أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۷۳۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
برداشت های اخلاقی؛
حضرت باقر علیه السلام فرمود: نزدیک ترین حال بنده به کفر این است که با مردی عقد اخوت دینی بسته باشد و لغزش ها و خطاهای او را شماره کند که روزی او را به سبب آنها سرزنش کند.
به گزارش پایگاه 598، کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

   

عیب جویی

   

۱) حضرت باقر علیه السلام فرمود: نزدیک ترین حال بنده به کفر این است که با مردی عقد اخوت دینی بسته باشد و لغزش ها و خطاهای او را شماره کند که روزی او را به سبب آنها سرزنش کند.

  

۲) از حضرت صادق علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است که فرمود: لغزش های مؤمنین را جستجو نکنید، زیرا هر که لغزش های برادرش را جستجو کند، خداوند لغزش هایش را دنبال کند، و هر کسی که خداوند لغزش های او را دنبال کند رسوایش سازد، گرچه در درون خانه اش باشد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها