندگان بخش نیویورک این گروه به تلویزیون محلی گفت: ما مبارزه‌ای ۶۰ روزه را برای بیرون کردن ترامپ/پنس از قدرت آغاز کرده‌ایم. ما میلیون‌ها نفر را در خیابان سازمان‌دهی می‌کنیم زیرا دونالد ترامپ می‌کوشد انتخابات را بدزدد و یک آمریکای فاشیست را به کرسی بنشاند.

یکی دیگر از سازمان‌دهندگان در پاسخ به این سوال که «آیا نگران نیستید هدف این اتهام از سوی ترامپ قرار بگیرید که شهرهای در کنترل دموکرات‌ها تحت تاثیر اعتراضات و معترضان قرار گرفته؟»، گفت: ترامپ طرف خطرناک‌تر را تحریک می‌کند. او یکی از کسانی است که حامی اصلاحیه دوم کیفرجوهاست که می‌گویند چطور جرات می‌کنید بیرون بیایید و برای «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» اعتراض کنید.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز در برخی مناطق ادامه داشته و هر بار با کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست دیگر در آمریکا شعله‌ورتر شده است.

ترامپ با شورشی و غارتگر توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، از مقامات محلی دموکرات به دلیل آنچه کوتاهی آن‌ها در برخورد و سرکوب معترضان می‌خواند انتقاد می‌کند و خودش علیه معترضان از نیروهای ویژه و گارد ملی استفاده کرده و آن‌ها را به استفاده بیشتر از این نیروها برای سرکوبشان تهدید می‌کند.

اما اعتراضات ضد نژادپرستی تنها بحران هفته‌های اخیر دولت آمریکا نیست و نارضایتی از نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با همه‌گیری کرونا هم مسئله‌ای است که سرنوشت وی در انتخابات پیش‌روی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در چنین شرایطی نتایج نظرسنجی‌ها از پیشتازی حزب دموکرات و نامزدش در روزهای مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر حکایت دارد. نظرسنجی مرکز «مورنینگ کنسول» نشان داد که بعد از برگزاری مجمع ملی هر دو حزب، «جو بایدن»، رقیب دموکرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۸ درصد پیش افتاده است.

به نوشته وبگاه هیل، در این نظرسنجی که از ۱۲ هزار و ۹۶۶ نفر رأی‌دهنده آمریکایی از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ اوت (هفتم تا نهم شهریور ماه) به عمل آمده، ۵۱ درصد از بایدن و ۴۳ درصد از ترامپ حمایت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها