امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۶۹۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
دو شبکه با دو سرنوشت متفاوت؛
سرشار و فروغی هر دو الگو و از مصادیق مدیر جوان انقلابی به شمار می‌روند اما با دو سبک کاملا متفاوت؛ سرشار توانسته شبکه پویا را به یکی از شبکه های محبوب و سازنده تلویزیون برای کودکان تبدیل کند و از طرفی با سعه صدری مثال زدنی پاسخگوی تمامی انتقادات مطرح شده باشد و در سوی مقابل، علی فروغی بدون توجه به انتقادات مردم و کارشناسان، شبکه سوم سیما را به سطوح نازل هدایت می‌کند!
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، شبکه پویا به واسطه بازه سنی مخاطبان خود، از جمله شبکه های صداوسیما است که حساسیت‌های قابل توجه بیشتری را می‌طلبد.

در همین خصوص اخیرا، انتقاداتی نسبت به برخی از برنامه های پخش شده در این شبکه مطرح شده است؛ که علی رغم وارد بودن برخی از این انتقادات به شبکه پویا، رفتار محمد سرشار، مدیر شبکه پویا در مواجهه با این نقدها شایسته تحسین است.

سرشار که خود در گذشته از اصحاب رسانه بوده و با شایستگی به سمت مدیریت شبکه پویا منصوب شده است، در روزهای اخیر با صبر و حوصله‌ و به دور از حب و بغض‌های مرسوم، انتقادات مطرح شده را در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهد.

این سبک از پاسخگویی توسط یکی از ‌مدیران رسانه ملی، اتفاقی کم سابقه است که بایست در این خصوص از محمدسرشار تقدیر شود.

به عنوان نمونه در نقطه مقابل محمد سرشار، می‌توان به علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما اشاره کرد که از ابتدای آغاز فعالیت خود، تاکنون پاسخگوی انتقادات مطرح شده و دغدغه‌های مردم نبوده است!

تولید و پخش سریال‌های کم مخاطب همچون «سرباز»، سرنوشت نامعلوم برنامه‌های گران قیمت همچون «تب‌تاب» و «اتفاق»  و ریزش مخاطبان شبکه سوم سیما از جمله انتقادات وارده به مدیریت کم فروغ علی فروغی در ۲۸ ماه گذشته بوده است.

نکته قابل تامل آنجاست که فروغی همچون مدیران بالادستی‌اش، خود را ملزم به ارائه گزارش و پاسخگویی به مردم نمی‌داند.

در حالی که اکثر سیاستمداران، مسئولان و رجال سیاسی سعی دارند با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی فاصله خود را با مردم و رسانه‌ها  به کمترین حد ممکن برسانند؛ مدیر شبکه سوم سیما به این موضوع اعتقادی ندارد و آخرین پست وی در تنها صفحه مجازی‌اش یعنی اینستاگرام مربوط به حدودا دو سال پیش است، آن هم با کامنت‌های بسته!


مقام معظم رهبری سال هاست که بر مدیریت جوانان انقلابی در مناصب مختلف تاکید ورزیده اند و آن را علاج مشکلات کشور برشمرده‌اند. در این بین پاسخگویی و ارتباط با مردم از مهمترین ویژگی‌هایی است که یک مدیر انقلابی، بایست آن را در صدر وظایف خود قرار دهد.

سرشار و فروغی هر دو الگو و از مصادیق مدیر جوان انقلابی به شمار می‌روند اما با دو سبک کاملا متفاوت؛ سرشار توانسته شبکه پویا را به یکی از شبکه های محبوب و سازنده تلویزیون برای کودکان تبدیل کند و از طرفی با سعه صدر  پاسخگوی انتقادات مطرح شده باشد و در سوی مقابل، علی فروغی بدون توجه به انتقادات مردم و کارشناسان، باعث افت کیفیت برنامه های شبکه سوم سیما گردد.

البته بی توجهی به مخاطبان و عدم پاسخگویی به مردم تنها به فروغی خلاصه نمی‌شود و این خصیصه بسیاری از مدیران رسانه ملی است که حتی در حد مصاحبه‌های نمایشی تلویزیونی با روسای قوا هم حاضر به پاسخگویی نیستند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۰۹:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
۰
۰
همین که فروغی روی فردوسی پور را کم کرد نشان میده عملکردش خیلی هم خوبه
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
۰
۰
سرشار پله پله رشد کرده ولی فروغی پریده بالا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
۰
۰
فروغی حجم کارش بیشتره بایدم نتونه پاسگوی همه باشه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
۰
۰
یک جا هم که درست کار میکنن، بنی اسراییل میان گیر میدن تا زمینش بزنن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
۰
۰
توجیه مسخره!
پاسخ
ناشناس
United States
۱۱:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
۰
۰
فرق مدیر رانتی و مدیری که با شایستگی انتخاب شده همینه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها