امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۷۰۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، پژوهشگر و مؤلف کتاب «مدیریت بحران و مدیریت شهری»؛
...وقتی متوجه شدید که شهر و کشورتان مورد هجوم موریانه‌ها قرار گرفته، و بخصوص این که گرگ‌های درنده بیرون منتظر شکار فرصت‌ها هستند و می تواند خیلی دیر شده باشد. خانه و کشور شما بسیار با ارزش اند و ممکن است امکان مجددی برای سرمایه گذاری و بازسازی مجدد نداشته باشیم، لذا موریانه‌های انقلاب و نظام و کشور نباید رها شوند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ملت مسلمان ایران تحت رهبری امام خمینی، بساط نظام ستم‌شاهی وحکومت ظلم و اختناق شدید و وابسته به آمریکا را در ۲۲ بهمن ۵۷ برچیده و نظامی مردمی و مبتنی بردین مبین اسلام را پی ریزی کرده‌اند ودر طول بیش ازچهار دهه گذشته همواره در معرض انواع تهدیدات و تحریمها وفتنه ها بوده است. گرگ های درنده بیرونی و موریانه‌هایخورنده درونی، دو تهدیدمهم مانند دو لبه قیچی برای انقلاب اسلامی، در تلاش بوده اند و یک همسویی میان این دو مشاهده میشود.

موریانه‌ها

از میان حشرات، جوندگان و آفات دیگر، موریانه‌ها خطرناک ترین موجودات هستند آن ها آفاتی هستند که می تواند بنیاد خانه شما را در عرض چند سال خراب کند. بدترین بخشش این است که آن هابی سر وصدا کارکرده و در چند سال اول حتی قابل فهمیدن هم نیستند.

در برخی از مناطق چندین کلونی از موریانه‌ها در کنار یکدیگر به صورت مصالمت آمیز زندگی می کنند؛ که همین مطلب ما را بر این می دارد تا دقت بیشتری داشته باشیم. چرا که در مناطقی که به مناطق موریانه خیز معروف می باشد احتمال آن می رود که شاید روزی موریانه‌ها بتوانند راهی برای نفوذ به منزل ما پیدا کنند.

موریانهبی سر وصدادرحال خوردن چوب ها

خطر موریانه‌ها

موریانه‌ها مهم ترین آفت و نابود کنندۀ ساختارهای چوبی به شمار می آیند. وبا خوردن آن، بی صدااز درونبه تخریب صنایع چوبی می پردازند. واگر دقت نشود، وقتی متوجه خواهیم که خانه مان مورد هجوم موریانه‌ها قرار گرفته، می تواند خیلی دیر شده باشد. خانه ما گرانبهاست و ممکن است امکان مجددی برای سرمایه گذاری مجدد به خاطر این آفت نداشته باشد. "از بین بردن موریانه” کار آسانی نیست موریانه به داخل وسایل چوبی نفوذ می کند وبه مرور زمان آنرا تخریب کرده، سازه به یکباره خراب شده و فرومیریزد.

موریانه‌های درخت انقلاب

موریانه‌های انقلاب و کشور موریانه‌هایی هستند که خورنده جمهوریت یا اسلامیت کشور وشهرمی باشند. بیصدا وارام از درون شروع به تخریب پایه ها وارکان جمهوریت واسلامیت کشور می کنند.

تعارض های بوجود آمده در اذعان مردم مانند برخی افراد واداده با پیشینه انقلابی گری، منفعت‌طلبان، فساد ورانت، باندبازان و ... موریانههای انقلاب و کشور می باشند که موریانه وار به جان درخت انقلاب افتاده‌اند. تهی کردن محتوای مذهبی وانقلابی ازمتون درسی، اجرای برخی برنامه ها، قبخ شکنی، حذف نمادهای انقلاب وشهدا و اسلام از چهره شهر، حذف پسوند اسلامی ازبرخی میادین ومراکز، ترویج بی بند وباری ومواردی دیگر، از موضوعاتی هست که طی هفت سال اخیر تشدید و حمایت می شود.

وسخت ترین مساله نیز اینست که ملکه کلونی موریانه‌ها واطرافیان وی، درحالیکه مشکلات زیادی را برای انقلاب ومردم بوجود آورده، برای رد گم کنی، خود فریادبرآورده که:" فساد مثل موریانه به جان انقلاب افتاده است"!

موریانه‌ها دربیانات رهبری

رهبر انقلاب اسلامی، به‌عنوان فرمانده تیزبین کشتی انقلاب، منافذ موریانه‌ها را رصد کرده و در مقاطع مختلف ضمن هشدار به نهادهای مختلف، بر ضرورت مبارزه با موریانه‌های انقلاب و کشور تأکید کرده‌اند:

الف) انواع موریانه

موریانه داخلی و خارجی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه پیش روی ملت ایران را راهی درخشان اما دارای فراز و نشیب دانستند و در تبیین چالش‌های پیش رو افزودند: ملت ایران با دو دشمن درونی و بیرونی روبروست که دشمن درونی یعنی خصلت‌های ناپسند نظیر تنبلی – نداشتن نشاط کاری – ناامیدی – بدبینی و نداشتن اعتمادبه‌نفس فردی و ملی خطرناک‌تر از دشمن بیرونی است و ملت باید با همه وجود با این میکروب‌ها و موریانه‌های ویران‌کننده مقابله کنند. (دیدار هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هم‌زمان با آغاز سال ۱۳۸۶، ۱ /فروردین/ ۱۳۸۶)

ب) مصادیق موریانه

موریانه‌های فرهنگی: علی‌رغم این‌که در داخل موریانه‌هایی را می‌خواهند به پایه‌های مستحکم بناي فرهنگي ما بيندازند که عملاً هم کارهاي زشتي را در زمینه‌ی فرهنگي انجام می‌دهند - اين گفته‌شده باشد؛ معلوم باشد - امروز فرهنگ اصيل و فلسفه‌ی اسلامي و دانش‌های فرهنگي اسلامي در سطح دنيا به‌مرور در حال پيشرفت است؛ چشم‌هایی را خيره کرده. امروز فلسفه‌ی صدرايي ما چشم‌هایی را در دنيا به خودش خيره کرده؛ آن‌ها اظهار اعجاب می‌کنند؛ تحسين می‌کنند. (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران، ۱۵ /آبان/ ۱۳۸۳)

موریانه فساد اخلاقی: مسئولان‌ امور تربيتي‌ بايد در مقابل‌ وسوسه‌ دشمن‌ براي‌ ايجاد تشكيك‌  در جوانان‌ و سرگرم‌ كردن‌ آنان‌ به‌ مسائلي‌ همچون‌ مسائل‌ جنسي‌ كه‌ غرب‌ هم‌اکنون‌ تاوان‌ سنگين‌ سرگرم‌ شدن‌ جوانان‌ خود به‌ آن‌ها را مي‌پردازد، هوشيار باشد. مقام‌ معظم‌ رهبري‌ يكي‌ از مشكلات‌ اساسي‌ نظامهاي‌ غربي‌ را فساد اخلاقي‌ جوانان‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ هشدار متفكران‌ غربي‌ در جوامع‌ آمريكا و اروپا در خصوص‌ سقوط تدريجي‌ اين‌ جوامع‌ خاطر نشان‌ كردند: گرفتار شدن‌ نسل‌ جوان‌ در هر جامعه‌اي‌ به‌ فساد اخلاقي‌ همچون‌ موريانه‌، پايه‌هاي‌ آن‌ جامعه‌ را از بين‌ خواهد برد. (ديدار جمع‌ زيادي‌ از اعضاي‌ انجمنهاي‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ و مسؤولان‌ و مربيان‌ تربيتي‌، ۹ /اسفند/ ۱۳۷۹)

موریانه یاس پراکنی: يك عده‌اى نشستند پاى دل دانشجو و استاد و آيه‌ى يأس خواندن و يأس‌پراكنى: آقا نميشود، آقا نميتوانيم، آقا فايده‌اى ندارد. اينها واقعاً مثل موريانه‌اند؛ موجودات پليد، مخرب، ويرانگر. كشور با طراوتِ تمام دارد پيش ميرود. (بيانات در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها، ۱۴ /شهریور/ ۱۳۸۹)

موریانه مایوس کردن مردم: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخنان یکی دیگر از استادان دانشگاهها را درباره پیشرفتهای افتخارآمیز ایران در عرصه های پزشکی مورد اشاره قرار دادند و افزودند: پیشرفت در عرصه ها و علوم دیگر نیز کاملاً چشمگیر است اما عده ای مدام در گوشه و کنار آیهیأس می خوانند و برایناامید کردن مردم و دانشجویان و دانشگاهیان تلاش می کنند. ایشان، اینگونه افراد را موریانه‌های مخرب و ویرانگر خواندند و خاطرنشان کردند: طبعاً حرکت عظیم ملت ایران، مانند هر حرکت اجتماعی تاریخی با چالشهایی روبروست اما نهال انقلاب اسلامی امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده و ایران، با طراوت تمام در حال رشد و پیشرفت است. (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار صدها نفر از استادان دانشگاهها، ۱۴ /شهریور/ ۱۳۸۹)

موریانه کارگزاران نظام: همچنين مسئولان نظام، اعم از نمايندگان محترم مجلس و مأموران اجرايى و قضايى، بايد مراقب باشند كه از عوارضى كه در نظامهاى طاغوتى و غيرمردمى، بيمارى همه‌گير كارگزاران است، خود را با دقت و وسواس دور نگهدارند؛ بيمارى رفاه‌زدگى و عشرت‌طلبى؛ بيمارى زدوبند نامشروع و فساد مالى و ادارى؛ بيمارى تكبر و دورى از مردم و بى‌اهميتى به نياز و خواست و اراده و حضور آنان؛ بيمارى دسته‌بنديهاى ناسالم و ترجيح مقاصد باندى بر مصالح عمومى و امثال اينها، كه ابتلاى به آن، مانند موريانه پايه‌هاى هر نظامى را سست و پوك مى‌كند؛ و يا دل‌سپردن به سنتهاى طاغوتى و رغبت به احياى آن‌ها و بى‌تفاوتى يا بى‌اعتنايى به ارزشهاى اسلامى و انقلابى، كه دل را مى‌ميراند و نشاط و شوق خدمت به مردمى را كه مخلصانه جان و مال خود را در راه انقلاب داده‌اند، سلب مى‌كند و آنان را نوميد و غمگين مى‌سازد. (پيام به مناسبت دومين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره)، ۱۳ /خرداد/ ۱۳۷۰)

مصادیق موریانه دردستگاه های دولتی: خود مدير دستگاه مراقب سلامت [آن‌] باشد و اين احتياج دارد به نگاه دائم؛ غفلت نبايد كرد. بنده گاهى براى اين دوستان و مديرانى كه با اينها مى‌نشينيم صحبت ميكنيم، مثال ميزنم، ميگويم مثل اين نورافكن‌هايى كه ملاحظه كرده‌ايد در بعضى از قلعه‌ها و مانند اينها يك نورافكنى دائم دارد همين‌طور دوْر ميزند، اين نورافكنِ نگاه شما بايد دائم دوْر بزند؛ يعنى هيچ راه نفوذ وجود نداشته باشد؛ دائم بايد نگاه كنيم، مراقبت بكنيم. واقعاً فساد مثل موريانه است؛ نگذاريد كه فساد و رشوه و پارتى‌بازى و اسراف و تجمّل و خرجهاى زيادى و مانند اينها، در دستگاهتان نفوذ بكند. بخشى از اين علاجى كه در زمينه‌ى مسائل اقتصادى آقاى دكتر روحانى اشاره كردند، در همين صرفه‌جويى‌ها و مبارزه‌ى با فسادها تأمين‌شدنى است؛ گاهى اوقات يك خرجهاى زياد، بيخود، بيجا - حالا آنجايى كه غير حرام است، امّا زائد است؛ شايد زائد هم به يك معنا حرام باشد، امّا بالاخره با آن صراحت حرام نيست، امّا خرج زائدى است - جلويش بايد گرفته بشود؛ و ميتوان؛ از اين طريق ميتوان كارهاى بزرگ و زيادى كرد. واقعاً در دستگاههاى اجرايى، اكثريّت كاركنان، كاركنان زحمت‌كش و پاك و سالِمَند؛ [امّا] وقتى كه يك مورد، دو مورد، ده مورد انسانهاى ناپاك و ناسالم در يك دستگاهى حضور پيدا ميكنند، مثل ميكروب، مثل موريانه آنجا فعّاليّت ميكنند، زحمات اين مجموعه‌ى خدمتگار و زحمت‌كش واقعاً ضايع ميشود و هم بدنام ميشوند، هم زحماتشان از بين ميرود؛ [فساد] محيطِ اطمينان را از بين ميبرد. (بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، ۶ /شهریور/ ۱۳۹۲)

موریانه نهادهای نظارتی: فساد همچون موریانه است، با قاطعیت و تدبیر جلوی رخنه «فساد، پارتی بازی، رشوه و اسراف» را بگیرید تا اصولاً نیازی به ورود دستگاهای نظارتی به حیطه مدیریتی شما، پیش نیاید. (رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، ۶ /شهریور/ ۱۳۹۲)

موریانه نفوذی: اگر بر فرض، عنصری نفوذی در مجلس خبرگان و یا مجلس شورای اسلامییا دیگر ارکان نظام وارد شود مانند موریانه از داخل پایه ها را می جود و سست می کند. (رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، ۱۴ /دی/ ۱۳۹۴)

موریانه مخالف ذی طلبگی: شأن طلبگى اين است كه انسان يك زىّ متوسطى همراه با قناعت، سلامت مالى و سادگى به طور نسبى براى خودش نگه دارد. سلامت اخلاقى، خيلى مهم است. آن وقت قداست حفظ خواهد شد. يك وقتى به مناسبتى خدمت امام رسيديم؛ صحبت راجع به يك روحانى بود كه يك تخلفى كرده بود و امام با ما مشورت مى‌كردند كه با او چگونه رفتار شود. من به ايشان مفصل گفتم كه اين پيروزى شما در انقلاب، محصول هزار سال آبروى روحانيت شيعه است - والّا چرا بايد وقتى يك مرجع به ميدان آمد، مردم اين‌طور به دنبالش بيايند و جانشان را فدا كنند، كه در نهضت امام بزرگوار ما كردند. هزار سال آبروى شيعه متراكم شد تا به اينجا رسيد كه يك مرجعى مثل امام بزرگوار ما كه جرئت داشت، شجاعت داشت، قابليت داشت، روح فداكارى و آگاهى به زمان داشت، پا بگذارد وسط ميدان و مردم هم به دنبالش بيايند - حالا بعضى از اين هم‌لباسهاى ما مثل موريانه‌اى كه در يك بنايى بيفتد، دارند اين آبروى هزارساله را ذره ذره مى‌خورند و از بين مى‌برند؛ ايشان هم اين معنا را تصديق كردند. واقع قضيه همين است. بايد مراقب باشيم ما جزو آن موريانه‌ها نباشيم. خداى نكرده هر عملِ زشت و وقيح و يك كار نامناسبى كه از يكى از ماها سربزند، رخنه‌اى در آن ذخيره‌ى ارزشمند هزار ساله‌ى روحانيت و علماى شيعه است. (بیانات در جمع روحانیون استان سمنان، ۱۷ /آبان/ ۱۳۸۵)

ج) روش کار موریانه‌ها

روش موریانه دشمنان داخلی وخارجی: در چنین شرایطی (دشوار و پیچیده)، مسائل برای مردم مشتبه می شود و خواص گرفتار شک و تردید می شوند و این شکِ خواص، پایه حرکت صحیح جامعه اسلامی را همچون موریانه می جَوَد. ایشانیکی از مشکلات کنونی جامعه بین المللی را در شرایط کنونی، همین مسئله دانستند و افزودند: در سطح بین المللی، دشمنان از همه ابزارها برای مشوه کردن اذهان مردم اعم از عوام و خواص استفاده می کنند که از جمله آن‌ها میتوان به شعارها و ادعاهای قانونگرایی، حمایت از حقوق بشر و طرفداری از مظلوم اشاره کرد. (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار طلاب و اساتید حوزه های علمیه، ۲۲ /آذر/ ۱۳۸۸)

روشهای موریانه ای دشمنان داخلی: دشمن درونى چيست؟ دشمن درونى خصلتهاى بدى است كه ممكن است ما در خودمان داشته باشيم. تنبلى، نشاط كار نداشتن، نااميدى، خودخواهى هاى افراطى، بدبين بودن به ديگران، بدبين بودن به آينده، نداشتن اعتماد به خود - نه به شخص خود و نه به ملت خود - اينها بيمارى است. اگر اين دشمنهاى درونى در ما وجود داشته باشد، كار ما مشكل مى شود. هميشه دشمنان بيرونى ملت ايران سعى كرده اند اين ميكروبها را در درون جامعه ى ايرانى رسوخ دهند: «شما نمى توانيد»، «شما قادر نيستيد»، «آينده تان تاريك است»، «افقتان تيره است»، «بيچاره شديد»، «پدرتان درآمد». سعى اين بوده است كه ملت ما را نااميد، كسل، بى اعتمادبه‌نفس، تنبل و چشم به دست بيگانه بار بياورند؛ اينها دشمنان درونى است. در طول سالهاى قبل از بروز حركت اسلامى در كشور ما، بلاى عمده ى ملت ما اينها بود. اگر ملتى اين بيمارى ها را داشته باشد، اين ملت پيشرفتش ممكن نيست؛ اگر ملتى مردمش تنبل باشند، نااميد باشند، اعتمادبه‌نفس نداشته باشند، با همديگر پيوند نداشته باشند، به همديگر بدبين باشند، از آينده نااميد باشند، چنين ملتى پيش نخواهد رفت؛ اينها مثل موريانه اى كه در درون پايه ى بنا بيفتد، بنا را ويران مى كند؛ مثل كرمى است كه داخل ميوه قرار بگيرد، ميوه را فاسد مى كند. بايد با اين صفات مبارزه كرد. ملت ما بايد اميدوار، داراى اعتمادبه‌نفس، خوشبين به آينده، علاقه مند به پيشرفت و معتقد و مؤمن به معنوياتى باشد كه او را در اين راه كمك مى كند. بحمداللَّه امروز ملت ما چنين اعتمادبه‌نفس و چنين اميدى دارد؛ بايد اينها را تكميل كرد. اگر ما بتوانيم اين دشمنها را در درون خود، در جان خود، در فرهنگ عمومى جامعه ى خود از كار بيندازيم، دشمن بيرونى هم نمى تواند به ما صدمه و لطمه اى برساند. (اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى، ۱ /فروردین/ ۱۳۸۶)

روش آرام موریانه وار دشمن خارجی: بله، حفره‌های معنوی در تمدّنها خیلی زود خودش را نشان نمیدهد؛ غرب خب یک حرکتی کرد، حرکت صنعتی کرد، علم پیدا کرد، ثروت پیدا کرد، دنیا را گرفت، هیاهو کرد امّا آن رخنه‌ی اصلی و اساسی، رخنه‌ی معنوی در درون او، مثل موریانه کار خودش را میکند. منتها زود نشان نمیدهد؛ گاهی بعد از قرنها نشان میدهد خودش را؛ حالا دارد نشان میدهد، الان دارد نشان میدهد؛ شما اروپا را نگاه کنید، آمریکایک جور، اروپا یک جور، کشورهای تابع آن‌ها یک جور؛ آن وقت در این دنیای این‌چنینی، اسلام، مردم‌سالاریِ اسلامی، حرکت اسلامی، تمدّن اسلامی با استفاده‌ی از امکانات کنونی دنیا و ابزارهای موجود دنیا روز‌به‌روز دارد رشد پیدا میکند؛ این برای آن‌ها ترس‌آور است، رعب‌آور است؛ طبیعی است که دشمنی میکنند. (بیانات در دیدار مردم قم، ۱۹ /دی/ ۱۳۹۷)

نقشه موریانه ای امریکا: آن‌ها (دولتمردان و دولتزنان آمريكا) هى دنبال اينند كه يك كارى پيدا كنند. يكى از كارهاى مهم آن‌ها اين است كه با روشهاى موذيانه و موريانه‌وار، بين ما اختلاف بيندازند؛ اين جزو كارهاى رائج اينهاست، اين كار را از قديم انجام ميدادند. البته متبحر و كارشناس كامل اين كار، انگليسى‌هاى خبيثند؛ آن‌ها در زمينه‌ى ايجاد اختلاف، از همه كارشناس‌ترند؛ آمريكائى‌ها پيش آن‌ها شاگردى ميكنند، از آن‌ها ياد ميگيرند! ايجاد اختلاف از راه‌هاى نفوذ، مثل موشهاى دزد، مثل موريانه، وارد شدن و نفوذ كردن؛ اينها جزو كارهاى متعارف آنهاست. ما بايد حواسمان جمع باشد. بايد اختلافات به حداقل برسد. (بيانات رهبر انقلاب در ديدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان در آستانه‌ى روز ملى مبارزه با استكبار جهانى‌)،

د) موریانه دراردوگاه دشمن وعبرت آموزی

موریانه داخل امریکا: یکی از رؤسای جمهور سابق آمریکا میگوید آمریکایک اُلیگارشی است -یعنی حکومت طبقه‌ی خاص، بدون دخالت مردم- با رشوه‌خواری سیاسی نامحدود؛ آثار فقر هم در آمریکا فراوان، خیابان‌خوابی‌ها بسیار زیاد. آمار اینها را البتّه نوشته‌اند، بنده حالا دیگر نمیخواهم این آمارها را [بگویم]؛ آدم خیلی هم به جزئیّات این آمارها خاطرجمع نمیشود، لکن مشخّص است؛ ده‌ها میلیون فقیری که نان شب ندارند؛ تعداد بسیار زیادی که شب ناچارند در خیابان بخوابند. یک خرده که هوا سرد میشود، شما در خبرها می‌شنوید که در آمریکا این قدر آدم مردند؛ خب چرا بمیرند؟ مثلاً فرض کنید سرمای پنج درجه زیر صفر که مردن ندارد؛ [امّا] چون در خیابان میخوابد، چون خیابان‌خواب است [میمیرد]. گرما هم که زیاد میشود -۴۰ درجه یا ۴۲ درجه- یک عدّه‌ای میمیرند، چون در خیابانند، خیابان‌خوابند. حالا آمار جنایتها و آمار فسق و فجورها [بماند]؛ چیزهای عجیب و غریبی از لحاظ اجتماعی در آن کشور رایج است که انسان میفهمد اینها مثل خوره افتاده به جان این کشور و مثل موریانه دارد این را از بین میبرد. [آمریکایی‌ها] ظاهر را آرایش میدهند، شُکوه و جلال میدهند به ظاهر قضیّه، برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند، هم بعضی‌ها را در دنیا بترسانند؛ ظاهر قضیّه آرایش است، شُکوه و جلال است. من این جور یادداشت کرده­ام: نوشته­ام همچنان که شُکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شُکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد. (بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی به‌مناسبت سالروز قیام بیست‌ونهم بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز، ۲۹ /بهمن/ ۱۳۹۸)

موریانه در اردوگاه دشمن: این را من عرض میکنم که امروز جبهه‌ی مقاومت در منسجم‌ترین وضعیّت در چهل سالِ گذشته‌ است؛ در منطقه و در مراکزی حتّی فراتر از منطقه؛ اینیک واقعیّت است. نقطه‌ی مقابل، قدرت استکباری است؛ قدرت استکباری آمریکا، قدرت فتنه‌انگیزی و خباثت رژیم صهیونیستی، از چهل سال پیش به این طرف بمراتب تنزّل کرده‌اند و پایین رفته‌اند؛ ما این را در محاسبات خودمان باید لحاظ کنیم. اینکه در وضع سیاسی آمریکایا در وضع اجتماعی و اقتصادی آمریکا چه اتّفاقاتی افتاده و دارد می‌افتد، باید در محاسبات ما وارد بشود. این را باز بعضی از خود آمریکایی‌ها گفته‌اند، بعضی‌ها میگویند «افول موریانه‌وار»؛ که این را [یک] نویسنده‌ی آمریکایی میگوید. در مورد افول اقتدار آمریکایی میگوید «افول موریانه‌وار»؛ یعنی مثل موریانه از درون دارد پوک میشود -خود نهادهای درون آمریکا این را میگویند- هم در عرصه‌ی اقتصادی این جور است، هم در عرصه‌ی‌ اجتماعی این جور است، هم در عرصه‌‌ی سیاسی این جور است. آمارهای واضحی وجود دارد در مورد وضع اقتدار اقتصادی آمریکا و تأثیر آمریکا در اقتصاد جهانی که در طول این چندین دهه به شکل عجیبی سقوط کرده که حالا آمارهایش هست، یادداشتش را هم من دارم منتها حالا جزئیّاتیادداشت‌ها را لزومی ندارد که عرض بکنم. در بخش سیاسی هم اقتدار آمریکا افول کرده. (بیانات در مراسم سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) در جوار مرقد مطهر امام راحل، ۱۴ /خرداد/ ۱۳۹۸)

موریانه درکاخهای استکبار: حضرت آيت الله خامنه اى ورع، پرهيزكارى، تلاش بى وقفه و انجام دادن صحيح و محكم كارها را زمينه ساز توفيقات بيشتر نظام خواندند و افزودند: اگر كارها بر اين منوال به پيش رود، بلاشك قدرتهاى بزرگتر از "مجموعه آمريكا و هم پيمانانش "نيز نمى توانند كمترين آسيبى به ايران اسلامى وارد كنند. مقام معظم رهبرى توجه به برخى قواعد طبيعى را عوامل افزايش ثروت و علم در بعضى از كشورهاى غربى توصيف كردند و گفتند: با وجود اين، مسائلى مانند فقر برخى قشرها، سركوب عواطف انسانى و فقدان امنيت روانى همچون موريانه اين كاخهاى ظاهرى قدرت را از درون تهى مى كند و بى ترديد روزى آن‌ها را فروخواهد ريخت. (ديدار جمع مسئولان دستگاههاى اجرايى استان آذربايجان غربي، ۳۰ /شهریور/ ۱۳۷۵)

ه) لزوم مبارزه با موریانه‌ها

مبارزه با موریانه‌ها: بعضى افراد، بدون توجه به اين مسائل (توانایی های داخلی و...)، روحيه‌ها را تضعيف مى‌كنند. اين، همان مضطرب كردن درونى است. اسلام، با اين هم مبارزه مى‌كند. شما پاسداران با اين هم بايد مبارزه كنيد. شما با آن خوره و موريانه‌اى كه از درون به جان نظام اسلامى مى‌افتد و روحيه‌ى جوانان را تضعيف مى‌كند، بايد مبارزه و مقابله كنيد. (بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار سپاه پاسداران ونيروى انتظامى، به مناسبت سوم شعبان، ۶ /بهمن/ ۱۳۷۱)

حراست در برابر موریانه‌ها: دشمن وحدت ملى و ايمان عميق دينى را هدف قرار ميدهد. دشمن روحيه ى صبر و استقامت مردان و زنان ما را هدف قرار ميدهد؛ اين تهاجم از تهاجم نظامى خطرناكتر است. در تهاجم نظامى شما طرفتان را ميشناسيد، دشمنتان را مى بينيد؛ اما در تهاجم معنوى، تهاجم فرهنگى، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمى بينيد. هوشيارى لازم است. من از همه ى ملت ايران بخصوص از خانواده هاى شهيدان و از همه ى شما عزيزان، بخصوص از جوانها خواهش ميكنم با هوشيارى كامل مرزهاى فكرى و روحى را حراست كنيد. نگذاريد دشمن مثل موريانه اى به جان پايه هاى فكرى و اعتقادى و ايمانى مردم بيفتد و آن‌ها را دچار رخنه كند؛ اين مهم است. همه وظيفه داريم مرزهاى ايمانى و مرزهاى روحى خودمان را حفظ كنيم. (بيانات در ديدار خانواده هاى شهدا و ايثارگران كردستان، ۲۲ /اردیبهشت/ ۱۳۸۸)

سخن پایانی

وقتی متوجه شدید که شهر و کشورتان مورد هجوم موریانه‌ها قرار گرفته، و بخصوص این که گرگهای درنده بیرون منتظر شکار فرصتها هستند و می تواند خیلی دیر شده باشد. خانه و کشور شما بسیار با ارزش اند و ممکن است امکان مجددی برای سرمایه گذاری و بازسازی مجدد نداشته باشیم، لذا موریانه‌های انقلاب و نظام و کشور نباید رها شوند. و ضروری است که برای محافظت از خانه وکشورخود، گام هایی برداریم و اقدام های لازم را انجام دهیم. قبل از اینکه به طور مستقیم روش های کنترل موریانه‌های کشور وشهر را انجام دهیم، باید اطلاعاتی در مورد آن ها داشته باشیم. (بصیرت) وسپس بصورت برنامه ریزی شده ویا آتش به اختیار، بایستی نفت داخل لانه آن‌ها ریخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها