أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۰۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
داستان طولانی گلری با دستکش‌های خاص
دروازه‌بان گچسارانی فصل قبل تراکتور با عقد قرارداد دو ساله به استقلال پیوست.
به گزارش پایگاه 598، از شوت میلاد میداوودی در دقیقه ۹۳ با پیراهن استقلال اهواز و شادی هواداران استقلال اهواز، جوان قدکشیده‌ای در شادی نیمکت نشینان مشخص بود که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد یازده سال بعد بتواند خرید بزرگ استقلال تهران باشد.

 

رشید مظاهری که توانست از گچساران شهر غنی از گاز و نفت خود را به فوتبال ایران معرفی کند و بر خلاف همشهری‌های خود که نتوانستند در فوتبال ایران ستاره شوند، درخشید. وی پس از استقلال اهواز و جدایی عجیب و غریب در زمان فیروز کریمی اما همچنان در خوزستان ماند و به فولاد پیوست. او در فولاد فرصت چندانی نیافت اما حضور در کنار دروازه‌بانان باتجربه‌ باعث شد تا یادبگیرد و بزرگ شود. جوان بلندقامت گچسارانی در نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم و پس از حضور سوشا مکانی و باقی ماندن علی سلیمی و ارشاد یوسفی بار سفر از خوزستان بست تا به ذوب‌آهن برود و شاید این یک انتقال برد برد برای پی بود. فصلی که در پایان فولاد به عنوان قهرمانی دست یافت و ذوب‌آهن که در هفته‌های پایانی فیروز کریمی را به عنوان سرمربی پروس نیمکت خود دیده با درخشش مظاهری در لیگ برتر ماندنی شد و این شروع پرواز ذوب‌آهن با بال‌های رشید بود.

 



تصویری از تیم استقلال اهواز با حضور رشید مظاهری.در این تیم ستاره‌هایی مثل میداوودی و ماهینی  حضور دارند.


مظاهری در مدت حضورش در ذوب‌آهن دوبار عنوان قهرمانی در جام حذفی را کسب کرد که در این راه استعداد و فن پنالتی‌گیری وی بسیار به کار تیم سبزپوش اصفهان آمد. وی همچنین با ذوب‌آهن به عنوان نایب قهرمانی در لیگ برتر رسید و در آسیا نیز با سیوهای خود همیشه نامش را در میان برترین ها نگه داشت و عنوان بهترین گلر لیگ قهرمانان در  فصل ۲۰۱۶-۱۷ را مال خود کرد.

 

وی که همیشه بحث آمدنش به استقلال و پرسپولیس بود، با درخشش در قفس توری ذوب‌آهن خود را به کارلوس کی‌روش تحمیل کرد و سه بار نیز برای تیم ملی ایران به میدان رفت که مهم‌ترین آن در برابر هند در ورزشگاه آزادی از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ بود که توانست کلین‌شیت کند و در نهایت یکی از سه گلر تیم‌ملی ایران در جام جهانی روسیه بود و مسافر این جام شد.

 

 

مظاهری در ابتدای این فصل به تراکتور پیوست و با ۱۴ کلین‌شیت پس از نیازمند به عنوان دومی برترین گلرهای لیگ دست یافت اما همه چیز بر خلاف ابتدای فصل برای تراکتور و مظاهری خوب پیش نرفت، او پس از دیدار با فولاد در بازی پایانی لیگ برتر در تمرینات حاضر نشد و اخیرا قرارداد خود را با این تیم فسخ کرد، درست است که مظاهری همراه تراکتور در فینال و جشن قهرمانی نبود اما این مقام را باید در کارنامه مظاهری نوشت و جام‌های حذفی او را سه عدد دانست، به همراه یک سوپرجام که با کام‌بک دیدنی در ذوب‌آهن موفق به شکست دادن استقلال خوزستان شدند.

 

با این‌حال و با تمامی این اتفاقات رشید مظاهری با عقد قرارداد دو ساله استقلالی شد . دروازه‌بانی که  با نوشته MARK که مخفف نام خود،همسر و دو فرزندش است بر روی کفش و دست‌کشش در مسابقات حاضر خواهد شد و بر خلاف اکثر گلرها که شماره یک را دوست دارند، شماره ۱۲ می‌پوشد، اتفاقی که برای وی در تیم‌های سابقش و تیم ملی افتاد.

 

 

هواداران استقلال از وی در فضای مجازی استقبال ویژه‌ای کرده‌اند و باید منتظر نمایش وی با پیراهن استقلال در مسابقات آتی بمانیم و سپس در مورد عملکرد وی قضاوت کنیم، گلری که از استقلال اهواز فوتبال حرفه‌ای را شروع و حال می‌خواهد با استقلال تهران به اوج برساند. پس از رفتن علیرضا بیرانوند حالا یکی از سرخابی‌های پایتخت دروازه‌بانی لرتبار درون قفس خود خواهد داشت، او امیدوار است تا با درخشش در تیم آبی‌پوش رقابت نزدیک‌تری با بیرانوندو دیگر گلرهای فوتبال ایران برای شماره یک تیم‌ملی خواهد داشته باشد.

 

 

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها