يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۲۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
در اقدامی عجیب، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از صلح امارات و رژیم صهیونیستی، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.
به گزارش پایگاه 598، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، در اقدامی عجیب، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه به خاطر آنچه تلاش‌های وی برای ایجاد صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

بر اساس گزارش دیلی میل، دونالد ترامپ تنها چند هفته پس از آنچه تلاش‌های وی برای میانجی گری میان اسرائیل و امارات متحده عربی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ شد.

بر این اساس، ترامپ از سوی «کریستین تیبرینگ-جد» (Christian Tybring-Gjedde) یکی از اعضای پارلمان نروژ که از ترامپ برای آنچه تلاشهایش در جهت حل درگیری‌های جهانی خوانده شده، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

این عضو پارلمان نروژ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد: به خاطر شایستگی اش، من فکر می‌کنم او تلاش‌های بسیاری را برای ایجاد صلح میان ملت‌ها بیش از هر نامزد دیگر صلح به انجام رسانده است.

این نماینده که برای چهار دوره عضو پارلمان نروژ بوده و همچنین ریاست هیئت نروژی در جمعیت پارلمانی ناتو را نیز عده دار است، مدعی شد: دولت ترامپ نقشی کلیدی در استقرار روابط میان امارات و اسرائیل ایفا کرده است.

او در نامه نامزدی ترامپ برای صلح نوبل نوشت: همچنان که انتظار می‌رود دیگر کشور‌های خاورمیانه نیز جا پای امارات بگذارند، این توافق می‌تواند به منزله یک تغییر دهنده معادلات شود و خاورمیانه را به منطقه همکاری و شکوفایی مبدل کند.

این نماینده همچنین به آنچه «نقش کلیدی» ترامپ در تسهیل تماس میان طرف‌های درگیر خوانده شده، اشاره کرد و مدعی شد: این مسأله سبب ایجاد پویایی جدیدی در دیگر درگیری‌های دنباله دار به مانند اختلافات مرزی کشمیر میان هند و پاکستان و نیز درگیری میان کره شمالی و کره جنوبی در کنار تعامل‌ها در مسأله توانایی هسته‌ای کره شمالی به وجود می‌اورد.

این عضو پارلمان نروژ همچنین از ترامپ به خاطر خارج کردن شمار زیادی از سربازان آمریکایی از خاورمیانه قدردانی کرد.

«کریستین تیبرینگ-جد» همچنین مدعی شد: در واقع، ترامپ زنجیره ۳۹ ساله رؤسای جمهور آمریکا که یا جنگی را شروع کرده یا ایالات متحده را وارد درگیری مسلحانه کرده بودند، شکست. آخرین رئیس‌جمهور که این کار را کرده بود، جیمی کارتر برنده جایزه صلح نوبل بود.»

گفتنی است ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق به اصطلاح تاریخی میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط خبر داده بود. رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خود، این سازش را یک نوع «توافق تاریخی» قلمداد کرده بود.

ترامپ قاتل هزاران زن و مرد در کشورهای مختلف و عامل اصلی شهادت سردار سلیمانی است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها