أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۷۲۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان شرقی :
محمدزاده گفت: مجموعه سراج، بحث توانمند‌سازی جریان انقلابی در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده و بنا دارد که جامعه را از صرفاً مصرف‌کننده در حوزه‌های مختلف، به مولد و تولیدکننده در فضای مجازی تبدیل کند.
به گزارش پایگاه 598، محسن محمدزاده، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار سراج24، با بیان اینکه سازمان سراج یک مجموعه خودجوش و مردمی است، اظهار کرد: این مجموعه توانسته به‌صورت تخصصی در حوزه فضای مجازی ورود پیدا کند و شرایطی را فراهم آورده است که مردم هدفمند‌تر در این حوزه فعالیت ‌کنند.

وی ادامه داد: این مجموعه، بحث توانمند‌سازی جریان انقلابی در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده و بنا دارد که جامعه را از صرفاً مصرف‌کننده در حوزه‌های مختلف، به مولد و تولیدکننده در فضای مجازی تبدیل کند.

محمدزاده با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مجموعه سراج در شهرستان‌های آذربایجان شرقی در حال انجام است، گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا در استان، دوره‌های سواد فضای مجازی در ۱۰ شهرستان برگزار شد و در ایام کرونا نیز، بخشی از توان مجموعه را برای تبلیغات در شهرستان‌ها و توانمندسازی فعالین استان قراردادیم.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای در استان به علت محدودیت‌های کرونا، مجازی برگزار شد، بیان کرد: این دوره مجازی در ۸ سرفصل و ۱۶ جلسه برگزار شد که حدود ۲۰ نفر از مربیان در این دوره آموزش دیدند و همین‌طور، دوره آموزش تدوین با موبایل نیز برای اعضای جبهه فرهنگی استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سایت آموزش آنلاین در دست طراحی است، افزود: تقریباً طراحی این سایت به پایان رسیده و سرفصل‌های آموزشی آن تدوین‌شده است و اواسط مهرماه از آن رونمایی خواهد شد. این سامانه یک اقدام زیرساختی در سطح استان است که می‌تواند در بحث آموزش‌های تخصصی از قبیل دوره آموزشی ساخت بازی، اپلیکیشن و انیمیشن کاربرد داشته باشد.

محمدزاده با بیان اینکه مجموعه‌ها برای رفع نیاز به آموزش خود یا درخواست اعزام سخنران، می‌توانند از بستر سامانه آموزش مجازی «سفیر» استفاده کنند، گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در پی بیماری کرونا در دنیا و نیز استان ما، ضمن استقبال از فراهم نمودن امکان برگزاری دوره‌های مجازی برای عزیزانی که می‌خواهند دوره‌های خود را برگزار کنند، در این مدت چندین بار از سامانه سفیر برای برگزاری جلسات اداری برخی از ادارات و نهادهای استان استفاده‌شده است.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه این مجموعه می‌تواند ظرفیتی برای عناصر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان‌ها باشد، اظهار کرد: سازمان سراج، اساتید توانمندی را حوزه‌های فضای مجازی شناسایی و سازمان‌دهی کرده است و این آمادگی را دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و مجازی، خدمات رسانه‌ای به جبهه انقلاب اسلامی ارائه بدهد.

وی با تأکید بر اهمیت تقویت مسئله «مسجد محوری» در استان‌ها عنوان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا، موضوع سواد فضای مجازی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف، به‌صورت هفتگی در مساجد ارائه می‌شد و بنا داشتیم هر هفته یک مسجد در تبریز و سطح شهرستان‌ها میزبان کارگاه سواد مجازی باشند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها