يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۱۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
رئیس مجلس با اشاره به موضوعات مربوط به روند تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس گفت: آیین نامه داخلی مجلس به صورت اساسی مورد اصلاح قرار خواهد گرفت و این مسئله در دستور کار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس است.
به گزارش پایگاه 598، محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 شهریور) قوه مقننه، در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (38 ) آیین نامه داخلی مجلس و پیشنهاد مربوطه در رابطه با واگذاری اختیارات به هیات رئیسه مجلس برای تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در چند روز اخیر وقت صحن علنی مجلس به بررسی پیشنهادات برای اصلاح آیین نامه داخلی سپری شده است، حال به نظر من پیشنهاد مذکور مغایر با اصل 84 قانون اساسی و برخی از مواد آیین نامه داخلی مجلس است.

وی ادامه داد: قطعاً اگر مشکلی در روند تشکیل یک کمیسیون تخصصی وجود دارد، ما نباید به دنبال اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برویم. در شرایط فعلی تعداد داوطلبان عضویت در بسیاری از کمیسیون های تخصصی زیاد است، اما شاهدیم که در این دوره تعداد داوطلبان عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی به حد نصاب نرسیده، حال باید بررسی شود که علت عدم رغبت نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون چیست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: در دوره یازدهم به موضوع چگونگی عضویت نمایندگان در کمیسیون ها توجه شده است و این مسائل مورد بررسی قرار گرفت و الان هم باید آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای مجلس یازدهم دستورالعمل تبصره 1 آیین نامه داخلی مجلس مورد اصلاح قرار گرفت، حال ما با همین اصلاحات در تشکیل یک کمیسیون تخصصی دچار اشکال شدیم و قطعاً چاره ای جز تشکیل آن کمیسیون وجود ندارد. ان شاءالله آیین نامه داخلی مجلس به صورت اساسی مورد اصلاح قرار خواهد گرفت و این مسئله در دستور کار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس است.

لازم به ذکر است ابتدای نشست علنی امروز و در جریان بررسی طرح مذکور، محمدرضا صباغیان بافقی در تشریح پیشنهادی گفت: ما در تبصره 1 ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس پیشنهاد داده ایم که هیات مشترک شعب و هیات رئیسه مجلس می توانند حداقل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی را از میان متقاضیان براساس اولویت و امتیاز انتخاب کنند. حال در صورت عدم وجود متقاضی، اعضای کمیسیون با قید قرعه از میان نمایندگان حقوقدان مجلس انتخاب می شوند. پیشنهاد مذکور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها