أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۳۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
عرصه رقابت راهبردی، مستلزم برخورداری از قدرت، به‌ویژه در حوزه نظامی است. خصلت رقابت راهبردی در ایجاد تهدید، سایش و تنش بوده و تنها راه موفقیت و غلبه در آن قوی شدن در همه عرصه‌ها بخصوص در حوزه نظامی است.


رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش که با رمز مقدس یا سیدالشهدا علیه‌السلام توسط یگان‌های نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش در جنوب کشور (سواحل مکران) برگزار گردید، نشانه‌ای واضح از قوی شدن در حوزه دفاعی است.

اهمیت این رزمایش با توجه به اهداف آن را می‌توان این‌گونه برشمرد:

1- بهره‌گیری از طیف‌های وسیعی از یگان‌های شناوری سطحی، زیرسطحی، موشکی، پهپادی، برای عملیات‌های آفندی در کنار پشتیبانی هوایی و پدافندی؛

2- اجرای سناریوهای مختلف با اجزاء مختلط از یگان‌های دریایی، هوایی، زمینی و پدافندی در این رزمایش، برای اقدامات بازدارنده تهاجمی و تدافعی هم‌افزا در صحنه نبرد احتمالی؛

3- اجرای سناریوهای مختلف رزم با رویکرد عرصه رویارویی واقعی در جنگ احتمالی؛

4- گسترش بی‌سابقه حوزه رزمایش در پهنه جغرافیایی دو میلیون کیلومترمربعی از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند و تا منتها الیه مدار ۱۰ درجه شمالی، نشان از توسعه عمق راهبردی و توان تهاجمی جمهوری اسلامی در دوردست‌ها دارد.

رزمایش ذوالفقار ۹۹ آشکارا پیام قدرت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله هم‌زمان در جنگ نظامی احتمالی، جنگ اقتصادی و بیولوژیک را به طرف مقابل منتقل می‌کند.

اجرای عملیات آفندی در عمق، معتبرسازی تهدید و نمایش قدرت واقعی جمهوری اسلامی برای ادراک‌سازی به طرف‌ گستاخی است که بداند هرگونه اشتباه محاسباتی در جهت تهدید منافع جمهوری اسلامی، با پاسخ قاطع، سخت و ویران‌کننده در همان لحظات ابتدایی و در ادامه با توسعه جغرافیایی نبرد، حتی در دوردست‌ها، از طریق بهره‌گیری از سطح وسیع نیروها، تجهیزات، تاکتیک‌ها و ابتکارات برای ضربه زدن به منافع طرف متخاصم همراه خواهد بود.

* خیابان انقلاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها