يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
تلاش وافر رسانه ملی برای ترویج موسیقی و آوازه خوانی:

سرویس فرهنگی نقد رسانه 598 - "... ترویج موسیقی یک کاریست بر خلاف مذاق اسلام. درسته که هر نوع موسیقی حرام نیست اما ترویج موسیقی معناش اين نیست که میروند یک نوع موسیقی که حرام نیست را می گردند با دقت پیدا می کنند اون را تعلیم می دهند و ترویج می کنند. این نیست، بلکه درست عکس این است. در موارد بسیاری عکس اینه. "

متن فوق، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و اعضای شورای انقلاب فرهنگی در تاریخ  1382/10/23 بود و محتوای آن نیز روشن است. متأسفانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که صدا و سیمای مثلاً اسلامی ما نه تنها گام به گام و ذره ذره در حال عبور از خطوط قرمز موسیقی و حذف ممنوعیت معصیت کبیره ای به نام «غنا» می باشد، بلکه با نوعی ارج نهادن و تقدیر از خوانندگانی که آثاری صریحاً طربناک و حرام در آلبوم های مجوز گرفته خود دارند، قبح این معصیت  کبیره را در جامعه اسلامی فرو می ریزد. (  برای آگاهی از روایاتی که در قبح غنا نقل شده اند، به کتاب ارزشمند «گناهان کبیره» مراجعه فرمایید.)

اگرچه پیشداوری راجع به نیات افراد شاید اخلاقاً درست نباشد، اما مدتی تماشای برنامه های سیمای ملی این مطلب را به ذهن متبادر می سازد که نه اینگونه است که صدا و سیما از سر ناچار و برای آنکه مردم مثلاً نروند ماهواره ببینند، خطوط قرمز شرعی را کنار می گذارد. چراکه در اینصورت، حداقل در انتخاب موسیقی ها و محتوای آنان می بایست دقت هایی ورت می گرفت. گویا بالعکس، مسئولین و کارمندان صدا و سیما اتفاقا خود به شدت طرفدار موسیقی و اهل آن هستند و این قوانین جمهوری اسلامی است که مانع آنان برای تبدیل تلویزیون به کاباره شده است که گام به گام به سویش و در آرزویش پیش می روند.



اوج این مسأله را در اعیاد، خصوصاً عید نوروز می توان مشاهده نمود. (گویی صدا و سیما در این ایام، خود را مشمول حدیث جعلی «رُفِع القلم» می داند!) بعنوان نمونه، در تمامی برنامه های ساعات تحویل سال امسال، شاهد جُنگ هایی با دعوت از خوانندگانی بودیم که در طول سال هیچ خبری از آنان در صدا و سیما نیست. خوانندگانی که صدا و سیما گویا ساعت ها وقت صرف کرده تا در بین آلبوم هایشان موسیقی هایی قابل پخش پیدا کند.

همچنین به اسم «موسیقی محلی و سنتی ایرانی»، همواره از صدا و سیما شاهد پخش ترانه های بندری هستیم که حتی خوانندگان و نوازندگان آنها نیز از شدت طربناکی آن به حرکات موزون می پردازند. رهبر فرزانه انقلاب در این رابطه می فرمایند: « گاهى براى تبرئه‏ى يك موسيقى، مى‏گويند كه اين موسيقى سنتى است! موسيقى سنتى، يعنى فلان دستگاه آواز ايرانى است كه يك خواننده‏ى ايرانى، با فلان ساز ايرانى مى‏خواند. اين‏كه تمام قضيه نيست. بايد ديد كه اين، چه چيزى را ارايه مى‏كند و چه چيزى را به ذهن و دل و جان مستمع خودش مى‏ريزد.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۴- بيانات در ديدار با اعضاى شوراى سياستگذارى صدا و سيما

 در برنامه «کسی خوابه» که از شبکه اول سیما پخش می شد، به کرات شاهد چنین موسیقی هایی و نیز سبک های آمریکایی و بعضاً رپ بودیم که در بسیاری موارد، با اشعار هجو و بی محتوا نیز همراه بود.

اما امسال شبکه تهران در اقدامی بی سابقه، پا را یک گام جلوتر از دعوت و مصاحبه با خوانندگان گذاشت و دوربین خود را به خانه های خوانندگانی برد که برخی از کارهای آنان را تنها در اینترنت  می توان یافت. در این برنامه، هر روز به سراغ یکی از این خوانندگان رفته و با تهیه گزارشی از او و سابقه اش و نیز پخش کلیپ هایش، یک الگوسازی کامل برای نسل جدید انجام می داده است. سوال این است که چرا می بایست از بین این همه اقشار جوانان موفق و جذاب، این قشر ترویج گردد؟ آیا زندگی یک دانشمند جوان نظیر شهید احمدی روشن نمی تواند موضوع یک گزارش جذاب باشد؟ آیا مداحان جوان ما نباید یک بار در صدا و سیما حتی دعوت شوند؟

براستی چرا صدا و سیما با هیئت های چند هزار نفری که توسط چند جوان حزب اللهی اداره می گردد بیگانه است؟ آیا گزارشی هم از این هیئآت و گردانندگان آنها تهیه می شود؟ آیا ده ها سایت خبری که توسط نیروهای جوان با موفقیت اداره می گردد، برای صدا و سیما جذاب نیست؟ مسئولین بیست و سه چهار ساله ای که بدون هیچ زمینه قبلی، تأثیرگذارترین رسانه های مجازی کشور را اداره می کنند، نمی توانند موضوع تهیه گزارش باشند؟ جوانان ارتش سایبری چطور؟ البته ما نامی از شهدای جنگ نبردیم که بگویند اینها دمده شده. اگرچه که خود آنها خوب می دانند چطور می توان از قدیمی ترین سوژه ها، جذاب ترین گزارش ها را تهیه کرد، اگر خواست.

پای رقص نیز که سابقاً با آثاری چون «درباره الی...» از لیست ممیزی وزارت ارشاد حذف شده بود، کم کم به صدا و سیما نیز باز شده است. البته به همان ترتیب سینما؛ یعنی ابتدا توسط کودکان. در قسمت آخر مجموعه تلویزیونی «سیر و سرکه» که در ایام نوروز از شبکه دوم سیما پخش می شد، شاهد پخش بدون سانسور صحنه کامل رقص چند دختر و پسر خردسال بودیم که البته با آهنگی متناسب با آن همراه بود.

البته گویا اگر بخواهیم به نشان دادن آلات و ابزار کامل برگزاری یک ایکس پارتی در «دست بالای دست» هم اشاره کنیم، اتهام تحجر و دگماتیسم مان تکمیل گردد.

در پایان بیاناتی از حضرت امام(ره) نقل می کنیم تا ...:

«و از جمله چیزهایی که باز مغزهای جوانها را مخدّر است و تخدیر می‏کند موسیقی است. موسیقی اسباب این می‏شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد، تبدیل می‏شود به یک مغزی غیر آن[مغز]کسی که جدّی باشد. از جدّیت، انسان را بیرون می‏کند، و متوجه می‏کند به جهاتی دیگر.»

«موسیقی از اموری است که البته هر کسی از موسیقی به حسب طبع خوشش می‏آید؛ لکن از اموری است که انسان را از جدّ بیرون می‏برد به یک مطلب هزل. دیگر این جوانی که عادت کرد که روزی چند ساعتش را با موسیقی سر و کار داشته باشد ـ که اینها شاید اکثر رادیوشان و تلویزیون‏شان از همین قسمها بود ـ یک جوانی که اکثر اوقاتش را صرف بکند در اینکه پای موسیقی بنشیند و اینها، این از مسائل زندگی و از مسائل جدّی بکلی غافل می‏شود، عادت می‏کند، مثل همان که به مواد مخدّره عادت می‏کند. کسانی که به مواد مخدره عادت می‏کنند، دیگر نمی‏توانند یک انسان جدّی باشند که بتوانند در مسائل سیاسی فکر بکنند. فکر انسان را موسیقی جوری می‏کند که دیگر نتواند در غیر همان محیط موسیقی و مربوط به شهوات و مربوط به موسیقی نتواند اصلاً فکر بکند. از این جهت اینکه پافشاری داشتند به اینکه رادیو آن طور باشد و تلویزیون آن طور باشد و مجلات آن طور باشند و روزنامه‏ها آن طور باشند و سینماها آن طور باشند؛ و همه روی هم رفته دست به دست هم بدهند و این ملت را سرگرم کنند به این امور، و همۀ مخازن ما را ببرند؛ که الآن که رفتند و گم شدند برای مملکت ما یک چیزِ سالم نمانده؛ هر جایش دست بگذارند ناسالم است.»

«اینکه می‏گویند که اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می‏روند از جای دیگر می‏گیرند موسیقی را، بگذار بگیرند از جای دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم کم‏کم برمی‏گردند به اینجا. این عذر نیست که اگر موسیقی در رادیو نباشد، آنها می‏روند از جای دیگر موسیقی می‏گیرند. حالا اگر از جای دیگر موسیقی بگیرند، ما باید به آنها موسیقی بدهیم؟! ما باید خیانت بکنیم؟! این خیانت است به یک مملکتی، خیانت است به جوانهای ما. این موسیقی را حذفش کنید بکلی، عوض این یک چیزی بگذارید آموزنده باشد. کم‏کم مردم را و جوانهای ما را عادت به آموزندگی بدهید؛ از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید. اینکه می‏بینید که جوانها اگر این نبود می‏روند سراغ موسیقی دیگر، برای این که اینها عادت کردند!» 20/4/1358

«اگر شما (خطاب به مسئولین صدا و سیما) علاقه دارید به اسلام، علاقه دارید به کشور، علاقه دارید به ملت خودتان، این دستگاهی که دست شما هست ـ همۀ دستگاهها که نمی‏تواند همه دخالت بکنند ـ هر کسی آنجایی که دارد، این دستگاهی که دست شماهاست این دستگاه را اصلاحش کنید؛ یعنی غربی نباشید، غرب‏زده نباشید، که حتماً باید بین این خبر و این خبر، موسیقی باشد، این غربزدگی است، یک طرح دیگری درست کنید، یک چیز دیگری. اخبار را زیادترش کنید، یک کارهایی بکنید که موسیقی را ترکش کنید. شما خیال نکنید که موسیقی یک چیزی است برای یک مملکت مترقی. موسیقی خراب می‏کند دِماغ بچه‏های ما را؛ مغز بچه‏های ما را فاسد می‏کند. دائماً تو گوش یک جوان موسیقی باشد، این دیگر به کار نمی‏رسد؛ این دیگر نمی‏تواند فکر جدی بکند. اینکه ما می‏گوییم که اینها را از بین ببرید و مکرر من گفته‏ام، شاید تا حالا ده مرتبه بیشتر من به آقای قطب‏زاده[2]گفته‏ام که آقا این را بردارید از آن، می‏گوید نمی‏شود. من نمی‏دانم این «نمی‏شود» یعنی چه؟ چرا نمی‏شود؟ شما به عرض من گوش بکنید. من عرض می‏کنم که اگر ما یک کاری که صلاح ملتمان است بکنیم، غربیها یا غرب‏زده‏ها بیایند به ما اشکال بکنند و بگویند که اینها کهنه‏پرستند، ما باید دست برداریم برویم سراغ آنها؟ یا نه، ما باید مصلحت خودمان را ملاحظه کنیم. ما باید ملاحظه کنیم به اینکه این دستگاهی که باید معلّم جمعیت باشد، باید مربی جمعیت باشد، باید سازنده باشد، انسان جوری بار بیاورد که در فکر مقدّرات خودشان نباشند، دنبال این باشند که بنشینند اینجا، و عرض بکنم که این مسائل را از سمع و بصر تحویل بگیرند، و باطنشان اصلاً بعد از چند روز خراب بشود، تهی بشود. اینجا باید مسائل آقا، مسائل تلویزیون و رادیو مسائل جدی باید باشد نه مسائل هزل![3]مسائل موسیقی، مسائل هزل است، نه مسائل جدی. شما باید مسائلتان مسائل جدی[باشد]. شما می‏خواهید یک مملکت درست بکنید. کسی که می‏خواهد مملکت درست کند، باید مسائلش جدی باشد، نه مسائل شوخی و هزل باشد. اگر ـ چنانچه ـ فیلم می‏گذارید، فیلم جدّی سازنده؛ نه یک فیلم خراب کن که جوانهای ما را به خرابی بکشد ـ مثل زمان سابق ـ و آنهایی که می‏خواستند اصلاً جوانهای ما را[منحرف سازند]. اگر ـ چنانچه ـ مقاله می‏گویید مقاله‏ای باشد که سازنده باشد. اگر ـ چنانچه ـ فرض کنید که یک چیزی باید باشد مارْش باشد، که ضایع نکند؛ تقویت بکند؛ نه موسیقی باشد که خراب می‏کند جوانهای ما را، خدا می‏داند که خراب می‏کند!» دیدار کارکنان بخش مالی و تولید سازمان صدا و سیما-28/4/58

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ا.گ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۱
بالاخره یه چیزی باید بسازه که تو خنده بازار مسخره اش کنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۱۸
تا حالا هرجور خواستيد خرتون رونديد ولي ديگه با اين خزهولات نمي تونيد مردم ... كنيد
پاسخ
درود بر ایران اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۳
داستان مسئولان صدا و سیما همان داستان کبک می باشد. رسانه ملی دچار خود تعریف کنی شده است و خودش برای خودش کف می زند. به خدا قسم مشکل ما در نبود فرهنگ اقتصادی و حمایتاز تولید ملی و فحشا و ... به صورت عمده به رسانه ملی بر می گردد.
آقای ضرغامی سلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۲۰
۶
دارند یواش یواش روی ماهواره ها را کم میکنند بااین نیناش نیناش هائی که عیدی به خورد خلق الله دادند !!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
موافقم
سیاستشون شده یکی به میخ یکی به نعل
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۵
۳
من که تاحالا یه برنامه توی این به قول شما صدا و سیما ندیدم که تفکر صهیونیزم رو نقد کنه گرفتین که چی میگم
نوکرن...
هر کسی یه جور دلی آقا رو خون میکنه
پاسخ
لاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
خیلی دلت نقد میخواد برو دانشگاه . یا..نه بهتره بری حوزه .
اگر اینا بخوان کاری کنن افکار پوسده امسال شما نمیزاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۷
۶
داغ دل ماها رو گفتی. صدا و سیما دیگه واقعا گند زده به همه چیز، هیچ صدای اعتراضی هم نمیاد. دست شما درد نکند.
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۵
۶
الآن آهنگهایی که از تلویزیون پخش میشه هیچ فرقی با آهنگای ماهواره ای نداره،شاید بدتر از اونا هم باشه.
پاسخ
لاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
مگه خیلی ماهواره میبینی؟کلا اطلاعاتت خوبه ها
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۵۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۱
۱۵
در مملکت اسلامی فقط باید نوحه و مرثیه ترویج شود. اصلا ناف حکومت اسلامی را با عزا بریده اند.
پاسخ
پرچم بالاست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
ناف توهم با اراجیف بریدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۸
۲
اي کاش يک مقدار فکر مي کرديد !!!!!
پاسخ
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۶
۳
لطفا از صحبت های رهبر معظم انقلاب در مرداد 75 در جمع کارکنان صدا و سیما هم مطالبی نقل کنید که دید منصفانه و مثبتی نسبت به موسیقی ارایه می شود.
پاسخ
حسینم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۹
۲
اقا من با شبکه های ماهواره ای مخالفم
ولی خداییش این مسخره نیست تو روز عید بیان نوحه بذارن؟؟

خوب چی میشه مثلا مازیار فلاحی اهنگش پخش بشه
یا گروه رستاک که پخش هم شد

خوب بابا صدا سیما بیاد نوحه بذاره؟؟

اگه این خواننده ها ضد اسلام هستن پس واسه چی مجوز داده وزارت ارشاد بهشون؟؟

خیلی هم سخت گیری نکنید روز عید که گریه نمیکنن یکم هم شاد بودن فکر کنم تو این وضع اقتصادی برای مردم خوبه
پاسخ
مدیر پایگاه
منظور از دعوت مداحان ، یعنی دعوت از کسانی که در راه انتشار معارف اهل بیت به مردم آبرویی کسب کردند و مردم آنها را دوست دارند . راستی کی گفته مداح فقط روضه می خونه ، فکر کنم تا حالا مجلس میلاد اهل بیت شرکت نکرده اید . امسال میلاد حضرت زینت 9 فروردین بود نمی شد یکی از این مداحان اهل بیت رو دعوت می کردند و ...
مقام معظم رهبری هیچگاه هرچی از صدا و سیما پخش می شود را تایید نکردند در صورتی که مسئول آن مستقیما از طرف رهبری انتخاب می شود پس هر چه به تایید ارشاد برسد حتما اسلامی نیست.
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
شما با طالبان چه فرقی دارید؟ مجلس میلاد اهل بیت مثلا خیلی شاده؟! اصلا دست زدن یعنی شادی؟!
حسینم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
598 عزیز ازت دلخور شدم گفتی فکر کنم تا حالا مجلس میلاد اهل بیت شرکت نکرده اید

شما منو میشناسید از کجا فهمیدید؟؟ والا تا اونجایی خدا میدونه ما هر هفته پنجشنبه ها تو هیئتیم
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۳
برادر بایست . داری راه رو اشتباه میری .

اگر در دهه های گذشته در بین آفت های موسیقی ، تسخیر ذهن های خلاق جامعه و پرداختن افراطی و معتاد گونه جوانان و بازماندن از فعالیت های علمی و دینی ، مشکل خسارت بار و بالفعلی بود ، امروز این مشکل کمرنگ شده و در عوض آفت نفوذ فرهنگ ها و تفکرات شیطانی از راه موسیقی ها و رقص های غریزه محور و شهوت محور ، بسیار خسارت بار تر است .

دیروز در این مورد در بخش نظرات صفحه

http://www.bultannews.com/fa/news/78453/حذف-رقص-و-آواز-از-مهد-کودک-ها

توضیحاتی عرض کردم .

البته هنوز هم خطر اول برای برخی افراد جامعه وجود داره و به اعتقاد من اگر کسی نمیتونه در پرداختن به موسیقی ذهن خودش رو کنترل کنه و با افراط در این زمینه از کار و عبادت باز میمونه این موسیقی برای اون گناهه .

انشاالله در ادامه توضیحات و مثال هایی عرض خواهم کرد .
پاسخ
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۳
۱
گذشته از همه اینها این پسره که امسال با این قیافه مسخره اش آدم رو یاد لورل هاردی مینداخت حرفهای گنده تر از دهانش میزد . خیال کرده کی هست ؟ ازش زیاد خوشم نمیاد.خیال میکنه خیلی حالیشه!
پاسخ
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
با شما موافقم-مجری های شبکه 2و3 اعتمادبه نفس کاذب داشتند و دارند.فکر میکنند خیلی حالیشونه.اجراهاشونم مثل هم بود.
ض.ب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
۳
۵
دست شما درد نکند حرف دل ما را زدید صدا و سیما دیگر رفت واسه ی خودش من چند شب پیش در یکی از برنامه ها دیده بودم که گزارش گر برنامه دستاش لاک زده است خیلی ناراحت شدم یعنی توی این کشور یک مجری خوب و محجبه وجود ندارد که حالا این ها می آیند این خانم را با این وضع لباس (مانتو های تنگ و جلف) و این وضع آرایش صورت و ناخن های لاک زده استخدام می کنند تازه مجری های خوب و مومن صدا و سیما را هم در برنامه ی خنده بازار مسخره می کنند
پاسخ
ت.ز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۱
۱
بیداری (بهار) اسلامی پیشکش انشاا... بیداری انسانی به مشام مسوولین سیما برسد.
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۲
۱
این وسط شادمهر عقیلی ضرر کرد اگه میموند آلبومهاش مجوز میگرفت
پاسخ
حسین سوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
اگر ابی ، داریوش ، بهروز وثوق و امثالهم هم میموندند صد در صد مجوز میگرفتند ... بدبختانه تر اینکه صدای افرادی مثل استاد شجریان و استاد افتخاری یا مختاباد را هم دیگر نمیشنویم و روز به روز آنهایی را که داریم را هم داریم از دست میدهیم ...
روحت شاد امام ... چه زیبا فرمودی : مراقب باشید اسلامتان اسلام آمریکایی نشود ...
متاسفیم امام ... شرمنده ی شما و شهیدانی مثل : حاج محمد ابراهیم همت عزیز ... بابایی ، زین الدین ، صدر ، صیاد شیرازی چمران ، آوینی و ... هستیم ... شرمنده ایم امام ...
سالها میگذرد ... حادثه ها می آید
انتظار فرج از ... نیمه خرداد کشم
اللهم عجل لولیک الفرج ...
ا.گ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
ایرانی باهات موافقم تا حالا چند بار به اطرافیانم گفتم اگه شادمهر بود حتما مجوز میگرفتمثل گروه اریان یه پاش ایران بود یه پاش اروپا واقعا ضررر کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۰
۲
کلا جالبه نظرات من حال می کنم با نظرات و گرنه خبرش که چیز جدیدی نداشت ولی نظرات باحالا احسنت به نظر دهنده ها 598 برو یاد بگیر ادعااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
598 نبود، این نظرات هم قابل نشر نبود جناب ناشناس
مدافع ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۳
۰
من با نظرتون کاملا موافقم...حرف دل ما بچه مذهبی ها رو زدی
دیگه صدا و سیمای ما زده تو جاده خاکی(ترمز بریده)...
تو یکی از این برنامه های نزدیک تحویل سال مجریه خیلی با افتخار می گفت آقای فلانی صداشون تابحال در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش نشده....!!!!!!
واقعا به این می گن صدا و سیمای جمهوری !!!!اسلامی!!!!
بازم دمتون گرم برای این اطلاع رسانی خوبتون
پاسخ
محفوظ
NETHERLANDS
۲۳:۲۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۰
۵
لطفا مزخزف نگید اینقدر هم چرند پرند بعنوان نظر پای مطلب چرتتون از دیدگاه مردم نذارید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
حالا اگر نظرات مردمو نذارن، همین جنابعالی غر میزنی که آزاد اندیشی ندارید و ...
جدیدترین اخبار پربازدید ها