يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۳۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ادعای نشریه آمریکایی پولتیکو:
نشریه آمریکایی پولتیکو بر طبق ادعایی از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت، مدعی شده است جمهوری اسلامی ایران همچنان در تلاش برای گرفتن انتقام سردار قاسم سلیمانی می‌باشد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، نشریه آمریکایی پولتیکو بر طبق ادعایی از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت، مدعی شده است جمهوری اسلامی ایران همچنان در تلاش برای گرفتن انتقام سردار قاسم سلیمانی می‌باشد.


این نشریه ادامه داد: فرمانده سابق نیروی قدس سپاه که ۱۳ دی‌ماه سال گذشته در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در حال خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

سپاه پس از آن حمله‌های موشکی علیه یک پایگاه نظامی در عراق انجام داد که طبق ادعای پولوتیکو تلفات جانی بر جای نگذاشت. رهبر معظم انقلاب سید علی خامنه‌ای پس از شهادت سردار سلیمانی، از «انتقام سخت» سخن گفته بود.

اکنون نشریه  پولتیکو به نقل از منابع ناشناس مدعی شده که تهران همچنان به دنبال راه‌هایی برای انتقام‌گیری است. در همین زمان برخی مقامات آمریکایی به تهدید‌هایی علیه لانا مارکس اشاره کردند که سفیر ایالات‌متحده در آفریقای جنوبی است. به گفته آنها این تهدید‌ها از بهار امسال آغاز شده و در هفته‌های اخیر مشخص‌تر شده است. این گزارش حاکی از آن است که سفارت جمهوری اسلامی در آفریقای جنوبی در این طرح ترور دست داشته است.


پولتیکو در ادامه ادعای خود به شبکه فعالیت‌های محرمانه جمهوری اسلامی در آفریقای جنوبی اشاره کرده و می‌گوید شاید او در مقایسه با دیگر سفیران آمریکا در کشورهای اروپایی، هدف آسان‌تری برای جمهوری اسلامی به نظر رسیده باشد.  مقامات رسمی آمریکا، آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران هنوز نسبت به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

طبق ادعای این نشریه، ایران و آفریقای جنوبی در زمینه‌های مختلفی همکاری می‌کنند. یکی از این زمینه‌ها ذخایر اورانیوم آفریقای جنوبی است که در برنامه‌های هسته‌ای ایران کاربرد دارد. همچنین برخی توافقنامه‌های امنیتی بین ایران و آفریقای جنوبی امضاء شده است. 

* ترجمه از نیما رحیمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها