يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۰۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با بیان این ادعا که برجام به تاریخ پیوسته خواستار همراهی کشورهای اروپایی و سایر کشورها برای اعمال «تحریم‌های قدرتمند» علیه ایران شد.
به گزارش پایگاه 598، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به افزایش ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۱۰ برابر محدوده مجاز در توافق هسته‌ای برجام واکنش نشان داد.

پامپئو نوشت: «حسب گزارش‌ها ذخائر اورانیوم ایران به بیش از ۱۰ برابر محدودیت‌های تعیین‌شده در برجام رسیده است. سه کشور اروپایی و سایر کشورها باید چشمشان را به این واقعیت بگشایند که توافق هسته‌ای به تاریخ پیوسته و باید برای اعمال تحریم‌های قوی با ما همراه شوند. فشار و گفت‌وگوهای جامع تنها راه پیش رو است.»

بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که جمعه گذشته در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده بود که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۱۰ برابر محدودیت‌های تعیین‌شده در توافق هسته‌ای رسیده است.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز و تنش‌زا روی آورده است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران در پنج گام از تعهدات خود در توافق هسته‌ای کاسته است.  اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده  بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد.

کاهش تعهدات ایران به موجب بندهای توافق هسته‌ای برجام صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها